Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"955495f0-52a4-43f7-9dce-3e9ac8c11ab6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy kispesti utcában ment végig az autókon. ","shortLead":"Egy kispesti utcában ment végig az autókon. ","id":"20250423_Elkaptak-a-ferfit-aki-nyolc-autot-tort-fel-egy-este","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/955495f0-52a4-43f7-9dce-3e9ac8c11ab6.jpg","index":0,"item":"2868399c-3d77-4cb4-bcde-b969c61366af","keywords":null,"link":"/cegauto/20250423_Elkaptak-a-ferfit-aki-nyolc-autot-tort-fel-egy-este","timestamp":"2025. április. 23. 08:39","title":"Elkapták a férfit, aki nyolc autót tört fel egymás után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump a kapituláció tervét dolgozta ki Ukrajna számára, stratégiája olyan, mintha Putyin diktálta volna. Ki súg Trumpnak külföldről? A Pentagonban káosz van, Pete Hegseth miniszternek mennie kell. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump a kapituláció tervét dolgozta ki Ukrajna számára, stratégiája olyan, mintha Putyin diktálta volna. Ki súg...","id":"20250424_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"128f1f9a-54ab-4d47-a4e2-8b1a60b3b453","keywords":null,"link":"/360/20250424_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 24. 10:47","title":"Wall Street Journal: Trumpnak úgy kellene dobnia a vámokat, mint anno Mitterrand francia elnöknek a szocializmust","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0d2afa7-fa5e-4182-a0c3-43ff435ed6e9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Internet Watch Foundation jelentése szerint már olyan, a gyermekek szexuális bántalmazását ábrázoló képeket is képes készíteni a mesterséges intelligencia, amiről a szakemberek is nehezen tudják megmondani, hogy a valóságot látják-e rajta.","shortLead":"Az Internet Watch Foundation jelentése szerint már olyan, a gyermekek szexuális bántalmazását ábrázoló képeket is képes...","id":"20250424_mesterseges-intelligencia-gyermekek-szexualis-zaklatasa-pedofilia-buncselekmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0d2afa7-fa5e-4182-a0c3-43ff435ed6e9.jpg","index":0,"item":"aa52e9d5-4128-4cb5-8032-7fb697ba9825","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_mesterseges-intelligencia-gyermekek-szexualis-zaklatasa-pedofilia-buncselekmeny","timestamp":"2025. április. 24. 10:03","title":"Egyre valósághűbb pedofil képeket generál a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6ec2415-bbcb-4b0b-af92-98d4e830f4ec","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az I Bike Budapest kerékpáros felvonulás útvonalán szombat délután nem a megszokott módon lehet majd közlekedni.","shortLead":"Az I Bike Budapest kerékpáros felvonulás útvonalán szombat délután nem a megszokott módon lehet majd közlekedni.","id":"20250423_BKK-forgalmi-korlatozas-bicikli-MOL-Bubi-Budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6ec2415-bbcb-4b0b-af92-98d4e830f4ec.jpg","index":0,"item":"9fffa960-0b1f-4a5a-8ebe-d5b1b8879f39","keywords":null,"link":"/cegauto/20250423_BKK-forgalmi-korlatozas-bicikli-MOL-Bubi-Budapest","timestamp":"2025. április. 23. 11:38","title":"Szombaton pár órára felborul Budapest közlekedése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43157607-d386-438c-ba35-8f3f8b098b60","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A tajvani TSMC 2028-tól már 1,4 nanométeres gyártási technológiával is készítene chipeket, amelyek gyorsabbak lehetnek és kevesebbet fogyaszthatnak még a jelenlegi csúcsteljesítményű lapkákhoz képest is.","shortLead":"A tajvani TSMC 2028-tól már 1,4 nanométeres gyártási technológiával is készítene chipeket, amelyek gyorsabbak lehetnek...","id":"20250424_tajvan-tsmc-processzor-chipgyartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43157607-d386-438c-ba35-8f3f8b098b60.jpg","index":0,"item":"d46b0805-8cff-48b2-b2e1-895a0a1b71fd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_tajvan-tsmc-processzor-chipgyartas","timestamp":"2025. április. 