szerző:
Heimer György
Tetszett a cikk?

A dél koreai Kia autógyárat – Hyundai testvérvállalatával együtt – mostanában a világ leggyorsabban fejlődő cégei között szokták emlegetni. Modelljeivel rendre előzgeti élvonalbeli versenytársait is, és ennek egyik legújabb példáját a Sorento nemrég megjelent harmadik nemzedéke szolgáltatja.

Az átfazonírozott, sufni méretű új Sorento széltében (1,89 méter), hosszában (4,78 m) növekedett, magasságából viszont 5 millit vesztett. Ez utóbbi azonban nem ment a kényelem rovására, sőt bent az utastérben is tágasság, fejedelmi kényelem fogad. A méreteken túl ennek egyik fő eszköze a sokféleképpen variálható ülésrendszer. Így például a legmagasabb felszereltség esetén a vezető oldali üléslap egy gombnyomással meghosszabbítható, a motor leállításakor pedig az ülés – a kiszállást megkönnyítendő – magától hátra csúszik.

KIA Sorento - galéria
©

Kényelemnövelő, hogy egy oldalsó karral a sínen mozgó második üléssor háttámlája ugyancsak sokféle állásban dönthető, s ez megkönnyíti a beszállást a 300 ezer forintba kerülő harmadik üléssorra. Igaz, még így is tornamutatvány bemászni a csomagtartó padlózatából egy heveder egyszerű meghúzásával felnyíló ülésekre (amivel a hatalmas, 605 literes csomagtér 142 literre zsugorodik), de a kocsi hétszemélyessé nő.

Ötüléses állásban viszont parádés a csomagfertály: a sík padlózat alatt még jókora rekeszes üreg található, ami annak is köszönhető, hogy a pótkerék alul, francia mintára, az alváz hátuljában kapott helyet. Mindemellett a Sorento-sofőrök alighanem díjazzák a memóriagombbal motorosan, különböző nyitási magasságokra beállítható csomagtér-ajtót is. Újszerű kényelmi funkció, hogy egy jeladó érzékeli a kocsi hátuljához slusszkulccsal (kezében teli csomagokkal) odaálló vezetőt, s az ajtó három másodperc után magától felnyílik.

KIA Sorento - galéria
©

Amúgy a Sorentót fel lehet turbózni mindenféle vezetést segítő elektronikus kütyüvel, többek között a bonyolultabbnak számító intelligens parkoló vagy a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszerrel. Jó szolgálatot tehet a 360 fokos, panorámás kamera, amely parkolási manőver közben körbepásztáz, a radaros távolságtartó automatika pedig szükség esetén a kocsi teljes leállásáig fékez.

Igaz, ezek a csúcscuccok jó része feláras, de nem olyan vadítóan drága, mint a nálunk favorizált német gyártmányoké, s egyúttal jelzi: a nem oly rég még csak a prémiumok kiváltságának számító vezetéstámogató járműelektronika már a tömegmodellekben is tért hódított. Megjegyzendő, hogy a koreai nagy-suvban mindez ízléses belső dizájnnal van megspékelve. A műszerpult tetejét (mű)bőr borítja, a Kia más modelljeiből ismert folyadékkijelzős-órájának, valamint a középen kialakított szenzoros kijelző szolgáltatásait – mai autós módi szerint – a multifunkcionális kormánykerékről lehet előcsalogatni.

KIA Sorento - galéria
©

Ami a Sorento motorját illeti, nálunk csak a 2,2 literes, 200 lóerős, 441 Newtonméteres nyomatékú, négyhengeres dízelváltozat kapható, ami a próba alapján több mint elegendő az úrvezetői autózáshoz. Az 1,8 tonnás monstrum ugyanakkor nem igazán gyorsulási bajnok: automata váltóval, 100 kilométerre számolva a gyorsulási idő 9,6 másodperc, a végsebesség 203 km/óra. A magas építésű, négy kerékhajtású nagyvas ugyanakkor lágyan ringatódzik, még kanyarvételnél sem dülöngélős. A márka leírása szerint ez a korszerűsített kormány- és futóműnek, valamint a Magna Powertrain céggel közösen kifejlesztett elektronikus összkerékhajtásnak köszönhető. Igazán csak a fogyasztás nem stimmel. A 100 km-re megadott 6,6 literes gyári adat még visszafogott tempó esetén is inkább 9-10 literes szint közelében mozog.

Az új Sorentónak van azonban még egy nem kevésbé elhanyagolható előnye, mégpedig az ára. A full extrás EX Prémium 12,75 millió forint, ami ugyan nem kevés, de több millióval alacsonyabb a vele azonos felszereltségű német prémiummodelleknél. Így hát, aki kedveli a városi terepeseket, lemond a sportos V6-os erőforrásról és nincsenek prémiumos márkapreferenciái, aligha választ rosszul. Döntését erősítheti, hogy a Kia – többi modelljéhez hasonlóan – a Sorentóra is hét év jótállást kínál.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Nem vette be a Fidesz Miskolc elitgimnáziumát

Nem vette be a Fidesz Miskolc elitgimnáziumát

Délután nyugat felől érkeznek a viharok

Délután nyugat felől érkeznek a viharok

Két újabb figyelmeztetés Orbánnak Brüsszelből

Két újabb figyelmeztetés Orbánnak Brüsszelből