szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A németek még az E-tronnál is környezetkímélőbb autót pakoltak össze, elég jó teljesítménnyel.

Még véget sem ért a vegasi CES elektronikai szakkiállítás, ahol számos autóipari újdonságot láthatott a közönség – az elektromos Volkswagentől az elektromos Faraday Future autójáig –, máris folytatódik a bemutatók sorozata. Hétfőn hivatalosan is kezdetét vette a Detroiti Autószalon, ahol már az első napon igen komoly fejlesztésekről lebbentették le a fátylat. Az egyik nagy villantás az Audié volt, ami a hibrid E-tron után bemutatta a még környezetbarátabb autóját, a H-tron Quattrot – számolt be róla a Carscoops.

Audi

Az Audi még tavaly év végén lengette be, hogy jön a Q6-os hidrogénnel hajtott változata, és szerencsére be is tartották a dolgot. A H-tront – ahogy azt a nevéből is sejteni lehet – üzemanyagcellákkal látták el, a külsejében pedig néhány apróbb változtatást hajtottak végre az e-tronhoz képest. Átdolgozták a lökhárítót és a motorháztetőt, mindezek mellé pedig új színt is kapott a kocsi, hogy külsőre is egyből tudni lehessen, nem ugyanarról az autóról van szó.

Audi

A tanulmányautó az Audi második generációs MLB evo platformját kapta meg, azt, amit már a Bentley Bentayga is használ, és amit az új Q7-es is megkaphat. Az autó mindemellett 4,88 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,54 méter magas lett.

Audi

A h-tront tengelyenként egy-egy elektromotor hajtja: az első 121, a hátsó 188 lóerő leadására képes. Az Audi szerint a 0-100 km/h-s sprintet 7 másodperc alatt vágja ki, a végsebességét pedig 200 km/h-nál korlátozza az elektronika.

Audi

Az akkumulátor a padló alatt, az utastér közepénél található, a csomag pedig meglehetősen könnyűnek számít, alig 60 kg az egész. A legérdekesebb talán, hogy a tartályát alig 4 perc alatt lehet megtölteni hidrogénnel, ami összesen 600 km megtételére elegendő. A fékenergiát szó szerint hatalmas féktárcsákból nyeri az autó: elöl 50, hátul 48 centiméter az átmérőjük.

Audi

Az utastér nem túl meglepő módon jó néhány OLED kijelzőt kapott, az infotanment rendszertől az érintésre működő légkondícionálóig. Az első ülések új formát kaptak, a hátsó helyére pedig két független ülés került be.

Audi
Audi

Az Audi önvezető technológiáját már ebbe az autóba is beszerelték, a debütálása pedig a 2017-ben érkező A8-assal lehet. A gép valós időben használja majd a kamerákat és az autót körülvevő érzékelőket, ezek segítségével vezetni és parkolni is segít majd az autó. A robotpilóta egyelőre maximum 60 km/h-ig vehető majd igénybe.

Ha nem szeretne lemaradni a Detroiti Autószalon újdonságairól, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!