Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a5e18774-6342-4495-a928-79c0dca5975a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Úgy tűnik, véget ért az ünnepek alatti nyugalom, délutánra elővették és ütni kezdték a forintot.","shortLead":"Úgy tűnik, véget ért az ünnepek alatti nyugalom, délutánra elővették és ütni kezdték a forintot.","id":"20250102_forint-forintarfolyam-forintgyengules-eses-euro-dollar-devizapiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5e18774-6342-4495-a928-79c0dca5975a.jpg","index":0,"item":"4dbbffe5-81c2-4b06-b70f-b13d5adba48c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_forint-forintarfolyam-forintgyengules-eses-euro-dollar-devizapiac","timestamp":"2025. január. 02. 14:04","title":"Délutánra bezuhant a forint, megint itt a 400-as dollár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a0aee73-2269-44b3-a3dd-57064892ddce","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"A férfi előbb egy étteremben lőtt rá rokonaira és barátaira, majd menekülés közben több másik helyszínen is gyilkolt.","shortLead":"A férfi előbb egy étteremben lőtt rá rokonaira és barátaira, majd menekülés közben több másik helyszínen is gyilkolt.","id":"20250102_montenegro-amokfuto-lovoldozes-rendorseg-nyomozas-halalos-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a0aee73-2269-44b3-a3dd-57064892ddce.jpg","index":0,"item":"bcd8615a-4be2-465f-aaf5-d33e74c28746","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_montenegro-amokfuto-lovoldozes-rendorseg-nyomozas-halalos-aldozatok","timestamp":"2025. január. 02. 06:59","title":"Végzett magával a montenegrói ámokfutó, miután tíz embert megölt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Már nem Koltai Lajos kurzusfilmje az elmúlt 5 év legnézettebb magyar mozija, hanem Herendi Gábor független vígjátéka. ","shortLead":"Már nem Koltai Lajos kurzusfilmje az elmúlt 5 év legnézettebb magyar mozija, hanem Herendi Gábor független vígjátéka. ","id":"20250103_A-Futni-mentem-lenyomta-a-Semmelweist","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9.jpg","index":0,"item":"99847cc9-cdd1-427e-b444-212dc23291c8","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_A-Futni-mentem-lenyomta-a-Semmelweist","timestamp":"2025. január. 03. 09:41","title":"A független finanszírozású Futni mentem lenyomta az állami milliárdokból készült Semmelweist is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b05f248-0373-45cb-aea4-dd19b86584fa","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy szemcsés fotó vezetett a nyomára.","shortLead":"Egy szemcsés fotó vezetett a nyomára.","id":"20250102_1972-eltunt-brit-no-nyomozok-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b05f248-0373-45cb-aea4-dd19b86584fa.jpg","index":0,"item":"bd61e517-4e6b-4d37-9c96-73d488859359","keywords":null,"link":"/elet/20250102_1972-eltunt-brit-no-nyomozok-rendorseg","timestamp":"2025. január. 02. 10:38","title":"Ötvenkét évvel az eltűnése után találtak meg egy brit nőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5842b1b-4f79-471b-b04a-8db2b47a5265","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az FBI szerint semmi sem utal arra, hogy nem egyedül követte volna el Samszúd bin Dzsabbar a merényletet.","shortLead":"Az FBI szerint semmi sem utal arra, hogy nem egyedül követte volna el Samszúd bin Dzsabbar a merényletet.","id":"20250102_fbi-New-Orleans-i-merenylet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5842b1b-4f79-471b-b04a-8db2b47a5265.jpg","index":0,"item":"9ea9ec32-f84b-465e-a161-4d5498a4e942","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_fbi-New-Orleans-i-merenylet","timestamp":"2025. január. 02. 18:21","title":"FBI: Nem voltak társai a New Orleans-i merénylőnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e15d904-ea92-4ead-b697-dc37ba9151f0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Már lezárult a helyszínelés. ","shortLead":"Már lezárult a helyszínelés. ","id":"20250102_Holttest-Kiskunhalas-csatorna-bunteny-halott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e15d904-ea92-4ead-b697-dc37ba9151f0.jpg","index":0,"item":"4ee86c66-30a6-4277-a89d-603a5d70f6dd","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Holttest-Kiskunhalas-csatorna-bunteny-halott","timestamp":"2025. január. 02. 10:09","title":"Holttestet találtak egy csatornában Kiskunhalason","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán márka összességében is piacvezető. ","shortLead":"A japán márka összességében is piacvezető. ","id":"20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348.jpg","index":0,"item":"95959936-8431-4e2d-8ef0-f932cdcd73c7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","timestamp":"2025. január. 02. 12:15","title":"A Suzuki Vitara lett itthon a legnépszerűbb új autó tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9cfdc58-6ebb-48f1-b4e0-7e9126ee2586","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Samszúd bin Dzsabbar egyedül cselekedett, de a szakemberek szerint félő, hogy lesznek követői.","shortLead":"Samszúd bin Dzsabbar egyedül cselekedett, de a szakemberek szerint félő, hogy lesznek követői.","id":"20250103_new-orleans-merenylet-fbi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9cfdc58-6ebb-48f1-b4e0-7e9126ee2586.jpg","index":0,"item":"c168234b-4e72-48c8-8e71-5cd8d4495666","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_new-orleans-merenylet-fbi","timestamp":"2025. január. 03. 20:48","title":"A hatóságok attól tartanak, hogy lesznek, akik követik majd a New Orleans-i merénylő példáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A csillag hatalma - teszteltük az új Mercedes C-osztályt
szerző:
Dombóvári Mihály
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
A Mercedes hatalmat akart. Nem azt, amely kifelé hat, hanem a másikat, azt amely befelé. Magára az autó használójára, amitől a vezető arra gondol, hogy jó a Mercedesben ülni. Amely gondolat igaz a legújabb, most piacra dobott C-osztályú autóban is.
