Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"129370dc-14b6-4971-bece-d72bd484e560","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az elmúlt hónapokban ismét aktivizálta magát Európa legnagyobb tűzhányója, az Etna. A legutóbbi kitörése szerencsére nem veszélyeztetett senkit, de annál látványosabb volt – a Földről és az űrből nézve is.","shortLead":"Az elmúlt hónapokban ismét aktivizálta magát Európa legnagyobb tűzhányója, az Etna. A legutóbbi kitörése szerencsére...","id":"20250605_etna-vulkankitores-muholdkep-esa-copernicus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/129370dc-14b6-4971-bece-d72bd484e560.jpg","index":0,"item":"c1c5eb84-c232-4a57-b705-5eb665a4763a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_etna-vulkankitores-muholdkep-esa-copernicus","timestamp":"2025. június. 05. 16:03","title":"Az űrből nézve is káprázatos volt az Etna kitörése – az ESA műholdja kapta lencsevégre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"638a3be6-6c7b-498d-a57d-e600904a5f7b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Együtt dolgozott a 2000-es években a Szőlő utcai javítóintézet igazgatója és az a főosztályvezető, aki őt a posztjára kinevezte.","shortLead":"Együtt dolgozott a 2000-es években a Szőlő utcai javítóintézet igazgatója és az a főosztályvezető, aki őt a posztjára...","id":"20250605_fidesz-csepel-polgarmester-jelolt-szolo-utcai-javitointezet-igazgato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/638a3be6-6c7b-498d-a57d-e600904a5f7b.jpg","index":0,"item":"78c471bc-858a-4ec4-8143-82e245fc7470","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_fidesz-csepel-polgarmester-jelolt-szolo-utcai-javitointezet-igazgato","timestamp":"2025. június. 05. 21:06","title":"A Fidesz csepeli polgármester-jelöltje volt, aki felterjesztette a Szőlő utcai javítóintézet igazgatóját a posztra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ad4bdd5-4641-4727-8a30-bc221e0fc988","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Meglátták az elemzők, mi okozta az év eleji visszaesést, és még tovább rontották az előrejelzéseiket. Az infláció viszont egy kicsit kisebb lehet, mint amit eddig vártak.","shortLead":"Meglátták az elemzők, mi okozta az év eleji visszaesést, és még tovább rontották az előrejelzéseiket. Az infláció...","id":"20250604_Erste-OTP-gdp-novekedes-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ad4bdd5-4641-4727-8a30-bc221e0fc988.jpg","index":0,"item":"afaed722-e302-453a-83c9-befcc6a64d9e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_Erste-OTP-gdp-novekedes-inflacio","timestamp":"2025. június. 04. 14:06","title":"Erste, OTP: nemhogy repülőrajt nincs, az 1 százalékos GDP-növekedést is bukhatjuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4bad318-aea2-4b3f-885b-e5ff51dfffaa","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Scheer Sándor cége nyilvános árverésen, bruttó 2,3 milliárd forintért vásárolta meg a Budapest belvárosában található Duna Palotát – értesült a HVG. A vállalat tájékoztatása szerint jelenleg még csak a terveken dolgoznak, így egyelőre nem árulták el, mihez kezdenek a több mint 1200 négyzetméteres épülettel. ","shortLead":"Scheer Sándor cége nyilvános árverésen, bruttó 2,3 milliárd forintért vásárolta meg a Budapest belvárosában található...","id":"20250605_Market-egyik-tulajdonosa-vette-meg-a-Duna-Palotat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4bad318-aea2-4b3f-885b-e5ff51dfffaa.jpg","index":0,"item":"4c616368-6ac6-4739-8d87-53574f044408","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250605_Market-egyik-tulajdonosa-vette-meg-a-Duna-Palotat-ebx","timestamp":"2025. június. 05. 