Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a42c55d9-466e-4c9c-8288-5728b62fb039","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hétköznapi csevegés közben tanúsított túlzott érdeklődés intő jel lehet és érdemes óvakodni az ápolatlan turistáktól is.","shortLead":"A hétköznapi csevegés közben tanúsított túlzott érdeklődés intő jel lehet és érdemes óvakodni az ápolatlan turistáktól...","id":"20250515_orosz-kemek-lett-hirszerzes-lakossag-tippek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a42c55d9-466e-4c9c-8288-5728b62fb039.jpg","index":0,"item":"e029fe82-4df1-4942-8be1-1496a7997826","keywords":null,"link":"/elet/20250515_orosz-kemek-lett-hirszerzes-lakossag-tippek","timestamp":"2025. május. 15. 20:51","title":"Az orosz kémek kiszúrásához ad tippeket a lett hírszerzés a lakosságnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A probléma csak az, hogy még azon a településen is veszélyesnek érzik a szem-, bőr- és légúti irritációt okozó vegyület jelenlétét, ahol az ártalmatlanítást végeznék.","shortLead":"A probléma csak az, hogy még azon a településen is veszélyesnek érzik a szem-, bőr- és légúti irritációt okozó vegyület...","id":"20250514_akkumulator-magzatkarosito-sajobabony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297.jpg","index":0,"item":"73e61d96-2311-4657-9a89-e90febd67539","keywords":null,"link":"/360/20250514_akkumulator-magzatkarosito-sajobabony","timestamp":"2025. május. 15. 06:15","title":"Megtörtént az első lépés a magyar akkugyárak magzatkárosító anyagának semlegesítésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16849e5c-0919-4b7d-8c58-ffa6e2639e59","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az állami tulajdonban lévő Corvinus szépen keresett a részesedés eladásával. A tranzakció szerintük tovább erősíti az állam elköteleződését a telekommunikációs ágazatban.","shortLead":"Az állami tulajdonban lévő Corvinus szépen keresett a részesedés eladásával. A tranzakció szerintük tovább erősíti...","id":"20250516_4iG-reszvenyekre-csereli-a-One-ban-meglevo-reszesedeset-a-magyar-allam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16849e5c-0919-4b7d-8c58-ffa6e2639e59.jpg","index":0,"item":"c34cb7ad-61d2-4e1a-87b2-6851b7c59bd1","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_4iG-reszvenyekre-csereli-a-One-ban-meglevo-reszesedeset-a-magyar-allam","timestamp":"2025. május. 16. 11:13","title":"4iG-részvényekre cseréli a One-ban meglévő részesedését a magyar állam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afcc4459-265f-4c8e-9d76-d72808d26e6a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A civileket és a sajtót ellehetetlenítő kormányzati tervezet ellen tiltakoztak Budapesten és több vidéki városban is. ","shortLead":"A civileket és a sajtót ellehetetlenítő kormányzati tervezet ellen tiltakoztak Budapesten és több vidéki városban is. ","id":"20250516_Molinoval-akcioztak-a-civilek-a-Varalagutnal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afcc4459-265f-4c8e-9d76-d72808d26e6a.jpg","index":0,"item":"38d1297a-bcfb-4023-89ef-69a9eabdee4f","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_Molinoval-akcioztak-a-civilek-a-Varalagutnal","timestamp":"2025. május. 16. 08:54","title":"Molinóval akcióztak a civilek a Váralagútnál, tiltakoztak a kormány törvénytervezete ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67274264-6990-4faf-bdb1-a31b33d3b3db","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"60 nappal szeretnék meghosszabbítani a 200 millió értékű kötvénycsomag lejáratát.","shortLead":"60 nappal szeretnék meghosszabbítani a 200 millió értékű kötvénycsomag lejáratát.","id":"20250516_Megis-megegyezhet-Bige-Laszlo-mutragyas-cege-a-befektetoivel-elkerulheti-a-csodot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67274264-6990-4faf-bdb1-a31b33d3b3db.jpg","index":0,"item":"0b2b58b5-1cc4-4443-84a6-1fc9143735cc","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_Megis-megegyezhet-Bige-Laszlo-mutragyas-cege-a-befektetoivel-elkerulheti-a-csodot","timestamp":"2025. május. 16. 