24. 17:33","title":"Megmutatta a tajvani chipgyártó, milyen lesz a csúcsprocesszor, ami az ön mobiljában is ott lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e2239db-24c5-4954-8c5d-c5552b459f7a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magyar Péter azokkal a szavakkal búcsúzott a szentatyától, amelyeket Ferenc pápa magyarul mondott el a budapesti látogatása során.","shortLead":"Magyar Péter azokkal a szavakkal búcsúzott a szentatyától, amelyeket Ferenc pápa magyarul mondott el a budapesti...","id":"20250423_magyar-peter-vatikan-ferenc-papa-nunciatura-temetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e2239db-24c5-4954-8c5d-c5552b459f7a.jpg","index":0,"item":"45fc1bf1-2166-437c-a734-f06313f8002b","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_magyar-peter-vatikan-ferenc-papa-nunciatura-temetes","timestamp":"2025. április. 23. 17:12","title":"Magyar Péter a Vatikán budapesti nunciatúráján tisztelgett Ferenc pápa emléke előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed3e49a2-5021-42b7-8b6f-6f5be30be9c8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Dalszöveg-megosztós funkció jön a YouTube zenei szolgáltatásába. Van, akiknél már meg is jelent.","shortLead":"Dalszöveg-megosztós funkció jön a YouTube zenei szolgáltatásába. Van, akiknél már meg is jelent.","id":"20250423_google-youtube-music-zeneszoveg-megosztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed3e49a2-5021-42b7-8b6f-6f5be30be9c8.jpg","index":0,"item":"9d7747e9-28c6-4911-9559-6f860f50c3f4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250423_google-youtube-music-zeneszoveg-megosztas","timestamp":"2025. április. 23. 16:03","title":"Hasznos új funkciót kap a YouTube Music","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efb88b07-48f9-4c4e-ab1f-1faa6c88a60c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Április 26-án – a Magyar Film Napja keretében – a Kino Moziban mutatják be Salamon András legújabb, Random című filmjét.","shortLead":"Április 26-án – a Magyar Film Napja keretében – a Kino Moziban mutatják be Salamon András legújabb, Random című filmjét.","id":"20250424_Konnyed-magyar-apokalipszisfilm-keszult-kozossegi-osszefogasbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efb88b07-48f9-4c4e-ab1f-1faa6c88a60c.jpg","index":0,"item":"babd9a95-5ce2-4031-a368-c92dc71d79dd","keywords":null,"link":"/kultura/20250424_Konnyed-magyar-apokalipszisfilm-keszult-kozossegi-osszefogasbol","timestamp":"2025. április. 24. 13:58","title":"Könnyed magyar apokalipszisfilm készült közösségi összefogásból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kompakt kategória mostani etalonjai – a Golf, az új Astra - nagyon magas polcon vannak, ez minimumelvárásként követelte meg a negyedikgenerációs Renault Megane-tól is, hogy nagyot lépjen előre. A külső-belső dizájnt illetően nem is lesz sok panasz a francia ötajtósra. Kérdés, hogy az összbenyomás is ilyen erős-e?
Kezdjük most hátulról: ez igazán jól sikerült része a kocsinak. Eleve a jó szélesre húzott hátsó kerékjárati ívek, a hátsó lámpák 3D-s hatású kialakítása, valamint a hosszú LED-fény kifejezetten kívánatossá teszik a Megane-t. Persze az egyedi hátsóval van már tapasztalata a Megane-nak, elég, ha a második generáció kacsafarú szériájára gondolunk.
Az első traktus szintén látványos a hatalmas Renault-emblémával és krómozott hűtőráccsal, a hokiütős, ledes, nappali menetfénnyel, amelyet egybefolyattak a lámpatesttel, de mégis a lángvörös metálfényű autó hátulja az, amely igazán ütős. Ugyanakkor az apró részletek is igényesek - mint az első sárvédőelem kis plakettjének helye, amely az első ajtón folytatódik -, látszik, hogy figyeltek a dizájnerek.
