Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e3d174bd-9ebb-40c0-b128-804f751550d4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A dátum egyelőre bizonytalan, van, aki szerint már április közepén, mások szerint májusban mutathatja be a Samsung az eddigi legvékonyabb csúcstelefonját, a Galaxy S25 Edge modellt. Az viszont már most biztosnak tűnik, hogy mélyen kell majd a zsebbe nyúlni érte. Lesz viszont egy olyan jellemzője, ami többeket eltántoríthat attól, hogy sok pénzt adjanak érte.","shortLead":"A dátum egyelőre bizonytalan, van, aki szerint már április közepén, mások szerint májusban mutathatja be a Samsung...","id":"20250331_samsung-galaxy-s25-edge-premium-telefon-akkumulator-uzemido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3d174bd-9ebb-40c0-b128-804f751550d4.jpg","index":0,"item":"00d9a2b4-0075-466c-8770-66da650b12db","keywords":null,"link":"/tudomany/20250331_samsung-galaxy-s25-edge-premium-telefon-akkumulator-uzemido","timestamp":"2025. március. 31. 21:03","title":"Megéri majd megvenni a Samsung legvékonyabb okostelefonját?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az isztambuli polgármester, Ekrem Imamoglu letartóztatásával Törökország új és veszélyes szakaszba került. Jelen állás szerint a török ellenzék akkor is nyerhet Erdogan ellen, ha vezére börtönben marad. J. D. Vance amerikai alelnöknek le kellene mondania, miután elhajtották Grönlandról, odahaza pedig megalázták.","shortLead":"Az isztambuli polgármester, Ekrem Imamoglu letartóztatásával Törökország új és veszélyes szakaszba került. Jelen állás...","id":"20250331_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"a8f705ab-6678-4020-8f52-5dee179e2182","keywords":null,"link":"/360/20250331_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 31. 11:07","title":"Szerte a világban felkapták a témát, hogy az ellene kiadott letartóztatási parancs ellenére Budapestre látogat Netanjahu","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2998b819-5ac3-41e8-9cc3-6a10744667e6","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A cáfolatra azért volt szükség, mert a humorista hétfőn arról írt, hogy „2025-ben újra kommunizmust idéző, tiltó szelek fújnak Debrecenben”.","shortLead":"A cáfolatra azért volt szükség, mert a humorista hétfőn arról írt, hogy „2025-ben újra kommunizmust idéző, tiltó szelek...","id":"20250401_A-debreceni-VOKE-Egyetertes-Muvelodesi-Kozpont-politikai-okok-miatt-nem-lephetett-fel-Bruti-Tisza-Part","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2998b819-5ac3-41e8-9cc3-6a10744667e6.jpg","index":0,"item":"cccd7576-2112-4780-9d0d-d9bd5a0c9ed6","keywords":null,"link":"/elet/20250401_A-debreceni-VOKE-Egyetertes-Muvelodesi-Kozpont-politikai-okok-miatt-nem-lephetett-fel-Bruti-Tisza-Part","timestamp":"2025. április. 01. 07:02","title":"A debreceni VOKE Egyetértés Művelődési Központ cáfolja, hogy politikai okok miatt nem léphetett fel náluk Bruti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a493f8fa-2d3a-4daf-b507-e638cbbe85a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók több mint 19 ezer ember agyfelvételét nézték át, az adatok alapján pedig egyértelműnek tűnik, hogy az agy nem egy lassú folyamat során öregszik.","shortLead":"Amerikai kutatók több mint 19 ezer ember agyfelvételét nézték át, az adatok alapján pedig egyértelműnek tűnik...","id":"20250331_agykutatas-agyvizsgalat-oregedes-fmri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a493f8fa-2d3a-4daf-b507-e638cbbe85a0.jpg","index":0,"item":"ab7d23f0-3f9f-44e0-93d6-9564854b7cdd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250331_agykutatas-agyvizsgalat-oregedes-fmri","timestamp":"2025. március. 31. 