szerző:
MTI

Tarlós évi 5000 forintja túl kevés az autók kiszorításához.

A Lehet Más a Politika (LMP) napi hétszáz forintos dugódíjat javasol a főváros tágan értelmezett belvárosi területeire a hétköznapi csúcsidőszakban, kiegészítve P+R parkolók építésével és a kerékpáros közlekedés fejlesztésével - közölte a párt fővárosi képviselője vasárnap tartott sajtótájékoztatója után az MTI-vel.

Csárdi Antal elmondta: az LMP koncepciója szerint a pesti oldalon a Könyves Kálmán és a Hungária körút vonalán, a budai oldalon a budai körút vonalán belül kellene megfizetni dugódíjként a mindenkori vonaljegy kétszeresét. Ezen a területen belül is csak hétköznap 7 és 19 óra között kellene fizetni, hiszen - mint mondta - semmilyen szakmai érv nem szól amellett, hogy hétvégén vagy hétköznap éjszaka is dugódíjat kelljen fizetni, ezzel fölöslegesen drágítva például az áruszállítást. Kivételt képezne a budai alsó rakpart, emellett a javaslat szerint az elkerülő útként működő M0-st újra díjmentessé tennék.

A koncepció része az is, hogy felgyorsítanák a P+R parkolók fejlesztését, és kiterjesztenék a BuBi-hálózatot a pesti és a budai oldalon egyaránt.

Csárdi Antal kiemelte: elemzések szerint javaslatcsomagjuk 20-25 százalékos forgalomcsökkenést eredményezne úgy, hogy alternatívát biztosít az autósoknak. Továbbá a csökkenő forgalom miatt nemcsak a Nagykörút, de a Lánchíd is biciklisbaráttá válna - fűzte hozzá.

Az ellenzéki képviselő hangsúlyozta: egy dugódíj legfontosabb feladata a forgalomszervezés, célja pedig a forgalom csökkentése és ezáltal az egészséges környezethez való jog biztosítása a városban élőknek. Ezekből semmit sem biztosít a városvezetés javaslata, hiszen "évi ötezer forintos díjért egy autóval sem fog kevesebb közlekedni a fővárosi utakon" - fogalmazott. Az LMP javaslatával ezek a célok elérhetők - tette hozzá.

A főpolgármester múlt pénteki sajtótájékoztatóján közölte: elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten. Tarlós István elmondta: jelenleg kétféle javaslat van. Az egyik szerint a főváros teljes közigazgatási területén alkalmaznának egy "Budapest-matricát", amelynek az éves ára 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne. A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő, amelynek lényege, hogy egy "szűkebben vett" belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének - ismertette.

A legfontosabb autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Megint segítséget kér a NASA, önnek is üzentek: mérjen már meg pár fát

Megint segítséget kér a NASA, önnek is üzentek: mérjen már meg pár fát

Ezért is eszünk annyit az ünnepekkor, mintha nem lenne holnap

Ezért is eszünk annyit az ünnepekkor, mintha nem lenne holnap

Kellett két üveg tequila, hogy átmenjen a Kasszás Erzsi-reklám a CBA-nál

Kellett két üveg tequila, hogy átmenjen a Kasszás Erzsi-reklám a CBA-nál

1,5 millió felhasználó címlistáját mentette el magának a Facebook, de állítják, nem éltek vissza vele

1,5 millió felhasználó címlistáját mentette el magának a Facebook, de állítják, nem éltek vissza vele

Élesben derült ki: akadt egy kis probléma az 5G-s Galaxy S10-ekkel

Élesben derült ki: akadt egy kis probléma az 5G-s Galaxy S10-ekkel

3500 éves sírhelyet tártak fel Egyiptomban, előkerült egy múmia is

3500 éves sírhelyet tártak fel Egyiptomban, előkerült egy múmia is