05:20","title":"A Market Zrt. tulajdonosának érdekeltségébe került a legendás belvárosi palota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7df6763-860e-4c9c-b51c-384d5370f3de","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Rövidesen jöhet a „here we go”.","shortLead":"Rövidesen jöhet a „here we go”.","id":"20250604_kerkez-milos-bournemouth-liverpool-atigazolas-fabrizio-romano","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7df6763-860e-4c9c-b51c-384d5370f3de.jpg","index":0,"item":"17563d5e-6579-4ebf-b646-069f10448a8d","keywords":null,"link":"/sport/20250604_kerkez-milos-bournemouth-liverpool-atigazolas-fabrizio-romano","timestamp":"2025. június. 04. 09:21","title":"Az utolsó simításokat végzik Kerkez Milos liverpooli szerződésén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8645c187-9c2e-4914-b40d-4ec561317c5c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás arra az esetre, ha csak egy finom kis tuningra lenne szükségünk BMW X5 fronton.","shortLead":"Itt a megoldás arra az esetre, ha csak egy finom kis tuningra lenne szükségünk BMW X5 fronton.","id":"20250602_Finom-tuningot-kapott-az-itthon-legkelendobb-BMW","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8645c187-9c2e-4914-b40d-4ec561317c5c.jpg","index":0,"item":"67ce4529-53ad-46a1-aa45-f566fd01ae61","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_Finom-tuningot-kapott-az-itthon-legkelendobb-BMW","timestamp":"2025. június. 04. 06:41","title":"Finom tuningot kapott az itthon legkelendőbb BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbecf1fb-4769-4f4a-8dfa-6b90c69fb749","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A viszonylag konfliktusmentes május után újra feszült lett a viszony a két állam között. Izrael védelmi minisztere a szíriai elnököt teszi felelőssé a két támadásért. ","shortLead":"A viszonylag konfliktusmentes május után újra feszült lett a viszony a két állam között. Izrael védelmi minisztere...","id":"20250604_Izrael-Sziria-tamadas-fegyveres-konfliktus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbecf1fb-4769-4f4a-8dfa-6b90c69fb749.jpg","index":0,"item":"f7bebe63-3d3a-4d9f-b8e6-ff5166678b05","keywords":null,"link":"/vilag/20250604_Izrael-Sziria-tamadas-fegyveres-konfliktus","timestamp":"2025. június. 04. 12:14","title":"Izrael szíriai célpontokra támadt, miután két nagyobb lövedék hullott a területére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"550e99d0-1d2c-4ddf-ac87-3bc8863eb1de","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A vizsgálatot a fővárosi kormányhivatal kezdeményezte.","shortLead":"A vizsgálatot a fővárosi kormányhivatal kezdeményezte.","id":"20250605_Kormanyhivatali-dolgozok-ellen-nyomoz-az-ugyeszseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/550e99d0-1d2c-4ddf-ac87-3bc8863eb1de.jpg","index":0,"item":"3e609975-f160-4226-8224-2c123ca9848a","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Kormanyhivatali-dolgozok-ellen-nyomoz-az-ugyeszseg","timestamp":"2025. június. 05. 18:53","title":"Kormányhivatali dolgozók ellen nyomoz az ügyészség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az elegáns vonalú és népszerű mai Mazdák lendületét kihasználva a hirosimai gyártó a legsűrűbb mezőnyben is helyet követel magának. És nem is kérdés, helyet fog-e ott találni. A nagyobb testvérrel, a CX-5-tel felfelé elindult japán márka úgy tűnik, mostanság nem tud hibázni.
Kiskompakt szabadidő-autó. Az elmúlt pár év autóértékesítőinek igazi jolly jokere, az a kategória, amit bármilyen vevőre rá lehet melegíteni. Szeretik a magánvevők és céges flottaszabályok is fellazultak mára annyira, hogy simán választhatók juttatásautónak.