08:20","title":"Mégis megegyezhet Bige László műtrágyás cége a befektetőivel, elkerülheti a csődöt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4263892-0a45-4a25-8a23-cfd03a163a8c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az amerikai közlekedésfelügyelet szerint a kocsik „jól látható tárgyakkal ütköztek, amelyeket egy hozzáértő sofőrtől elvárható, hogy elkerüljön”.","shortLead":"Az amerikai közlekedésfelügyelet szerint a kocsik „jól látható tárgyakkal ütköztek, amelyeket egy hozzáértő sofőrtől...","id":"20250515_Visszahivja-ezerketszaz-kocsijat-a-Goolge-onvezeto-autos-cege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4263892-0a45-4a25-8a23-cfd03a163a8c.jpg","index":0,"item":"5c4b114f-dfcf-40a4-bd1c-ac48a33abb69","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Visszahivja-ezerketszaz-kocsijat-a-Goolge-onvezeto-autos-cege","timestamp":"2025. május. 15. 08:08","title":"Visszahívja rengeteg robotaxiját a Google cége, mert nekimennek nyilvánvaló akadályoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"314582d2-5968-4908-b68b-e400532f8e5a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kormányzati plecsniket a webshopokra is ki kell rakni.","shortLead":"A kormányzati plecsniket a webshopokra is ki kell rakni.","id":"20250515_drogeriak-arresstop-rendelet-tajekoztato-tabla-matrica-Magyar-Kozlony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/314582d2-5968-4908-b68b-e400532f8e5a.jpg","index":0,"item":"fa824d81-9cbd-4ee5-ae29-ef1804755c1f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250515_drogeriak-arresstop-rendelet-tajekoztato-tabla-matrica-Magyar-Kozlony","timestamp":"2025. május. 15. 08:45","title":"Kijött a rendelet arról, hogy a drogériákat is tele kell rakni az árrésstopos tájékoztatókkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01f6207c-b85f-4dd3-959d-ffc787140014","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"A három év utáni első közvetlen orosz–ukrán tárgyalások legnagyobb eredménye az volt, hogy egyik fél sem állt fel, ám az egyértelmű, hogy az álláspontok ugyanolyan távol vannak egymástól, mint a 2022 februárjában kezdődött háború első napjaiban. A kompromisszumok nélküli isztambuli alkudozás Moszkvának kedvez, mert úgy folytathatja az agressziót, hogy közben úgy néz ki, mintha a Kreml valóban békét akarna. Egyelőre nem tudni, mikor folytatódik a párbeszéd.","shortLead":"A három év utáni első közvetlen orosz–ukrán tárgyalások legnagyobb eredménye az volt, hogy egyik fél sem állt fel, ám...","id":"20250516_isztambul-ukran-orosz-targyalas-vege-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01f6207c-b85f-4dd3-959d-ffc787140014.jpg","index":0,"item":"55f9dd5b-2eb5-40cf-b3f1-5f13beb43267","keywords":null,"link":"/vilag/20250516_isztambul-ukran-orosz-targyalas-vege-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 16:28","title":"Moszkva jött ki jól az isztambuli ukrán–orosz tárgyalások első napjából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kicsi a dízel, de erős - akár ez is lehetne a jelszava a Hyundai legújabb kompakt szabadidőautójának, mely a szemrevaló külcsínt egy új gázolajos erőforrással és hétgangos automata váltóval társítja.
Az Egyesült Államokbeli Arizona államban található egy körülbelül budapestnyi területű város, melynek mintegy 500 ezer lakosa nemcsak a helység határait jelző táblákon, hanem különböző SUV-ok hátoldalán is nap mint nap találkozhat a Tucson névvel.
A Hyundai elsőgenerációs Tucsonja 2004-ben látott napvilágot, és egészen 2010-ig volt forgalomban, amikor is a dél-koreai gyártó hirtelen ix35-re nevezte át az új modellt. Történetünkben 2015-ben következett be a következő éles fordulat, amikor is az ix35 utódja ismét felvette a már bejáratott Tucson nevet. A Csehországban gyártott újgenerációs modell az elmúlt hónapokban komoly sikereket aratott a piacon, most pedig egy új "szívvel" gazdagodott, és ez adja az apropóját jelen tesztünknek is.
Ha az első Tucson vonalait egy szakmai gyakorlaton lévő tervezőtanonc vetette papírra, az ix35-öt pedig betudhatjuk egyfajta diplomamunkának, akkor a második Tucson egy már több éves tapasztalattal rendelkező fiatal designer remeke. A mellékelt fotók önmagukért beszélnek, és az új Tucson a valóságban is igen jól mutat, nincs már benne semmi abból a bizonyos ázsiai bumfordiságból.
