Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
A szabadidő-autók a prémium-luxus szektor eladásainak a felét teszi ki manapság. Innentől nem szorul indoklásra, miért kellett a Maseratinak is egy ilyen autó. Magyarországon is bemutatkozott Neptunusz szigonyáról ismert luxusmárka szabadidő-autója, a Maserati Levante.
A Maserati tulajdonképpen nincs rossz formában, az elmúlt három évben bemutatták az új – hatodik generációs - Quattroportét, amelyben elsőként volt dízel aggregát a márka történetében, majd nem sokkal rá a Ghiblit, amely elrugaszkodott az arisztokrata vonaltól és a céges felhasználás felé nyitott. Most pedig megérkezett a Maserati Levante, amelynek nagyjából olyan mennyiségben kellene fogynia a piacon, mint a márka összes másik autójának. Mindez nagyjából 50 ezer autót jelenthet évente, 2020-ra a márka teljes volumenére.
A Levantének, olyan közegben kell majd magához csábítania vevőket, mint a szintén elég friss Mercedes-Benz GLE Coupé, vagy a második generációs BMW X6, a Porsche Cayenne vagy éppen a vadonatúj Jaguar F-Pace.
Ami a Levantét illeti - nevét egy mediterrán szélfajtáról kapta - az ötméteres autó távolról sem látszik olyan masztodon, brutális SUV-nek, mint például egy BMW X6. A kocsi viszonylagos alacsonysága (1,67 méter) mellett, a szélessége meglehetősen jelentős 1,98 méter.
Ahogy kell, az olaszok elég ügyesen találták ki a formáját. Hatalmas a hűtőrácsa, amelyek mögött aktív lamellák lakoznak, a hosszú motortér és rövid a hátsó rész miatt nem tűnik ormótlannak a Levante. A kupéforma ellenére – már üléspróbát is téve - hátul is elegendő a hely, ami talán nem meglepő a 3 méteres tengelytáv mellett és kifejezetten tágas a fejtér is. A csomagtere sem szűkös, 538 literes alapesetben.
Ami egyébként a belső teret illeti az első benyomások alapján, a bőrmunka finomsága kiemelkedő, nem véletlen, hiszen opciósan Ermenegildo Zegna műhelyében készítik. A műszeregység, valamint a 8,4 colos középkonzoli kijelző nem tűnik különösebben exkluzív portékának, de DAB tuner, mobiltelefonos internet-hozzáférést használó online funkciók persze megtalálhatók rajta. A 1280 wattos Bowers & Wilkins hifi pedig, amivel még kiegészül a felszereltség, jól ismerten igen drága, de nagyon minőségi szett.
A hatáslánc-választékba csak összkerék-hajtású (Q4) darabok kerültek a mai igényeknek megfelelően. Az autók alatt aktív légrugós rendszer működik, vagyis az útviszonyokat érzékelve változtat a futómű keménységén, tizedmásodpercek alatt. A váltómű 8 fokozatú automata, amelyet kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztettek. A Levante kétféle 3 literes V6-os motorral érhető el Magyarországon. A 3.0 literes V6-os Twin-Turbo benzines 350 illetve 430 lóerővel érkezik, ezeket a Ferrari gyártja Maranellóban, míg a dízel V6-os szintén 3.0 literes, 275 lóerős. A bemutatón is kiállított Levante S (430 LE) változat 5,2 másodperc alatt van 100 km/h tempón, a végsebessége 264 km/h.
Az új Levante már rendelhető Magyarországon, az előrendelt modellek várhatóan júliusban érkeznek meg. A diesel verzió kicsit több, mint 25 millió forinttól indul, míg a 430 lőerős benzines modell 31 milliótól. A Maserati Levantékat egyébként egy külön, teljesen felújított és modernizált gyártósoron készítik a Fiat-Chrysler Mirafiori üzemében Torinóban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Bár Donald Trump amerikai elnök hétfő este bejelentette, hogy megszületett Izrael és Irán között a tűzszüneti megállapodás, az érdekelt felek egyike sem erősítette meg hivatalosan is a fegyvernyugvási alku tényét.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Érdekes részletek derültek ki az uniós külügyminiszterek hétfői tanácsülését követően, ahol Szijjártó Péter az Oroszországgal szembeni következő szankciós csomag vétóját jelentette be, Szlovákiával együtt.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.