Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e14c180d-4744-4213-bc81-e44d8d06c861","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kulturális okból utazott, állítása szerint ő fizette az utat.","shortLead":"Kulturális okból utazott, állítása szerint ő fizette az utat.","id":"20250106_orban-viktor-blikk-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e14c180d-4744-4213-bc81-e44d8d06c861.jpg","index":0,"item":"5f31d953-cc77-4162-a7e7-9b8e629fed38","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_orban-viktor-blikk-interju-ebx","timestamp":"2025. január. 06. 11:27","title":"Orbán nyilatkozott Indiából: „Makkegészséges vagyok. Ne reménykedjenek!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08c3ffda-6a8d-4339-ad37-e332eadc662c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A távozó amerikai elnök a Washington Postban arról biztosít mindenkit, hogy ma, <strong>amikor a Kongresszus megerősíti a szabad és tisztességes választás eredményét</strong>, nem kell lázadástól tartani, mint az 2021-ben történt. Vagyis a hatalomátadás ezúttal békés lesz, a rendőrség vigyáz a demokrácia citadellájára.","shortLead":"A távozó amerikai elnök a Washington Postban arról biztosít mindenkit, hogy ma, <strong>amikor a Kongresszus megerősíti...","id":"20250106_Joe-Biden-vendegkommentar-Washington-Post","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08c3ffda-6a8d-4339-ad37-e332eadc662c.jpg","index":0,"item":"e359bf21-1c03-4b23-93bc-2737ee1cf5cc","keywords":null,"link":"/360/20250106_Joe-Biden-vendegkommentar-Washington-Post","timestamp":"2025. január. 06. 07:15","title":"\"Négy évvel ezelőtt demokráciánkat próbára tették, és győzött\" – Joe Biden vendégkommentárja a Washington Postban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc03fa79-beb6-4e1d-b3b8-773b0932a7f5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia használata jól jöhet a kutatóknak, segítheti karriercéljaik beteljesedését. A tudomány egészére nézve viszont van egy negatív hatása.","shortLead":"A mesterséges intelligencia használata jól jöhet a kutatóknak, segítheti karriercéljaik beteljesedését. A tudomány...","id":"20250104_mesterseges-intelligencia-hasznalata-kutatasokban-pozitiv-negativ-hatasa-kutatok-tudomany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc03fa79-beb6-4e1d-b3b8-773b0932a7f5.jpg","index":0,"item":"272afa40-d960-432b-b88d-b661d3063160","keywords":null,"link":"/tudomany/20250104_mesterseges-intelligencia-hasznalata-kutatasokban-pozitiv-negativ-hatasa-kutatok-tudomany","timestamp":"2025. január. 04. 16:03","title":"Sokat ad az egyes tudósoknak, de a tudománytól el is vesz valami nagyon fontosat az MI","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új funkciót kap a Google Chrome, ami például akkor jöhet majd jól, ha szokott hosszú PDF-eket küldeni másoknak – de a fájlnak csak egy adott pontját szeretné megmutatni a másik félnek.","shortLead":"Új funkciót kap a Google Chrome, ami például akkor jöhet majd jól, ha szokott hosszú PDF-eket küldeni másoknak – de...","id":"20250106_google-chrome-bongeszo-kiemelt-szoveg-megosztasa-link-uj-funkcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e.jpg","index":0,"item":"a8a96ebb-350a-4fa7-b59f-2d26fda31feb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_google-chrome-bongeszo-kiemelt-szoveg-megosztasa-link-uj-funkcio","timestamp":"2025. január. 06. 10:03","title":"Rendkívül hasznos funkció érkezik a Chrome böngészőbe, már ön is kipróbálhatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ed24ebf-2ae0-4094-a135-51580ea5193e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Elpusztíthatatlan – üzeni az egyik legismertebb szatirikus lap címoldala. ","shortLead":"Elpusztíthatatlan – üzeni az egyik legismertebb szatirikus lap címoldala. ","id":"20250106_Charlie-Hebdo-terrortamadas-10-ev-evfordulo-kulonkiadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ed24ebf-2ae0-4094-a135-51580ea5193e.jpg","index":0,"item":"99cafc83-418f-4734-882c-cbf1fb982d63","keywords":null,"link":"/kultura/20250106_Charlie-Hebdo-terrortamadas-10-ev-evfordulo-kulonkiadas","timestamp":"2025. január. 06. 