Bizony, már a Mercedes C-osztálya is a negyedik generációjánál tart. Egyre kevesebben emlékeznek rá, hogy az első C-osztály az 1993-as érkezésével azt a W201 gyári jelzetű, 190-es modellt váltotta le, amely a nyolcvanas évek elején (1982-ben mutatták be) nagy feltűnést keltett, hiszen lefelé nyitott vele a gyártó: bébi Benznek nevezték. Nagyot fordult a világ, hiszen az azóta eltelt több, mint 30 évben jó pár, a C-osztálynál kisebb típus besorolódott a modellmixbe. Így ma a C cseppet sem bébi, hanem a Mercedes klasszikus felépítésű autói közé tartozik, nem forradalmár már, hanem oszlopos tag.
Viszont a piac nagyon várta az új generáció megjelenését. Igaz, nem azért, mert a 2007-ben bemutatott 2011-ben frissített előd annyira elavult volna. Inkább mert a Mercedes zászlóshajója, az S-osztály annyira megújult, hogy a vásárlók most ezt várják el a csillagos márka többi típusától is. Hát úgy véljük, megkapták amire vártak. Az új C-osztály, amely a W205 gyári jelölést viseli, formailag egyrészt őrzi a Mercedes márkajegyeket, másrészt mindent felvezettek rá, ami az utóbbi évek vadiúj típusait jellemzi.
Vadonatúj tesztautónk, amelyet mi hozhattunk el először Magyarországon a Mercedes garázsából, még rá is játszott a hatásos megjelenésre, hiszen megkapta a külső-belső AMG felszereltség csomagot. Ettől jóval vagányabbn festett a hangsúlyozottan sportos lökhárítókkal, az ötküllős, 18 colos könnyűfém felnikkel. Érdekes az új formavilág hatása, amely kisebbnek mutatja az autót, mint amekkora valójában. Egyrészt lapos és széles az orr-rész, ráadásul nagyon kicsi az első tengelytől előre a karosszéria túlnyúlása – ez jellemzője a hátsókerékhajtásos autóknak.
Képgaléria.
D.M.
Másrészt az oldalnézet szépen felrajzolt lemezdomborulatai karcsusítják az autót, és annak ellenére nem kelt robosztus érzést, hogy a lemezfelületek aránya az üveg felületekkel szemben nagy. Harmadrészt: az autó farkiképzése követi az új S-osztálynál látottat, azaz rendkívül ívelt. Így a hátsó lámpák egészen előre húzódtak, ettől olyan hatást kelt a kocsi, mintha előbb vége lenne a valóságosnál. Kompaktabbnak hat. Azonban ezek a formai fogások nem mentek a funkció rovására, mert például a csomagtér ezzel a megoldással nem csorbult, ugyanis kihasználatlan területeken faragtak a tervezők. Nagyon profi munka.
És elmerülhetünk a részletekben is, amelyeket szépen kidolgoztak. Így a hűtőmaszk, vagy a ledes fényszórók "mimikája" is megér egy külön tanulmányt. A kilincsek is kimunkált darabok. Az első lökhárítót alulról egy krómozott koptató zárja, ez kicsit frászt hoz az emberre, mert bizony nagyon csúnya lehet, ha sérül. Annyi a nyugtató az ügyben, hogy sportosság ide, vagy oda, viszonylag magasra emelték ezt az elemet. A hátsó lökhárító az oldalsó kopoltyúival, a diffúzorszerű alsó kiképzésével és az egyedi formájú kipufogóvégeivel nagyot üt. Csak ne nézzük meg közelről azokat a kipufogókat, merthogy nem azok, csak díszek, belülről műanyaggal zártak. Az igazi kipufogóvég rejtetten eregeti a BlueTEC kialakítás miatt különösen tiszta gázokat.
Képgaléria.
D.M.
Ilyen belépővel egy kompresszoros, vagy turbós benzinmotort képzel az ember a motorháztető alá. Tesztautónk ebből a szempontból becsapós: 2143 köbcenti hengerűrtartalmú, 170 lóerős dízelmotor dolgozott az orrában. Várhatóan ez lesz a legnépszerűbb hajtómű a piacon, így jogos, hogy ezt próbáljuk ki. A motorhoz alapáron hatfokozatú manuális váltó jár, tesztautónk hétfokozatú automata váltóval került le a gyártósorról. Ez a váltó a kormányon elhelyezett váltófülekkel is kapcsolható.