Egyébként nem is annyira bonyolult talán, hogy miért olyan sikeresek az ilyen autók? Mert értelmezhető összegekért manapság ezek a leginkább azok, amelyekre a lakásából kilépő a tulaj ránéz, és azt mondja: „milyen formás kis kocsim van”. És ez jó érzés. A jó érzésnél pedig – a magától értetődő dolgokon kívül, minthogy gond nélkül hozzon-vigyen egy új autó – a legtöbbünk nem vágyik többre. És jó érzés tekintetében a Mazda CX-3 a top háromban van, az biztos.
Mazda CX-3 - galéria
D.P.
Van ez a „Kodo-formanyelv” a Mazdánál, amit valahogy nagyon eltaláltak. A nyugati ember számára nagyon vonzó tud lenni a távol-keleti dizájn, de azok között is leginkább ez a víztiszta vonal, ami olyan egyértelmű, mint egy szamurájkard. A CX-5-tel elkezdett formanyelvről és technikai értelemben vett megújulásról kijelenthető, hogy sikertörténet a „legkisebb nagy” japán autógyártónál.
A Mazda CX-3 a márka úgynevezett subkompakt hobbiterepjárója, ugyanakkor ennek a dizájnnak talán a teteje, ennél több már sok lenne. A kifejezetten kisméretű – alig 4,24 méteres, végül is a Mazda2 alapjára épülő – autó ugyanis ekkora „maszkkal” és ilyen kerékjárati ívekkel már-már túlvállalja magát. Ráadásul érzésre magasabban sem ülünk ebben, mint egy normál ötajtós kompaktban. Valamennyivel persze igen, a 16 centis a hasmagasság végül is elég ahhoz, hogy kiszolgálja a városi terepezés legnagyobb kihívásait jelentő fekvőrendőrök és járdaszegélyek átlépését. De a tetővonala például annyira alacsony – 1,53 méter –, hogy ezzel az adattal a legalacsonyabb úgynevezett városi hobbiautó a kategóriájában.
Szerencsére ez az adat a fejteret nem érinti végzetesen, még hátul ülve sem. Pedig a feltűnően apró ablakok, amelyek mintha egy kis helyiség diszkrét szellőzői lennének, ezt sejtetik. A teszt alapján viszont kényelmesen el lehet férni hátul is átlagos testmagassággal, a 2,57 méteres tengelytáv pedig a lábaknak is elegendő teret biztosít. A csomagtartó ugyan csak kisautókhoz mérhetően nagy, a 350 literes dupla síkkal határolt csomagtartó azért elégséges méretű. Pótkerék kár hogy nincs, de egy 18 colos kereket így se, úgy se nagyon állnak majd neki az út szélén felszerelni a bajbajutottak.
D.P.
A japán márkák közül a Mazdának megy a legjobban az utasterek berendezése manapság. Rendben van, hogy ez a példány egy „full-full” darab volt – Revolution Top elnevezéssel – de a kétszínű bőrülések, a műszerfal, az ajtók több anyagból összeválogatott kárpitozása extra kvalitású, ebben a kategóriában pedig különösen az. Nem csak szépek, de jók is ezek az ülések, az oldaltartás megfelelő és az ülőlap sem rövid, jól támasztja a combokat. Ugyanakkor itt kell megjegyezni azt is, hogy hiába a Head-Up Display egy ilyen, tökéletesen felextrázott kocsiban, ha átlagos testmagassággal sem lehet látni, mi van rajta, mert csak kis szögben állítható, az ülést viszont nem lehetett kellően leengedni.
A kocsi formájából adódó szükséglet mára a tolatókamera. Hiába ilyen rövid ugyanis az autó, a magas fenék miatt nagyon elkél a kamera, amely ebben a példányban ráadásul a keresztirányú forgalomra is figyelmeztet. A Mazda CX-3 i-Activesense elnevezésű és igazán gazdag asszisztens rendszerei közül elsősorban az adaptív tempomatot tettük próbára, amelynél finomabbat ugyan tapasztaltunk már (elég nagyot torpan, amikor a zónájába kerül egy lassabban haladó jármű), de kétségtelen nem mindennapos extra ebben a kategóriában. A sávtartó asszisztens a hangfalak erős búgásával figyelmeztet, ami érdekes, hatékony megoldás.