10:52","title":"Különkiadással jelentkezik a Charlie Hebdo a terrortámadás 10. évfordulóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29d777ed-bd8a-46e1-a430-9d34a3de9aca","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel négyezer forintnak megfelelő összeg a behajtási díj naponta. ","shortLead":"Közel négyezer forintnak megfelelő összeg a behajtási díj naponta. ","id":"20250106_Elsokent-az-USA-ban-New-Yorkban-is-bevezettek-a-dugodijat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29d777ed-bd8a-46e1-a430-9d34a3de9aca.jpg","index":0,"item":"880d5b48-58e1-4cc1-8527-4c52fa98cc8d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_Elsokent-az-USA-ban-New-Yorkban-is-bevezettek-a-dugodijat","timestamp":"2025. január. 06. 08:05","title":"Elsőként az USA-ban, New Yorkban is bevezették a dugódíjat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bd25004-d7f5-412d-b04e-f17e1112e13e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A fővárosban, Washingtonban is komoly havazásra számítanak. ","shortLead":"A fővárosban, Washingtonban is komoly havazásra számítanak. ","id":"20250106_Az-evtized-legkomolyabb-havazasat-varjak-az-Egyesult-Allamokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bd25004-d7f5-412d-b04e-f17e1112e13e.jpg","index":0,"item":"60fd0dfb-af30-46eb-afe8-20542b8883f0","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_Az-evtized-legkomolyabb-havazasat-varjak-az-Egyesult-Allamokban","timestamp":"2025. január. 06. 05:21","title":"Az évtized legkomolyabb havazása sújthatja az Egyesült Államokat, hét államban hirdettek szükségállapotot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe5b15bb-341b-4ab1-915c-b3de25b5bd9e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az Egyesült Államokban a volt elnökök halála után a regnáló elnök rendeli el, hogy 30 napig félárbocon legyenek a zászlók az országban. Donald Trump beiktatása azonban hamarabb lesz, minthogy lejárna a 30 nap.","shortLead":"Az Egyesült Államokban a volt elnökök halála után a regnáló elnök rendeli el, hogy 30 napig félárbocon legyenek...","id":"20250105_jimmy-carter-halala-donald-trump-amerikai-elnok-nemzeti-gyasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe5b15bb-341b-4ab1-915c-b3de25b5bd9e.jpg","index":0,"item":"ee851645-c538-47b2-8b91-87a45d3ea8ba","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_jimmy-carter-halala-donald-trump-amerikai-elnok-nemzeti-gyasz","timestamp":"2025. január. 05. 14:35","title":"Sérelmezi Donald Trump, hogy beiktatásakor félárbocon lesznek az amerikai zászlók Jimmy Carter halála miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kompakt kategória mostani etalonjai – a Golf, az új Astra - nagyon magas polcon vannak, ez minimumelvárásként követelte meg a negyedikgenerációs Renault Megane-tól is, hogy nagyot lépjen előre. A külső-belső dizájnt illetően nem is lesz sok panasz a francia ötajtósra. Kérdés, hogy az összbenyomás is ilyen erős-e?
Kezdjük most hátulról: ez igazán jól sikerült része a kocsinak. Eleve a jó szélesre húzott hátsó kerékjárati ívek, a hátsó lámpák 3D-s hatású kialakítása, valamint a hosszú LED-fény kifejezetten kívánatossá teszik a Megane-t. Persze az egyedi hátsóval van már tapasztalata a Megane-nak, elég, ha a második generáció kacsafarú szériájára gondolunk.
Az első traktus szintén látványos a hatalmas Renault-emblémával és krómozott hűtőráccsal, a hokiütős, ledes, nappali menetfénnyel, amelyet egybefolyattak a lámpatesttel, de mégis a lángvörös metálfényű autó hátulja az, amely igazán ütős. Ugyanakkor az apró részletek is igényesek - mint az első sárvédőelem kis plakettjének helye, amely az első ajtón folytatódik -, látszik, hogy figyeltek a dizájnerek.
Összességében leginkább azt lehet megállapítani az új Megane-ról, hogy végiggondolt és jól összerakott autó. Az ajtók dupla gumitömítései, a futómű vagy a milliónyi információs vagy szórakozató kütyü, mind jó jel abból a szempontból, hogy a Megane kissé megkopott nimbuszát helyreállítsák.
D.P.
A kompakt kategória ötajtósai mindig is az európai közönség legfontosabb mércéje volt, a VW Golf a mai napig szinte behozhatatlan előnnyel vezeti az eladási listákat. A tervezőcsapatok a franciáknál, olaszoknál és más márkák esetében a németeknél is mindig a wolfsburgi modellt veszik elő, ha olyat kocsit akarnak csinálni, amely übereli a Golfot. Most meg még egy év autója Opel Astra is becsúszott a kategóriába, mint legyűrendő vetélytárs. A negyedikgenerációs Megane-nal - amelynek elődje 8 évet töltött a placcon - rendes alternatívát tettek le a franciák.
