szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tehetősebb országokban elég jó piaca van a hétvégi pályaautózásnak, amelyekre egyre több cég fejleszt kisszériás élményautókat. A kissé furcsa nevű Phiaro cég, P75 Concept Cyphere is közéjük tartozik.

A japán Phiaro manufaktúráról valószínűleg csak kevesen hallottak, pedig a cég a honlapjuk szerint 1939 óta tervez és fejleszt különféle autóipari és motoros alkatrészeket, prototípusokat. Fennállásuk 75 éves évfordulójára jutottak el oda, hogy saját pályaautót építettek, amit a Genfi Autószalonon tártak a közönség elé.

A P75 Concept Cypher nevet viselő újdonság olyan, mintha az Ariel Atom, a KTM X-Bow és a BAC Mono keresztezéséből született volna, ami mindenképpen biztató, hiszen mindhárom említett modellt hivatkozási alapnak szokták tekinteni, ha könnyű építésű, puritán sportautókról van szó.

Phiaro

Mindez a Phiaro újdonságára is teljes mértékben igaz, ugyanis a tető nélküli, csővázas karosszériának köszönhetően az autó tömege 596 kilogramm. Ehhez jön még a sofőr súlya, illetve némi százas oktánszámú benzin, így nagyjából 700 kilót kell megmozgatni az 1.5 literes négyhengeres motorjának, amely 142 lóerőt juttat a hátsó kerekekre.

Papíron ez nem annyira kimagasló teljesítmény, de egy ilyen pillekönnyű, szélvédő nélküli konstrukció esetében bőségesen elegendő az adrenalintermelő autózáshoz, főleg úgy, hogy hatfokozatú manuális váltóval kapcsolgathatja a vezető a fokozatokat.

Phiaro
Phiaro
Phiaro

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!