szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW észak-amerikai részlege két olyan Z4-es versenyautóval indul az idei sebringi 12 órás futamon, melyeknek a festése megidézi az 1975-ös 3.0 CSL-t.

A BMW 3.0 CS egyike a legszebb klasszikus bajor kupéknak, hiszen a jellegzetes cápa tekintet, a lapos profil és a B-oszlop nélküli, légies tető egészen elegáns összképet alkotnak. A meseszép kupéból versenyautó is készült CSL néven, amely nem csak a diszkréten agresszív megjelenésével vonult be a történelemkönyvekbe, hanem az eredményeivel is, ugyanis számos kiemelt presztízsű futamon győzedelmeskedtek vele.

BMW

A trófeák egyike az észak-amerikai IMSA GT bajnokság 1975-ös sebringi 12 órás futamáról származik, ahol Brian Redman, Sam Posey és Hans Stuck triója volt a leggyorsabb a CSL volánja mögött. Negyven évvel később a BMW Észak-Amerika két darab gyári Z4 GTLM versenyautóval indul a március 21-én kezdődő félnapos sebringi futamon, ahol a jubileum alkalmából fehér alapon a jellegzetes M-színekben fognak díszelegni az autók, ezzel megidézve a ’75-ös bajnok csapatot.

A 25-ös rajtszámú autóval nemrég tették meg az első bemutató köröket a sebringi pályán, ahova a 40 éves versenygépeket is kivitték, hogy elkészítsenek egy káprázatos galériát. A képek önmagukért beszélnek, már csak az hiányzik a tökéletes múltidézéshez, hogy a hétvégén a Z4-gyel is győzni tudjanak a futamon. Az 1975-ös év egyébként nem csak a futamgyőzelem miatt emlékezetes a BMW számára, hanem amiatt is, hogy a bajoroknak ekkor hozták létre az Egyesült Államokban a hivatalos importőri képviseletüket.

BMW
BMW
BMW
BMW
BMW

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!