szerző:
hvg.hu

A megfelelő vezetési technikával évente sok ezer forintot lehet spórolni az üzemanyagon, ám ezen túl is sokat tehetünk azért, hogy több maradjon a pénztárcánkban.

Bár evidensnek tűnhet, hogy az autót időnként elvigyük a szerelőhöz, - legalább akkor, amikor a téli-tavaszi átállásra kell(ene) felkészíteni a kocsit, - ám a tulajdonosok jelentős része csak akkor gurul el a műhelyig, amikor közeledik a műszaki vizsga időpontja. Pedig a Yahoo szerint a rendszeres ellenőrzéssel nemcsak a balesetek előzhetők meg, de a kiadásokon is sokat tudunk spórolni.

Küzdelem a rozsda ellen

Az autó egyik legnagyobb ellensége a rozsda, ami a legtöbb esetben az alváz felől, észrevétlenül támad, és már csak akkor vesszük észre, amikor nagy a baj. Hogy ez ne forduljon elő, évente egyszer érdemes lehet elvinni a karosszériáshoz a járművet. Az alváz- és üregvédelem egy közepes autó esetén átlagosan 40-45 ezer forintnál kezdődik, ami évenkénti ellenőrzés mellett pedig 5-6 évre adhat védelmet a fémnek. Ha azonban ez elmarad, és adott esetben még a kipufogó és a küszöb is sérül, a javítás a 80-90 ezer forintot is elérheti. Jó esetben.

©

Folyamatos karbantartás

Az autó vásárlása után az egyik legfontosabb dolog, hogy az új tulajdonos betartsa a karbantartási ütemtervet. Ha ezt megteszi, az esetenként néhány tízezer forintból kijöhet, de ha például egy elhanyagolt motor adja meg magát, az akár 400-500 ezer forintba is kerülhet. A felmérések szerint az autósok csupán 41 százaléka figyel oda a karbantartási útmutatóban leírtakra.

A fékek

Rossz fékekkel vezetni életveszélyes, éppen ezért ezekre kell a legnagyobb figyelmet fordítanunk. A vezetési stílus, valamint a megtett kilométerek függvényében évente legalább egyszer érdemes átnézetni a teljes rendszert, hogy biztonságos legyen a közlekedés. Bár a szervizelés ára márkától függően 30-40 ezer forint is lehet, nem érdemes spórolni rajta, ha ugyanis tönkremegy a rendszer, az ennek többszörösébe kerülhet anyagköltséggel és munkadíjjal együtt.

Mindezek betartása mellett is könnyen előfordulhat, hogy az autó valamelyik része egyik pillanatról a másikra felmondja a szolgálatot. Ez sokszor erős szaggal jár, így érdemes lehet tudni, mi az a 6+1 szag, ami nagyon nem jelent jót.

Ha ez hasznos volt, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Kiderült, most épp min ügyködik a Facebook, félhet az Apple és az Amazon is

Kiderült, most épp min ügyködik a Facebook, félhet az Apple és az Amazon is

Az író, aki a saját díján elnevette magát

Az író, aki a saját díján elnevette magát

Friss mandátumbecslés az Európai Parlamenttől: A Momentum bejutna, az LMP nem

Friss mandátumbecslés az Európai Parlamenttől: A Momentum bejutna, az LMP nem

Bödőcs Tibor: Mészáros Lőrincen röhögnek a kormánytisztviselők is, amikor be vannak rúgva

Bödőcs Tibor: Mészáros Lőrincen röhögnek a kormánytisztviselők is, amikor be vannak rúgva

Megkapta az engedélyt Tiborczék cége a Vörösmarty téri hotelre

Megkapta az engedélyt Tiborczék cége a Vörösmarty téri hotelre

Parkolásból ez az autós nem okosabb, mint egy ötödikes

Parkolásból ez az autós nem okosabb, mint egy ötödikes