L.F.
Ha letakarjuk az elején lévő márkajelzést, a laikus érdeklődők egész biztosan valamelyik európai autógyár remekének gondolják jelen tesztalanyunkat. Az orrészt a hatalmas, fényszórótól fényszóróig tartó hatszögletű single frame hűtőrács uralja, melyet három vaskos vízszintes sáv tagol négy részre. Oldalról a kilincsek feletti szekcióban felfelé ívelő vonal sugall már alaphelyzetben dinamizmust - a kerékjárati ívek szélei le vannak vasalva, és a fekete műanyag betétekkel terepjárósabbá teszik a Tucson. Pedig terepjáró képességekről nem igazán beszélhetünk.
A 172 milliméteres szabad magasság, a 24,2 fokos első-, illetve 24,5 fokos hátsó terepszög, illetve az 500 milliméteres gázlómélység ugyan lehetővé teszi, hogy elhagyjuk az aszfaltozott utakat, a Tucson egyáltalán nem az offroad életérzésről szól. Ez egy minden hájjal megkent SUV, melyet az esetek 99 százalékban városban, vagy legalábbis kulturált minőségű utakon használ az ember fia, de talán főleg lánya. Ennek megfelelően tesztautónk szigorúan kétkerék meghajtású, mindenesetre adott a lehetőség, hogy 600 ezer forintért 4WD rendszert kérjünk a kocsiba.
L.F.
A felfüggesztések elég feszesek, tehát ezen a területen is jól érződik, hogy a gyártó elsősorban városi környezetbe szánja ezen modelljét. A kormány szinte semmilyen visszajelzést sem biztosít az útról és elképesztően könnyen tekerhető, ami lehet hátrány, de egy hölgy tulajdonos vélhetően inkább előnyként értékeli ezen tényeket. Autónkon 225/60 R17-es, tehát igen ballonos gumik feszültek, de igény szerint 18-as és 19-es felniméret is rendelhető.
A Tucsont egészen mostanáig egy szívó- és egy turbós benzinmotorral, valamint három turbódízel aggregáttal lehetett rendelni - a tesztautónkban rejtőző "erős kisdízel" újdonság Tucson-fronton. Eddig volt ugyebár a 116 lovas 1,7 literes CRDi, illetve a 136 és 185 lóerős változatokban kapható 2,0 literes CRDi, az új motorvariáns pedig a kisebbik lökettérfogatból sajtól ki 141 lóerőt. Így az a helyzet fordul elő, hogy jelen tesztalanyunk erőforrása 5 lóerővel izmosabb, mint a kétliteres dízelek közül a gyengébb változat. Nyomaték fronton az új motor 340 Nm-t produkál, még pedig 1750-es és 2500-as percenkénti fordulatszámhatárok között, aminél a gyengébbik kétliteres erőforrás egyrészt nyomatékosabb (373 Nm), másrészt a maximális nyomatékát már kicsit alacsonyabb fordulaton (1500-2500 rpm) is le tudja adni. A motor szervizintervalluma 30 ezer kilométer.
Hogyan megy?
A hatalmas motortérben szerénykedő relatíve kis motor korrekt menetteljesítményekkel ruházza fel az üresen 1470 kilogramm tömegű Tucsont, persze a 11,5 másodperces nulla-százas gyorsulási érték ismeretében katapult jellegű startokra senki se számítson (136 LE CRDi: 10,6 másodperc). A végsebesség 185 kilométer/óra, és az áramvonalas forma miatt még nagy tempónál sem túl erős a szélzaj. A hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó remek társunk a hétköznapokban, a kategóriához képest egész gyorsan pakolja a fokozatokat, bár néha hajlamos kicsit eltanácstalanodni, hogy akkor most fel, vagy le.
L.F.
A sportosabb haladásra vágyók egyrészt aktiválhatják a Sport üzemmódot, másrészt pedig a bőrborítású váltókart manuális módban előre-hátra mozgatva szekvenciálisan is válthatnak. Tesztünk során 6,6 literes átlagfogyasztást mértünk relatíve sok légkondis használat mellett. Az alacsony fogyasztás többek közt annak is köszönhető, hogy az automata váltó adott esetben már 80-as tempónál hetediket kapcsol. 90-es, illetve 130-as sebesség mellett 1500-at, illetve 2250-et forog percenként a motor főtengelye.