20:03","title":"Megvan a titok: ebben az életkorban kezd el rohamosan öregedni az agy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a7c5096-39a2-4e4b-a8b4-39cc7a6f9200","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A milliárdos minden egyes pluszszavazóért 20 dollárt fizet.","shortLead":"A milliárdos minden egyes pluszszavazóért 20 dollárt fizet.","id":"20250331_wisconsin-legfelsobb-birosag-valasztas-elon-musk-egymillio-dollar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a7c5096-39a2-4e4b-a8b4-39cc7a6f9200.jpg","index":0,"item":"a2c00bd9-7598-4f61-ba4d-e0a58281769d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_wisconsin-legfelsobb-birosag-valasztas-elon-musk-egymillio-dollar","timestamp":"2025. március. 31. 09:52","title":"Elon Musk egymillió dolláros csekkekkel akarja eldönteni a legfelsőbb bírósági választást Wisconsinban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d704ca8-ae8c-4c38-96de-52386ec75155","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"360","description":"Meg kell osztani és túl kell ordítani – ennyi a fideszes recept. A zebrákon, a Dinasztián és a Pride példáján mutatjuk be a kormányzati kommunikáció érdekeit, módszereit és céljait.","shortLead":"Meg kell osztani és túl kell ordítani – ennyi a fideszes recept. A zebrákon, a Dinasztián és a Pride példáján mutatjuk...","id":"20250331_yakari-orban-viktor-magyar-peter-kampany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d704ca8-ae8c-4c38-96de-52386ec75155.jpg","index":0,"item":"2f5f1719-0100-4e3b-ae39-482e0057dd00","keywords":null,"link":"/360/20250331_yakari-orban-viktor-magyar-peter-kampany","timestamp":"2025. március. 31. 06:30","title":"Yakari, a bátor kis zajkeltő – Orbán rájött, hogy a szokott módszerekkel nem tudja hatástalanítani Magyar bombáit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17ab022e-953c-4229-ad64-888f4fb92f71","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ahogy instabillá válik az autó, már nagyon nehéz megfogni. ","shortLead":"Ahogy instabillá válik az autó, már nagyon nehéz megfogni. ","id":"20250331_rossz-kormany-mozdulatbol-majdnem-tomegkarambol-lett-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17ab022e-953c-4229-ad64-888f4fb92f71.jpg","index":0,"item":"05b45ddd-de53-47d5-9813-82d0970a95b9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_rossz-kormany-mozdulatbol-majdnem-tomegkarambol-lett-video","timestamp":"2025. március. 31. 12:30","title":"Egy rossz kormánymozdulat és máris nagy bajba került a sofőr az autópályán – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91a33557-57d8-4c1b-bdae-161e6335c2ff","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A szabályokat megsértő bankokat az MNB akár kétszázmillió forintra is megbírságolhatja.","shortLead":"A szabályokat megsértő bankokat az MNB akár kétszázmillió forintra is megbírságolhatja.","id":"20250401_falu-bankautomata-atm-telepites-torvenyjavaslat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91a33557-57d8-4c1b-bdae-161e6335c2ff.jpg","index":0,"item":"8cb14b23-c5b6-434c-880c-be9c0780fe9b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250401_falu-bankautomata-atm-telepites-torvenyjavaslat-ebx","timestamp":"2025. április. 01. 17:34","title":"200 milliós bírsággal fenyegeti a bankokat a falusi ATM-ekről szóló törvényjavaslat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az elegáns vonalú és népszerű mai Mazdák lendületét kihasználva a hirosimai gyártó a legsűrűbb mezőnyben is helyet követel magának. És nem is kérdés, helyet fog-e ott találni. A nagyobb testvérrel, a CX-5-tel felfelé elindult japán márka úgy tűnik, mostanság nem tud hibázni.
Kiskompakt szabadidő-autó. Az elmúlt pár év autóértékesítőinek igazi jolly jokere, az a kategória, amit bármilyen vevőre rá lehet melegíteni. Szeretik a magánvevők és céges flottaszabályok is fellazultak mára annyira, hogy simán választhatók juttatásautónak.
