szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Koenigsegg atyja a belsőégésű motorok forradalmasításán dolgozik, és úgy tűnik, célegyenesbe ért.

Az év eleje óta már sejteni lehetett, hogy a Koenigsegg nagyon is jó úton jár a nagy álom, a vezérműtengely nélküli motor megalkotásában, de túl sok konkrétum akkor még nem derült ki. A Pekingi Autószalonon azonban megjelent a cég – pontosabban annak leányvállalata, a FreeValve AB –, és az egyik prototípust is elvitte.

Az újfajta motor a kínai autógyártó cég, a Qoros új, Qamless névre keresztelt koncepcióautójába kerül majd bele, hogy az így szerzett tapasztalatokkal tovább tökéletesítsék a technológiát. Christian von Koenigsegg szerint a jelenlegi motorok működése olyan, mintha valaki úgy zongorázna, hogy közben mindkét keze egy seprűnyélhez van kötözve, a vezérműtengely nélküli szerkezet viszont "szabaddá teszi az ujjakat". Az alkalmazása akkora ugrás lenne, mint amikor a karburátorokról a közvetlen befecskendezésre állt át az autóipar.

Koenigsegg

A vezérműtengely nélküli motorra már régóta az autóipar Szent Gráljaként tekintenek, egy ilyen motor ugyanis jelentősen növelné a teljesítményt és a nyomatékot, miközben csökkenne az üzemanyag-fogyasztás is. A működéséről itt írtunk korábban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!