szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kínaiak imádják a hosszított tengelytávú modelleket, ezért az európai márkák a helyi leányvállalattal közösen számtalan ilyen verziót készítenek a kínai piacra.

A hétfői sajtónappal kezdetét vette a Pekingi Autószalon, amely az 1,35 milliárd lakosú Kína legnagyobb autókiállítása. A rendezvény európai szemmel is kifejezetten érdekes, hiszen a szántalan belpiacos újdonság mellett olyan premierekkel is találkozni, amiket a világpiacra szánnak a gyártók.

Mivel ezekkel már foglalkoztunk korábban, most inkább összeszedtük azokat a típusokat, amelyeket Európában is forgalmaznak, Kínában viszont készül belőlük hosszított tengelytávú kivitel. És itt nem csak a felsőkategóriás luxuslimuzinokra kell gondolni, hanem egy vagy akár két kategóriával kisebb modellekre is, mivel Kínában ez egyfajta státuszszimbólumnak számít, másrészt pedig gyakran sofőrös autóként használják ezeket az autókat, amiben a hátul utazók szeretik kinyújtani a lábukat.

BMW X1 LWB – A bajorok fronthajtású szabadidő-autója kapcsán azt gondolná az ember, hogy éppen az benne a jó, hogy kisebb, mint egy X3 vagy X5, így könnyebb vele parkolás és a manőverezés. Kínában viszont mindegy milyen kategóriáról van szó, bármi jó lehet sofőrös autónak, ha hosszabb az alapmodellnél, így az X1 Long 11 centiméterrel megnyújtott tengelytávja 5-18 centivel tágasabb hátsó lábteret és plusz litereket kínál a csomagtartóban.

gyártók

Jaguar XFL – Egy Jaguar esetében szinte kötelező a hosszított tengelytávú kivitel, így a britek az idei szalonra elkészítették a XF nyújtott változatát. Az alapmodellnél 14 centiméterrel hosszabb és 200 kilogrammal nehezebb XFL-ben több mint 15 centivel nagyobb lábtér várja a hátul utazókat, valamint fűthető/szellőztethető hátsó ülések, masszázsfunkcióval és négyféle irányban állítható deréktámasszal.

gyártók
gyártók

Audi A4 L – Kínában eddig is kapható volt hosszított kivitel az A4-ből, így számítani lehetett rá, hogy a legújabb generációból is készülni fog. Az újdonság négy centimétert nőtt az elődjéhez képest, valamint 110 kilogrammot leadott a tömegéből. A mozgatásáról a 2.0 literes TFSI benzinmotor 190 vagy 252 lóerős változata gondoskodik.

gyártók

Mercedes-Benz E-osztály Long – Épphogy megjelent az európai porondon az új E-osztály, a Pekingi Autószalonon már ott virít belőle a Long kivitel, melynek 14 centiméterrel hosszabb a tengelytávja az amúgy sem rövid normál verziónál. Ha valakiben esetleg felmerülne a kérdés, vajon a stuttgartiak Európába is elhozzák-e a fejedelmi hátsó sorral megáldott E-Klassét, arra egyértelmű választ adtak: ez az autó Kínában készül a kínai ügyfeleknek.

gyártók
gyártók

Bentley Mulsanne First Edition – A márciusi Genfi Autószalonon mutatkozott be a Mulsanne ráncfelvarrott változata, amiből Pekingbe már egy limitált szériát vittek a britek. A First Edition-ből mindössze 50 példányt készítenek, számos egyedi kiegészítővel, különleges fényezéssel valamint igény esetén hosszított tengelytávval.

gyártók
gyártók

Renault Koleos – A franciák második generációs szabadidő-autója kakukktojás ebben a felsorolásban, hiszen normál tengelytávú modellről van szó, a Renault viszont okosan Pekingre időzítette a premierjét, hiszen itt különösen nagy figyelmet kap, hogy a térdeknek szánt 28,9 centiméteres hátsó lábtér a legtágasabb a kategóriában.

Renault
Renault

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!