Trump vámháborúja nagyhatalmi présbe szorította a mindig lavírozó Indiát
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
A Volkswagen-konszern vezetője Martin Winterkorn először adott konkrét és hivatalos infókat a Bugatti Veyron utódjáról. Ennek nyomán megerősítés nyert, hogy a márka következő szuperautója hibrid meghajtást kap. Várhatóan ugyanaz a W16-os szív dobog majd ebben a kocsiban is, mint a Veyronban, ám elektromos turbóval szerelik és 1500 lóerős teljesítményre lesz képes.
A jármű jelenleg a korai tesztfázisban van, a célkitűzés az, hogy 2016-ban már be is mutassák. A modell ugyanazokat az erényeket kell hordozza majd, mint a 450 darabos sorozatban legyártott Veyron; a leggyorsabb közúti autóként kell megjelennie.
Az Autocar lap szerint öt különféle prototípust tesztelnek, különféle hajtáskombinációkkal. Mindegyik a Veyron hajtásán alapul, azonban mindegyikben más-más megoldásokkal kísérleteznek. A jelentősen átalakított hajtáslánc mindenképpen kap valamiféle elektromos támogatást, középmotoros marad, összkerékhajtású lesz és hétfokozatú duplakuplungos váltóval érkezik.
A korai tervekben még az is szerepelt, hogy a Veyron utódja egy az orrészében elhelyezett motorral készülő limuzin lesz 16C Galibier néven, azonban ezt a vásárlókkal folytatott felmérések nyomán elvetették. Mondván, egy ilyen elrendezésű autó nem lenne nekik elég extrém.
Amennyiben a több helyről is származó információk igaznak bizonyulnak és a négyturbós W16-os motorú új Bugatti, amelynek állítólag Chiron lesz a neve kész lesz, elképesztő teljesítménnyel fog rendelkezni. A terv 1500 lóerő, amely a korábbi legerősebb Veyron Super Sport 1200 lóerejénél lényegesen több. Ehhez szintén elképesztően nagy 1491 Nm-es nyomaték párosulhat, amit nem nagyon létezik váltó, ami elviselne. Ehhez a teljesítményhez, a VW mérnökei állítólag teljesen új aero csomagot is terveznek, ennek kapcsán várható, hogy az újdonság eléggé máshogy fog kinézni, mint amilyen a Veyron volt.
A menetteljesítményekről referenciapontként a Veyron Super Sport World Record Edition változatát lehet felhozni, amely a százas tempót 2,5 másodperc alatt érte el. Ennél mindenképp jobbat fognak kínálni az újdonságnál és a végsebességét is 431 km/h-ról feljebb készülnek vinni 460 km/h-ra.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
A miniszterelnök üzent: „Kijev, Brüsszel, Tisza – együtt akarják megbuktatni a magyar kormányt”, de ezt nem hagyja szó nélkül.
Sikerült ugyan elkerülni a katasztrófát, de a helyzet nem jó.
Az elnök rajongója, Laura Loomer aktivistaként szenteli az életét annak, hogy leleplezze azokat, akik nem eléggé lojálisak Trumphoz.
A Beatrice énekesének van véleménye és el is mondja.