Egyébként nem is annyira bonyolult talán, hogy miért olyan sikeresek az ilyen autók? Mert értelmezhető összegekért manapság ezek a leginkább azok, amelyekre a lakásából kilépő a tulaj ránéz, és azt mondja: „milyen formás kis kocsim van”. És ez jó érzés. A jó érzésnél pedig – a magától értetődő dolgokon kívül, minthogy gond nélkül hozzon-vigyen egy új autó – a legtöbbünk nem vágyik többre. És jó érzés tekintetében a Mazda CX-3 a top háromban van, az biztos.
Mazda CX-3 - galéria
D.P.
Van ez a „Kodo-formanyelv” a Mazdánál, amit valahogy nagyon eltaláltak. A nyugati ember számára nagyon vonzó tud lenni a távol-keleti dizájn, de azok között is leginkább ez a víztiszta vonal, ami olyan egyértelmű, mint egy szamurájkard. A CX-5-tel elkezdett formanyelvről és technikai értelemben vett megújulásról kijelenthető, hogy sikertörténet a „legkisebb nagy” japán autógyártónál.
A Mazda CX-3 a márka úgynevezett subkompakt hobbiterepjárója, ugyanakkor ennek a dizájnnak talán a teteje, ennél több már sok lenne. A kifejezetten kisméretű – alig 4,24 méteres, végül is a Mazda2 alapjára épülő – autó ugyanis ekkora „maszkkal” és ilyen kerékjárati ívekkel már-már túlvállalja magát. Ráadásul érzésre magasabban sem ülünk ebben, mint egy normál ötajtós kompaktban. Valamennyivel persze igen, a 16 centis a hasmagasság végül is elég ahhoz, hogy kiszolgálja a városi terepezés legnagyobb kihívásait jelentő fekvőrendőrök és járdaszegélyek átlépését. De a tetővonala például annyira alacsony – 1,53 méter –, hogy ezzel az adattal a legalacsonyabb úgynevezett városi hobbiautó a kategóriájában.
Szerencsére ez az adat a fejteret nem érinti végzetesen, még hátul ülve sem. Pedig a feltűnően apró ablakok, amelyek mintha egy kis helyiség diszkrét szellőzői lennének, ezt sejtetik. A teszt alapján viszont kényelmesen el lehet férni hátul is átlagos testmagassággal, a 2,57 méteres tengelytáv pedig a lábaknak is elegendő teret biztosít. A csomagtartó ugyan csak kisautókhoz mérhetően nagy, a 350 literes dupla síkkal határolt csomagtartó azért elégséges méretű. Pótkerék kár hogy nincs, de egy 18 colos kereket így se, úgy se nagyon állnak majd neki az út szélén felszerelni a bajbajutottak.
D.P.
A japán márkák közül a Mazdának megy a legjobban az utasterek berendezése manapság. Rendben van, hogy ez a példány egy „full-full” darab volt – Revolution Top elnevezéssel – de a kétszínű bőrülések, a műszerfal, az ajtók több anyagból összeválogatott kárpitozása extra kvalitású, ebben a kategóriában pedig különösen az. Nem csak szépek, de jók is ezek az ülések, az oldaltartás megfelelő és az ülőlap sem rövid, jól támasztja a combokat. Ugyanakkor itt kell megjegyezni azt is, hogy hiába a Head-Up Display egy ilyen, tökéletesen felextrázott kocsiban, ha átlagos testmagassággal sem lehet látni, mi van rajta, mert csak kis szögben állítható, az ülést viszont nem lehetett kellően leengedni.
A kocsi formájából adódó szükséglet mára a tolatókamera. Hiába ilyen rövid ugyanis az autó, a magas fenék miatt nagyon elkél a kamera, amely ebben a példányban ráadásul a keresztirányú forgalomra is figyelmeztet. A Mazda CX-3 i-Activesense elnevezésű és igazán gazdag asszisztens rendszerei közül elsősorban az adaptív tempomatot tettük próbára, amelynél finomabbat ugyan tapasztaltunk már (elég nagyot torpan, amikor a zónájába kerül egy lassabban haladó jármű), de kétségtelen nem mindennapos extra ebben a kategóriában. A sávtartó asszisztens a hangfalak erős búgásával figyelmeztet, ami érdekes, hatékony megoldás.