A műszerpanelen lévő infotainment-egység érintőképernyőről és a kardánalagút házán lévő tekerőgombos kezelőről is kezelhető, igazából gyors és jó grafikájú a kijelző felülete. A menüje és egyes funkciói viszont komoly fejtörést okoznak, nehéz például kilépni belőlük.
Mazda CX-3 - galéria
D.P.
A tesztautónkban a Mazda csodafegyverei közül a Skyactive-D 1.5 literes dízelmotor dolgozott, amelynek technikai érdekessége az átlagosnál alacsonyabb sűrítési arány, amely miatt a kisebb terhelés eredőjeként eleve könnyebb blokkot tervezhettek. A CX-3-as ezzel a 105 lóerős másfél literes dízelmotorral ugyan nem lesz az utak királya, de a mai, traffipaxokkal kikövezett világban talán felesleges is túlmotorizálni egy ilyen, nem is a prémiumcsoportra lövő autót. A gázt így is nagyon közvetlenül veszi, szépen csendesen forog hidegen is a négyhengeres közös-nyomócsöves direkt befecskendezésű dízelmotor. A maximális teljesítményét 4400-as fordulatszámnál adja le, 130-as tempónál 2500-at forog a főtengely, amelyet már 70-nél összekapcsolt úgyis a hatodik fokozattal az automata váltó.
A mazdások a sportüzemmódot nem erőltették a dízeles automatához, váltófülek viszont vannak, amit érdemes is használni, egy-egy lendületesebb előzés előkészítésére, mert az egyébként nem rossz 270 Nm-es nyomatékot így lehet még hamarabb előcsempészni a motorból. A fogyasztásra, a magasabb építésű és összkerék-hajtású modellről lévén szó, automata váltóval nem vártunk csodát, a 6,4 literes átlag a nagyjából 400 kilométerre átlagosnak is mondható. Pedig takarékosságban egy igazán különleges Start&stop rendszer is segíti a CX-3-at. A Mazda i-Stop rendszere szándékoltan sűrítési ütemben állítja meg a motort, majd az újraindításkor nem kell a főtengelynek még egy ütemet fordulnia, hanem azonnal indulhat a motor.
Mazda CX-3 - galéria
D.P.
A dízelmotoros változat önsúlya 1371 kilogramm, ami átlagosnak mondható. A kis kasztni alatt ügyesen is forgolódik és csillapít a futómű, ahogy azt egy japán modelltől el is várhatjuk. Egyébként az összkerékhajtás kapcsán érdekes, de egyáltalán nem lovagolja meg ezt a hajtási módot a gyártó. Nincs menetmódválasztó, amivel próbára tehetnénk, mennyire más egy-egy lazább talajra szánt hajtás. Lehet, hogy más modelleken is csak virtuális ez az egész – hó, homok, murvás felülethez alkalmazkodó futómű és hajtás – mégis fontos része a marketingnek. Itt, úgy tűnik, nem érezték szükségét külön hangsúlyozni.
Összességében a Mazda CX-3-on nagyjából kívül-belül mindenére jó ránézni. Még a motortér is látványosan rendezett, a klíma, a hűtés csövei is átgondoltan futnak, harmóniában van minden. A kocsi árlapjára rápillantva bicsaklik meg kissé ez a tökéletesség, mert hiába is indul ez a modell 4,5 millió forintról, a nálunk járt kiemelten extrás – összkerékhajtású, 6-fokozatú automatával, 18-as kerekkel és a legkomolyabb asszisztens csomaggal felszerelve: városi fékasszisztens, adaptív fényszórók, adaptív tempomat, hátsó keresztforgalom figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető – az alapára már 8,31 millió forint.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.