szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A stuttgartiak vadonatúj puttonyos modellje szinte ugyanúgy néz ki, mint a kombi C-osztály, csak egy mérettel nagyobb kiadásban. Hétféle motorváltozattal érkezik a piacra, köztük a 401 lóerős biturbó V6-os motorral az AMG kivitelben.

Fél évvel a limuzin bemutatója után a Mercedes-Benz lerántotta a leplet a kombi kivitelről, amit a németek a legfejlettebb puttonyos modelljükként említenek, amit valaha készítettek. Ebbe nem is nagyon lehet belekötni, hiszen ugyanaz a csúcstechnika rejtőzik benne, mint a kategória legmodernebb versenyzőjének tartott limuzin kivitelben, emellett pedig a 670 literes csomagtartójával az egyik legpraktikusabb modellnek számít a szegmensben.

Mercedes-Benz

A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével akár 1820 literes rakteret is elő lehet varázsolni belőle, emellett újdonság, hogy a hátsó háttámlák dőlésszöge 10 fokkal meredekebbre is állítható, melynek révén 30 literrel nagyobb csomagteret kapunk úgy, hogy közben kényelmesen elfér az autóban mind az öt utas. Az extrák között természetesen elektromosan, akár láblendítésre nyíló csomagtérajtó is szerepel, továbbá a feláras légrugós futóművel a maximális terhelhetőség (akár 745 kg) vagy egy nagyobb vontatmány esetén is vízszintben marad a karosszéria.

Az új E-osztály kombi változata hétféle motorváltozattal érkezik a piacra, melyek közül dízel fronton a 2.0 literes, négyhengeres blokk 150 és 194 lóerős kivitelben, a 3.0 literes V6-os pedig 258 lóerővel lesz rendelhető. A benzinesek terén szintén a 2.0 literes négyhengeres a belépő 184 vagy 211 lóerővel, míg a 3.5-ös V6-os erőmű 333 paripát szabadít az aszfaltra a 4Matic összkerék-hajtáson keresztül. Akit a limuzin változat tesztje is érdekel elolvashatja a 2.0 literes új dízellel.

Mercedes-Benz

Sportos családapáknak ideális választás az E43 AMG, amiben az új fejlesztésű 3.0 literes biturbó V6-os benzinmotor dolgozik 401 lóerővel és 520 Nm maximális nyomatékkal. Ehhez is széria a 4Matic összkerék, de ebbe már sportosabbra hangolt verzió kerül, ahogyan a 9G-Tronic automata is rövidebb váltási időkkel dolgozik, köszönhetően az AMG-részleg mérnökeinek. A 0-100-as sprintet 4,7 másodperc alatt futja, a végsebesssége pedig szokás szerint 250 km/h-nál van elektronikusan limitálva.

Fogyasztás tekintetében az új fejlesztésű (és korábban a limuzinban debütáló) 2.0 literes dízelmotor a bajnok, hiszen mindkét teljesítményszinttel 4,2 literes átlagot ígérnek a németek, amiben fontos szerepe van az intelligens start/stop rendszernek és a szériafelszereltségként jelenlévő 9G-Tronic automataváltónak.

Mercedes-Benz

 A normál E-kombi:

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

Az E43 AMG:
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!