Beltér
Ha a külcsínt már alaposan megdicsértük, akkor a belbecs terén némileg több bátorságra ösztönöznénk a designereket. A Tucson belterét leginkább az "unalmasan jó" kombinált jelzővel illetnénk, vagyis minden kezelőszerv a helyén és teljesen korrekt az ergonómia, ellenben a vonalvezetés enyhén divatjamúlt. Az anyagválasztás is lehetne jobb, e tekintetben még van hova fejlődni a német riválisokhoz képest, melyek persze általában jelentősen többe kerülnek.
L.F.
A vezető előtti műszeregység felső borítása kemény műanyagból készült, az utasoldali szekció és az ajtók felső része viszont már némileg barátságosabb tapintásérzetet biztosít. A kilátás minden irányban átlagon felüli, az oszlopok szerencsére nem túl vastagok, és mind az első, mind a második sorban bőven jut hely a fejünknek és a lábunknak is. Ez utóbbi nem csoda, hiszen a 2670 milliméteres tengelytávú új Tucson minden irányban nőtt az ix35-höz képest, talán csak az ülések ülőlapjai lehetnének hosszabbak.
Az autó úgymond nagyon egyben van, az utastérben síri csend honol, egyetlen alkatrész sem nyiszeg-nyöszög. A csomagtartó 513 literes térfogata teljesen korrekt, azonban a rakodóperem elég magasan van - érdekesség, hogy a 60/40 arányban lehajtható hátsó ülések dőlésszöge állítható. Az ajtókban nem fér el egy 1,5 literes ásványvizes üveg, a hűthető kesztyűtartóban azonban igen, akár két darab is, a kisebb palackoknak pedig az ülések közötti tartókban jut hely.
Felszereltség
A műszerfalat két analóg órás egység és egy központi kis kijelző uralja, a bőrborítású kormányon pedig rengeteg apró kezelőszerv segíti a különböző funkciók gyors elérését. Tesztautónk középpanelén nem a 8 colos opciós érintőkijelzős rendszer, hanem a sokkal spártaibb (kisebb, nem érintős), nyomógombokkal kezelhető képernyő kapott helyet. A kezelés gyorsan elsajátítható, a rendszer remekül együttműködik bluetoothos okostelefonjainkkal, és még hangfelismerő szolgáltatást is kapunk.
L.F.
Említést érdemel továbbá a hat légzsák, az ülésfűtés/szellőzés, a kétzónás klíma, a tolatóradar, a tempomat, az esőérzékelős ablaktörlő, illetve a belső visszapillantó tükörbe integrált digitális iránytű. Tesztautónkban nem volt, de rendelhető többek közt ki/beparkoló automatika, holttérfigyelő rendszer, sávtartó berendezés, közlekedési táblákat felismerő kamerás megoldás, panoráma napfénytető, és TomTom navigáció is. Esetünkben csak a manuális csomagtérajtó nyitás működött, de rendelhető olyan extra is, melynek lényege, hogy ha a zsebünkben a kulccsal a kocsi mögött tartózkodunk három másodpercig, akkor motorosan felnyílik az ajtó.
Konklúzió
Az EuroNCAP töréstesztet ötcsillagos kiváló eredménnyel zárt Hyundai Tucson az erősebbik 1,7 literes dízelmotorral teljesen korrekt produkciót ad elő, melyben a jól sikerült hétfokozatú duplakuplungos váltónak is komoly szerepe van. Bár a szépség megítélése meglehetősen szubjektív dolog, a külcsín abszolút szemrevalóra sikeredett, a beltér pedig tágas és unalmasan jó. Tucsont már 5,8 millió forint ellenében vásárolhatunk, azonban a legolcsóbb modell 1,6 literes szívóbenzin motorja nem éppen ideális választás. Life Plus, illetve Comfort Plus csomagos tesztautónk árcéduláján 8 millió forintos összeg olvasható, ha pedig egy minden földi jóval felvértezett, fullos Tucsonra vágyunk, akkor 10 millió forinttal is vékonyabb lehet a bankszámlánk. Nem árt hangsúlyozni, hogy a kocsira öt év, kilométer korlátozás nélküli garanciát vállal a gyártó. Summa summarum, a korrekt ár/érték arányú Hyundai Tucson remek ellenfele lehet többek közt a Ford Kugának, a Mazda CX-5-nek vagy akár a Kia Sportage testvérmodellnek.
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.