Ami az alapvető paramétereket illeti, a tengelytáv a leginkább érdekes változás, 2669 milliméteres (28 milliméterrel több, mint az elődé volt), ez elöl igen kényelmes helyet hagy, de hátul nem a legtágasabb a Megane. 4359 mm hosszú, 1814 milliméter széles, és 1447 milliméter magas a kocsi. A csomagtér 384 literes, míg teljes kapacitással 1247 liternyi tér jut pakolni és - Voilá - teljes értékű pótkerék lapul a csomagtér kárpitpadlója alatt, amit manapság igencsak értékelni kell.
D.P.
A külső tehát elég látványosra sikerült, és ugyanez a kabinról is elmondható - ha nem is anyagminőségét tekintve - de koncepcióját tekintve forradalmi a Megane előző generációjához képest. Elbúcsúztunk a fehérszínalapú kijelzőktől, beköszöntött a totális digitália: a középkonzoli főképernyő és a műszerfal kis kijelzői is teljesen digitálisak, ennek megfelelően pedig játékszerei mindenféle személyre szabhatóságnak.
Az információs és kommunikációs fejegységet, amely esetünkben 8,7 colos képernyőről kezelhető, már a Renault R-Link 2 rendszere alá rendelték, teljesen megfelelve a mai elvárásoknak. Az egyes kiemelt üzemeltetetési egységekhez – klíma, navi - ugyanakkor továbbra is hiányoznak a gyorsan elérhető „buta” gombok. Helyettük viszont négyféle képernyőmód, ötféle autóhang, négyféle hangulatfény és ki tudja, mi állítató még be.
A külső-belső totális átszabás mellett a hajtáslánc lényegében ugyanaz, mint a két éve nálunk járt Renault Megane Grandtouré volt. Utólag visszatekintve hasonló karakterűnek írtuk le azt a modellt is. Az 1.6 literes dCi erőforrás kellemesen halk hidegen-melegen egyaránt, kiegyensúlyozott, láthatóan kiérlelt darabja a Renault-Nissan konszernnek. A 130 lóerős négyhengeres blokk igazán dinamikus karakterű, azt az érzetet csak fokozza, hogy olyan szokatlanul kemény kuplungot tettek a motor és váltómű közé, hogy izmos vádli kell a kezeléséhez. Az egység egyébként 1700-as fordulattól húz igazán tisztességesen, viszont onnantól 320 Nm-es nyomaték repíti az 1318 kilogrammos tömegű autót. Persze nagyon gyorsan leforog az első pár fokozat, az eleve csak 5000-es fordulatig skálázott műszeren is látszik, a vérbő tartomány 1700 és 3500-as fordulatszámok közt adatik meg.
Renault Megane - galéria
D.P.
Ami meglepően komoly karakterbeli különbségeket okoz, az a menetmódválasztó. Legalábbis ebben a kellően erős dízelegységgel szerelt modellben a Sport gombra rátenyerelve már érezhetően fickós autót kapunk. A kormánymű direktebbre hangol, a gázreakció is élesebb. Persze, ha már van menetmódválasztó, ezt a sportos karaktert talán többet is használtuk a kelleténél, ezért a tesztfogyasztás átlaga 6,4 liter lett, ami nem kifejezetten alacsony. A futómű egyébként hozza az elvárható semlegességet. Finomra hangolt a kormányzás, kényelmesen, de stabilan mozog az autó. A gyári fogyasztási érték - papíron - vegyes használatra kerek 4.0 liter 100 kilométerenként, ami talán meg is csíphető a Start&Stop-automatikával és a fel- és a visszaváltásokra figyelmeztető jelzések betartásával, nem is beszélve az Eco-mód bekapcsolásáról, ami még az üzemanyag-fogyasztás nélküli kilométereinket is külön számolja.
Kulcs nélküli nyitás, elektromos rögzítőfék, parkólóradar, kétzónás klíma, elektromosan behajtható tükrök, az említett R-Link rendszer, fűthető első ülések és 5 éves garancia teszi alapból teljessé az új Renault Megane Intense Energy 1.6 dCi-t. A 7,67 millió forintos tesztautóban ezeket még adaptív, sebességszabályozó, sávelhagyásra figyelmeztető egészítette ki. Ami kétségtelen, az új Megane dizájnban nagyon erős lett, technológiában pedig mára szinte elvárás minden, amit kínál.
A humorista által közzétett videóban láthatjuk, ahogy egy szovjet–orosz tudósok segítségével létrehozott gép hatására kormánykritikus fellépőből Gulyás Gergely válik belőle.