A kulcs nélküli nyitás-indítás miatt gombnyomásra kel életre a dízel, üzemmódjáról az utastérbe beszűrődő hangja árulkodik. 400 Nm-es nyomatéka 1400-as fordulattól a rendelkezésre áll, így békésen haladva, a váltó nagyon gyorsan felpakolja a fokozatokat. Amúgy a váltó tanulékony, tehát alkalmazkodik a vezető vezetési stílusához, dinamikusabban hajtva engedi jobban felpörögni a motort, és kitartja a fokozatokat. Mély gázadásra nagyon gyorsan és kultúráltan vált vissza, jól eltalálva a kellő fokozatot. Egyedül dinamikus induláskor késlekedik kicsit a hajtáslánc, itt összeadódik a dízel és az automata jellegéből adódó gondolatnyi "lemaradás".
Az autó 7,7 másodperc alatt gyorsul fel százra, így menetteljesítményekben túlszárnyalja az átlagot. Minthogy a motor padlótól a plafonig húz, jó a rugalmassága is. Mindezek tudatában, és a túlnyomórészt városi használat miatt magas fogyasztásra számítottam, de a négyhengeres beérte 7,6 liter üzemanyag elégetésével. Szép érték. Ebben szerepe van a váltónak is, 130 km/h sebességnél 2000-et forog a főtengely.
A Mercedes új C-osztály tesztje a Prémiumautó 2014 magazinban jelent meg először, 15 másik teszttel egyetemben.
Az utastér nagyon hangulatos, az AMG csomaggal pedig fokozottan az. A téglavörös perforált bőrrel bevont sportülések, a különleges felületű dekorációs betétek egyedi hangulatot teremtenek bent. Mondjuk, itt hagyományból kevés maradt, a légbeömlők kialakítása és a kormányoszlopi kezelőszervek működése maradt klasszikus mercis. A váltó-üzemmód választó is a kormányoszlopra került, gyorsan megszokható, kényelmes megoldás. A középkonzolt a hatalmas fedélzeti kijelző, a kardánboxot a touch-pad felületű intelligens fedélzeti rendszereket kezelő egység foglalja el. A kezelése gyorsan elsajátítható és megszokható.
Az autó a kategóriához illő helykínálattal rendelkezik, nem kell szűkösködni a hátsó üléseken sem. Az elsők a sportos jellegükből, állítható combtámaszukból adódóan igen kényelmesek, fura félmegoldás viszont, hogy a támla állásszög, a deréktámasz, az ülőlap dőlése-magassága elektromos mozgatású, viszont hosszirányban hagyományos kallantyúval állítható az ülés. Érdekes megoldás a kettős napfénytető, amelyet kettéoszt egy merevítő (ez kívülről nem látszik), s az első rész nyitható. Komfortos az utazás az autóban, zajból egy kis dízelmorgás és gördülési zaj jut csak be autópályatampón.
Vezetni jó az autót, ebben nagy a szerepe a fejlett technikai tartalom által nyújtott testreszabhatóságnak. Állítható a futómű karakterisztikája, a kormányzás erőszükséglete is. A kipróbáláson túl a teszt túlnyomó részében a komfort beállítást választottam, ilyenkor szépen átring az úthibákon a kocsi, viszont kanyarokban, hirtelen manővernél megfogja a vezérlés a támadó lengéseket. A könnyű kormányerőt sem éreztem úgy, hogy csökkenne a visszajelzés mértéke, nagyon finoman hangolt az egész autó.
D.M.
Ez a finom hangoltság a vezetéstámogató rendszerek működésére is igaz. Akkor jeleznek csak, ha tényleg szükséges, amúgy észrevétlen a jelenlétük és működésük. A sávról való letérést "kormányütögetés", a veszélyes követési távolságot piktogramm-jelzés, a feltorlódásra rövid hangadás figyelmeztet valóban hatásosan. Megvan a risztási rendszer felépülése, amiből a vezető ösztönösen következtethet a helyzet "súlyosságára". Tehát nagyon sofőrbarát azzal, hogy nem fogy az idő előbb az adott jelzés kiértékelésével. A holttérfigyelő talán a legkevésbé diszkrét. A parkolás is könnyű az autóval, jól érezhető, kompakt a mérete, de ha elakadnánk, ott a parkolást-segítő rendszer, amely szintén érzékletesen jelzi az akadálytávolságokat.
Tesztautónk alapára 10 386 910 forint, de ebben nincs benne a temérdek, több oldalon felsorolt extra – AMG csomag, vezetéstámogató rendszerek, motoros csomagtérnyitás, TV-tuner, hifirendszer, spéci fényezés, bőrkárpit és még sorolhatnánk. Ha ez utóbbiakkal megtoldjuk az árat, akkor 21 061 680 forintra adódik az összeg, amiért egy ilyen szintű autót kigördíthetünk egy Mercedes szalonból.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.