Nagyon várja a világ a bombahíreket a kis, modulárisan építhető atomerőművekről
A kis atomerőművek ígéreteiről szóló nemzetközi várakozások fokozódnak, így logikus, hogy a hazai kutatók is foglalkoznak a témával.
Az Alltrack kivitel a jól bevált stíluselemeket vonultatja fel, emelt hasmagasság és Haldex-kuplungos összkerékhajtás mellett.
Akinek a hobbija vagy esetleg a telekre járás miatt összkerék-hajtású autóra van szüksége, de nem akar csatlakozni a crossover és SUV-tulajdonosok egyre népesebb táborához, annak a Volkswagen konszern évek óta kínál emelt hasmagasságú kombikat, melyekkel az aszfaltozott útról letérve sem kell kétségbe esni.
Ilyen például az Audi mára klasszikusnak számító Allroad modellcsaládja vagy a Volkswagen Passat Alltrack, melynek legújabb generációja a Genfi Autószalonon debütál.
A B8-as kódjelű Passat terepezős változata 27,5 milliméterrel nagyobb hasmagassággal rendelkezik, mint az alapváltozat, emellett pedig Haldex-kuplungos 4Motion összkerékhajtás dolgozik az autó alatt, amely alaphelyzetben az első kerekeket mozgatja, igény esetén pedig bevonja a hátsó tengelyt is.
Kívülről az elődnél már jól bevált stíluselemekkel különböztették meg a fronthajtású változattól, például a sárvédő- és küszöbtoldatokkal, valamint a kissé módosított lökhárítókkal. Szintén az Alltrack sajátossága az padlólemezt védő rozsdamentes acéllemez, illetve az egyedi 17 colos keréktárcsa, ami igény esetén egy vagy akár két mérettel is nagyobbra cserélhető.
Az újdonság motorpalettája az erősebb benzines és dízelmotorokból áll, vagyis a 150 lóerős 1.4 TSI-ből és a 220 lovas 2.0 TSI-ből, gázolajos fronton pedig a 2.0 TDI áll rendelkezésre 150, 190 vagy akár 240 paripával. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy automata váltó is rendelhető, továbbá a legerősebb dízelhez és benzines esetén az XDS+ nevezetű diffizárat imitáló elektronikai segédberendezés is az alapfelszereltség részét képezi.
A második generációs Volkswagen Passat Alltrack a március első hetében kezdődő Genfi Autószalonon tartja a világpremierjét, a kereskedésekben pedig szeptember végén jelenik majd meg.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |
A kis atomerőművek ígéreteiről szóló nemzetközi várakozások fokozódnak, így logikus, hogy a hazai kutatók is foglalkoznak a témával.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
A Tisza elnöke Szabó Tündére utalva reagált a Róka Rékáról szóló hírekre.
Sokan sérelmezik, hogy nehezen pótolható embereket szakembereket küldtek el, ráadásul mindezt több hónap alatt, így nem kellett csoportos létszámleépítést sem bejelenteni.
A humorista szerint a miniszterelnök hazudik, amikor azt mondja, hogy számíthatnak rá a kárpátaljai magyarok.