A műszerpanelen lévő infotainment-egység érintőképernyőről és a kardánalagút házán lévő tekerőgombos kezelőről is kezelhető, igazából gyors és jó grafikájú a kijelző felülete. A menüje és egyes funkciói viszont komoly fejtörést okoznak, nehéz például kilépni belőlük.
Mazda CX-3 - galéria
D.P.
A tesztautónkban a Mazda csodafegyverei közül a Skyactive-D 1.5 literes dízelmotor dolgozott, amelynek technikai érdekessége az átlagosnál alacsonyabb sűrítési arány, amely miatt a kisebb terhelés eredőjeként eleve könnyebb blokkot tervezhettek. A CX-3-as ezzel a 105 lóerős másfél literes dízelmotorral ugyan nem lesz az utak királya, de a mai, traffipaxokkal kikövezett világban talán felesleges is túlmotorizálni egy ilyen, nem is a prémiumcsoportra lövő autót. A gázt így is nagyon közvetlenül veszi, szépen csendesen forog hidegen is a négyhengeres közös-nyomócsöves direkt befecskendezésű dízelmotor. A maximális teljesítményét 4400-as fordulatszámnál adja le, 130-as tempónál 2500-at forog a főtengely, amelyet már 70-nél összekapcsolt úgyis a hatodik fokozattal az automata váltó.
A mazdások a sportüzemmódot nem erőltették a dízeles automatához, váltófülek viszont vannak, amit érdemes is használni, egy-egy lendületesebb előzés előkészítésére, mert az egyébként nem rossz 270 Nm-es nyomatékot így lehet még hamarabb előcsempészni a motorból. A fogyasztásra, a magasabb építésű és összkerék-hajtású modellről lévén szó, automata váltóval nem vártunk csodát, a 6,4 literes átlag a nagyjából 400 kilométerre átlagosnak is mondható. Pedig takarékosságban egy igazán különleges Start&stop rendszer is segíti a CX-3-at. A Mazda i-Stop rendszere szándékoltan sűrítési ütemben állítja meg a motort, majd az újraindításkor nem kell a főtengelynek még egy ütemet fordulnia, hanem azonnal indulhat a motor.
Mazda CX-3 - galéria
D.P.
A dízelmotoros változat önsúlya 1371 kilogramm, ami átlagosnak mondható. A kis kasztni alatt ügyesen is forgolódik és csillapít a futómű, ahogy azt egy japán modelltől el is várhatjuk. Egyébként az összkerékhajtás kapcsán érdekes, de egyáltalán nem lovagolja meg ezt a hajtási módot a gyártó. Nincs menetmódválasztó, amivel próbára tehetnénk, mennyire más egy-egy lazább talajra szánt hajtás. Lehet, hogy más modelleken is csak virtuális ez az egész – hó, homok, murvás felülethez alkalmazkodó futómű és hajtás – mégis fontos része a marketingnek. Itt, úgy tűnik, nem érezték szükségét külön hangsúlyozni.
Összességében a Mazda CX-3-on nagyjából kívül-belül mindenére jó ránézni. Még a motortér is látványosan rendezett, a klíma, a hűtés csövei is átgondoltan futnak, harmóniában van minden. A kocsi árlapjára rápillantva bicsaklik meg kissé ez a tökéletesség, mert hiába is indul ez a modell 4,5 millió forintról, a nálunk járt kiemelten extrás – összkerékhajtású, 6-fokozatú automatával, 18-as kerekkel és a legkomolyabb asszisztens csomaggal felszerelve: városi fékasszisztens, adaptív fényszórók, adaptív tempomat, hátsó keresztforgalom figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető – az alapára már 8,31 millió forint.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
A szuverenitásvédelmi csata intézkedése legfeljebb tíz évre szól, és csak az EGT-országokon kívüli állampolgársággal rendelkező kettős állampolgárokat érinti.