szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Frankfurti Autószalon előtt mutatkozott be itthon is a bajor márka kompakt szabadidőautója, a BMW X1. A nagy újdonság persze, hogy mostantól nem hátsó-, hanem elsőkerék-hajtású az alapváltozat, sDrive jelöléssel.

A BMW X1 második generációjának hossza, bár enyhén csökkent, magassága (+53 mm) és szélessége (+23 mm) jelentősen nőtt elődjéhez képest, a csomagtere is 85 literrel gyarapodott, 505 literes.

Az erőforrásokról megjegyzendő, hogy a korábbival szemben már nem hosszirányban, hanem keresztben kerülnek beépítésre. A motortérben a TwinPower Turbo rendszert alkalmazó 18d motor 150 lóerővel, a 20d 190 lóerős, valamint a 25d 231 lóerős teljesítménnyel, a benzines kínálat 20i modellje 192 lóerőt, a 25i csúcsmotor pedig 231 lóerővel lesz elérhető. Az elsőkerék-meghajtású modelleket az új X1-es esetében az sDrive jelölés azonosítja.

BMW

A BMW X1 opcionálisan LED-optikás fényszóróval, dinamikus lengéscsillapítás-szabályzással (Dynamic Damper Control) vagy változó áttételű sport kormányművel is rendelhető. A vezetés támogató rendszereiben a start&stop araszoló funkcióval egészült ki, megjelent az aktív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető, a közlekedési torlódás-asszisztens és a városi vészfék-funkció, gyalogosérzékelő rendszerrel kiegészülve.

Az újdonság október végén érkezik a magyar piacra, a kínálat a közeljövőben a 3-hengeres modellekkel tovább bővül. Az árakat tekintve az alapmodell, az elsőkerék-hajtású sDrive 18d 9,6 millióról indul, a legolcsóbb összkerekes az xDrive 20d 11,2 millióról, míg csúcsmotorral az xDrive 25i már 12,59 millió forintról indul.

BMW
BMW
BMW
BMW
BMW

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!