szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nehéz elképzelni olyan forgalmi szituációt, melyben nem elegendő a 3.8 literes ikerturbós V6-os blokk 550 lóereje, de biztos van olyan, akit jobban megnyugtat, ha ennek a teljesítménynek a kétszerese szunnyad a motorháztető alatt.

A Nissan GT-R aktuális generációja a piacon lévő egyik legjobb ár/érték aránnyal rendelkező sportautó, hiszen 30 millió forintért olyan menetdinamikai adatokat kínál, amire csak jóval drágább szupersportautók képesek. Persze olyan is előfordulhat, hogy valaki kevesli a 3.8 literes ikerturbós V6-os blokk 550 lóerejét, de nem akarja lecserélni az autóját valami olasz vagy brit egzotikumra, hanem csak feldobná néhány plusz lóerővel a szeretett GT-R-jét.
Jotech Nissan GT-R
Jotech

Az ilyen kuncsaftok számára kínál számtalan variációt a Jotech tuningcég, akik 580 lóerőtől kezdve egészen 1400 paripáig vállalják a teljesítménynövelést, igaz utóbbit már kizárólag versenypályás használatra szánják.
Jotech Nissan GT-R
Jotech

Az utcai változatok közül 1000 és 1200 lóerő maximum amivel már egy Bugatti és Koenigsegg ellen is ki lehet állni a piros lámpánál. Mindezt töredék áron, ugyanis az ezer lóerős csomag 62 ezer dollárról indul, amely megába foglal egy komplett motorátépítést strapabíróbb alkatrészekből, nagyobb turbókat és intercollert, átdolgozott váltót, futóművet és gyakorlatilag mindent, ami a nagyobb teljesítményhez kell, beleértve a kipufogót is, amit 94 milliméter átmérőjű titán csövekre cserélnek.

Jotech Nissan GT-R
Jotech

Az ezer lóerő feletti átalakításokhoz viszont már a lökettérfogat növelésére is szükség van, így akár 4.1 vagy 4.3 literesre is nőhet a GT-R motorja. Természetesen az sem mindegy, hogy milyen üzemanyagot éget kap a tuningolt blokk, hiszen ezer lóerő feletti plusz teljesítmény kicsikarásához érdemes versenybenzint tankolni.
Jotech Nissan GT-R
Jotech
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!