Alig egy hónappal a világméretű dízelbotrány kirobbanását követően, még mindig inkább a helyzet elmélyülése jellemző, minthogy a megoldás körvonalazódna a Volkswagen-csoport számára.
Most éppen a botrányt kirobbantó Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) jelezte, hogy még számos nyitott kérdésre várnak választ a Volkswagentől, ugyanis egy legutóbbi (szeptember 29-i) vizsgálatuk alkalmával találtak egy – a korábbi csaló szoftvertől eltérő – ám nem egyértelmű céllal működő szoftvert a 2016-os modellévű Beetle, Jetta és Golf típusokban. A szoftver gyorsítja a katalizátor hőmérsékletétének emelkedését, amely így hatékonyabban kezeli a káros anyagokat. Az amerikai hatóságok számára viszont egyelőre nem bizonyított, hogy ezt nem szándékosan, a teszt kijátszására teszi.
A VW amerikai szóvivője úgy kommentálta az AP amerikai hírügynökségnek az ügyet, hogy ez a funkció jóváhagyott, és a vállalat kész további információkat adni róla.
A vizsgálódás alatt és az EPA engedélye nélkül viszont nem hozhatók forgalomba ezek az autók, így több ezer kocsi várakozik az amerikai kikötőkben.
Hogy a helyzet bonyolódjon, a szerdai napon felmondott az a Winfried Vahland, akit a botrány egyik megoldóemberének szántak az észak-amerikai divízióban. A német cégvezetőt a Skoda vezérigazgatói székéből vezényelték át Amerikába, ám a három hete kinevezett vezető nem vállalta tovább a munkát.
Hivatalosan az elmúlt napokban történt változások miatt – miszerint a VW-konszern dízeles autóit átállítják szelektív katalizátoros, többek közt AdBlue-adalékos technológiákra, hogy teljesítsék az emissziós feltételeket – adta be Vahlad a felmondását.
Közben az európai színtéren is nagyban folynak a Volkswagen-botrány eseményei. A német szövetségi közlekedési felügyelet 2,4 millió autó visszahívására kötelezte Németországban a Volkswagent a dízelmotorok emissziós értékeit manipuláló szoftver miatt. "Elrendeltük az autók visszahívását" – közölte a flensburgi közlekedési felügyelet, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) szóvivője, utalva arra, hogy a Volkswagen azt szerette volna elérni, hogy önkéntes legyen a szervizelés.
Valami nem stimmel a 2016-os Volkswagenekkel sem?
Az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) most a legújabb VW-modellekben talált olyan szoftvert, amelyről nem derül ki egyértelműen, hogy nem manipulálja a környezetvédelmi tesztek eredményeit.

És akkor Matolcsy lufija kidurrant, de a nudistakempinget még behúzta az MNB-alapítvány
Orbán Viktor szerint akinek nincs lakása, az nem polgár
A miniszterelnök Digitális Polgári Köröknek küldött heti hírlevelében úgy véli, ha van amerikai álom, van magyar álom is: a saját otthon.
Brit elemző: Putyint ismét szívesen látják az USA-ban, minden fiókdiktátor venni fogja az adást
Cseh külügyminiszter: az országhatárokat nem lehet erőszakkal megváltoztatni
Permetparti, izzadtság, forró hangulat – képeink a Sziget kánikulai szombatjáról
A CATL leállította a termelést a világ egyik legfontosabb lítiumbányájában
A Wizz Air pilótája az aradi repülőgép-baleset egyik áldozata
Újra elérhető az EESZT, véget érhet a papíralapú receptírás
Észak-Korea elkezdte leszerelni a határ menti hangszóróit
Marabu Féknyúz: Digitális polgárok
Hol tart most az Opel? Teszten a hatalmas Grandland és az agilis Mokka
Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban az Opel zászlóshajó kategóriás SUV-ja.
Az európai vezetők szerint Ukrajna nélkül nem lehetnek béketárgyalások
Ez történt: Elkezdett terjedni a telefonokon egy program, ami belép a bankba és ellopja a pénzt
A magyarok úgy vélik, meg sem fogják érni a nyugdíjaskort
Ősztől Budapestről egészen az Adriáig autópályán lehet utazni
A projekt költsége 46 millió euró volt, teljes egészében az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank finanszírozásában.