szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Teljesen új piacra lépett újdonságával az angol márka, amely bemutatta első szabadidő-autóját, a méretes Bentley Bentaygát.

A kocsi bemutatójához írt sajtóanyagban a cég nem sok visszafogottsággal jellemzi a kocsit, amelyet a leggyorsabb, legerősebb, a legfelső luxust kínáló, legexkluzívabb a SUV-ként írnak le. A cél egyértelmű az angliai Crewe-ban működő vállalat számára, a luxustermékeket vásárlók számára is kínálni a manapság legdivatosabb kategóriában, a nagy szabadidő-autók közt valami különlegeset.

©

A kocsi ára ennek megfelelően 130 ezer fontnál indul, amely durván 30 ezerrel több, mint a legdrágább Range Rover. Megjegyzendő, hogy ezzel a 130 ezer fontos árral korántsem a legdrágább modell a Bentley kínálatában, egy Mulsanne limuzin 225 ezer fontnál kezdődik.

A Bentayga genezise nem volt éppen zökkenőmentes, emlékezetes, hogy az első gyártásra szánt koncepciót annyira elutasította a tesztközönség, hogy szinte teljesen át kellett tervezni. A végül elkészült modell azért igazán grandiózus lett: 5,14 méter hosszú, amelyből a tengelytáv közel 3 méter. A kocsi egyébiránt ugyan azt a moduláris platformot használja, amelyre az új Audi Q7-es épül.

A prémium egységeken végighaladva: egy teljesen új számítógép-vezérelt légrugós futómű került a kocsi alá, amely szinte minden paraméterét figyeli az autónak – dőlés, csavarodás, impulzusok – és ennek megfelelően avatkozik be változtatva a futómű komfortján. Természetesen egy elektronikusan vezérelt zárható differenciálmű is segíti az összkerékhajtású járművet a tökéletes tapadás megőrzésében.

©

A motortérben a modellbemutatást követően egyetlen erőforrás lesz elérhető, egy 6.0 liter össz-lökettérfogatú W12-es duplaturbó-feltöltésű benzinmotor. A teljesítménye 608 lóerő 6000-es fordulatszámon, és 900 Nm-es nyomaték áll a sofőr rendelkezésére. Ezt a komoly erőt egy nyolcfokozatú ZF-váltó viszi át a Torsen-rendszerű központi differenciálzár felé.

A motoradatokat menetdinamikára fordítva elmondható, hogy a Bentayga a nulláról százra 4,1 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebessége 301 km/h.

A kocsi alá, alapból 20 colos kerekek kerülnek, de mivel itt az igények általában elég extrémek, a 21-22 colos kerekek is bekerültek a választékba.

A belső térben természetesen az angol kézműves ipar jeleskedett az egész autón, a műszerfalon visszatér a Bentley-"szárny", polírozott fémelemek díszítik a műszerfalat, a középkonzolt és az ajtókat. Természetesen a beépített biztonsági és assziszt rendszerek is a Volkswagen-konszern – mint a Bentley tulajdonosának – legújabb fejlesztéseit tartalmazzák, és a hifi 1950 wattos teljesítményére sem lesz majd panasz.

A kocsi a nagyközönségnek a Frankfurti Autószalonon fog bemutatkozni, az első autókat a jövő év elején adja át a gyártó. A darabszámokat illetően éves szinten 3000 példányt kíván a Bentley értékesíteni.

©
©
©
©
©
©
©
©
©

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!