szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bajorok vadiúj versenygépe nem csak a Frankfurti Autószalon egyik legdögösebb modellje, de valószínűleg az egyik leggyorsabb is.

Megtartva a korábbi ígéretüket a bajorok a Frankfurti Autószalonon leplezték le a versenyszínekbe öltöztetett vadonatúj BMW M6 GT3 versenyautót. Az új vezérmodell megalkotása során a BMW Motorsport tervezőmérnökei előszeretettel merítettek az újdonság elődjének számító Z4 GT3 versenyautó által felhalmozott motorsport-tapasztalatából. Ezen túlmenően a németek szerint az új GT3 versenyautó számos járműtechnológiai innovációt is felvonultat, elsősorban a vezethetőség és a gazdaságosság területén.

BMW

Utóbbiakra példa az utcai modellből érkező, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor alkalmazása, amely nagyobb teljesítményt és csúcsnyomatékot kínál az előd erőforrásánál. A BMW mérnökei büszkék arra is, hogy az ideális súlyelosztás és manőverezhetőség érdekében a középre pozícionált kagylóülés és a hosszú tengelytávolság kettőse olyan vezetési élménnyel és menetteljesítménnyel ruházza fel a BMW M6 GT3-at, amely szerintük eddig nem volt jelen GT kategóriában.

További említésre méltó tényező, hogy a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült gyűrődési zónáknak és karosszériaelemeknek köszönhetően az M6 GT3 kevesebb, mint 1300 kilogrammot nyom a mérlegen, miközben a hatsebességes, szekvenciális versenyváltót a hátsó tengelyre szerelték, a karosszéria és az alváz légellenállását pedig szélcsatornában optimalizálták.

BMW

A BMW 2016-os verseny-csúcsmodellje a hosszú távú megbízhatósági versenyek megterheléseit figyelembe véve készült, miközben amellett, hogy egyszerre ígér megbízható, hatékony és könnyen fenntartható járműtechnológiát, a hosszú tengelytávolság miatt elődjéhez képest jelentősen finomabb kezelhetősége. A BMW Motorsport mindezeken felül átfogó motorsport-szolgáltatásokkal és gyors alkatrész-utánpótlással támogatja a jövőben a BMW M6 GT3-mal versenyző ügyfeleit.

Mindennek persze megkérik az árát a bajorok, hiszen az újdonság nettó ára 379 ezer euró, amely átszámítva mintegy 120 millió forintnak megfelelő összeg, ez viszont a versenysport költségeit figyelembe véve, és azt, hogy egy gyárilag felkészített, ütőképes versenyautóval van dolgunk még kedvezőnek is mondható.

Ha kíváncsi, mi mindent mutattak be eddig a Frankfurti Autószalonon, ide kattintva végigböngészheti a történéseket.

BMW
BMW
BMW
BMW
BMW

Ha nem szeretne lemaradni a Frankfurti Autószalon legfrissebb eseményeiről, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!