Összességében leginkább azt lehet megállapítani az új Megane-ról, hogy végiggondolt és jól összerakott autó. Az ajtók dupla gumitömítései, a futómű vagy a milliónyi információs vagy szórakozató kütyü, mind jó jel abból a szempontból, hogy a Megane kissé megkopott nimbuszát helyreállítsák.
D.P.
A kompakt kategória ötajtósai mindig is az európai közönség legfontosabb mércéje volt, a VW Golf a mai napig szinte behozhatatlan előnnyel vezeti az eladási listákat. A tervezőcsapatok a franciáknál, olaszoknál és más márkák esetében a németeknél is mindig a wolfsburgi modellt veszik elő, ha olyat kocsit akarnak csinálni, amely übereli a Golfot. Most meg még egy év autója Opel Astra is becsúszott a kategóriába, mint legyűrendő vetélytárs. A negyedikgenerációs Megane-nal - amelynek elődje 8 évet töltött a placcon - rendes alternatívát tettek le a franciák.
Ami az alapvető paramétereket illeti, a tengelytáv a leginkább érdekes változás, 2669 milliméteres (28 milliméterrel több, mint az elődé volt), ez elöl igen kényelmes helyet hagy, de hátul nem a legtágasabb a Megane. 4359 mm hosszú, 1814 milliméter széles, és 1447 milliméter magas a kocsi. A csomagtér 384 literes, míg teljes kapacitással 1247 liternyi tér jut pakolni és - Voilá - teljes értékű pótkerék lapul a csomagtér kárpitpadlója alatt, amit manapság igencsak értékelni kell.
D.P.
A külső tehát elég látványosra sikerült, és ugyanez a kabinról is elmondható - ha nem is anyagminőségét tekintve - de koncepcióját tekintve forradalmi a Megane előző generációjához képest. Elbúcsúztunk a fehérszínalapú kijelzőktől, beköszöntött a totális digitália: a középkonzoli főképernyő és a műszerfal kis kijelzői is teljesen digitálisak, ennek megfelelően pedig játékszerei mindenféle személyre szabhatóságnak.
Az információs és kommunikációs fejegységet, amely esetünkben 8,7 colos képernyőről kezelhető, már a Renault R-Link 2 rendszere alá rendelték, teljesen megfelelve a mai elvárásoknak. Az egyes kiemelt üzemeltetetési egységekhez – klíma, navi - ugyanakkor továbbra is hiányoznak a gyorsan elérhető „buta” gombok. Helyettük viszont négyféle képernyőmód, ötféle autóhang, négyféle hangulatfény és ki tudja, mi állítató még be.
A külső-belső totális átszabás mellett a hajtáslánc lényegében ugyanaz, mint a két éve nálunk járt Renault Megane Grandtouré volt. Utólag visszatekintve hasonló karakterűnek írtuk le azt a modellt is. Az 1.6 literes dCi erőforrás kellemesen halk hidegen-melegen egyaránt, kiegyensúlyozott, láthatóan kiérlelt darabja a Renault-Nissan konszernnek. A 130 lóerős négyhengeres blokk igazán dinamikus karakterű, azt az érzetet csak fokozza, hogy olyan szokatlanul kemény kuplungot tettek a motor és váltómű közé, hogy izmos vádli kell a kezeléséhez. Az egység egyébként 1700-as fordulattól húz igazán tisztességesen, viszont onnantól 320 Nm-es nyomaték repíti az 1318 kilogrammos tömegű autót. Persze nagyon gyorsan leforog az első pár fokozat, az eleve csak 5000-es fordulatig skálázott műszeren is látszik, a vérbő tartomány 1700 és 3500-as fordulatszámok közt adatik meg.
Renault Megane - galéria
D.P.
Ami meglepően komoly karakterbeli különbségeket okoz, az a menetmódválasztó. Legalábbis ebben a kellően erős dízelegységgel szerelt modellben a Sport gombra rátenyerelve már érezhetően fickós autót kapunk. A kormánymű direktebbre hangol, a gázreakció is élesebb. Persze, ha már van menetmódválasztó, ezt a sportos karaktert talán többet is használtuk a kelleténél, ezért a tesztfogyasztás átlaga 6,4 liter lett, ami nem kifejezetten alacsony. A futómű egyébként hozza az elvárható semlegességet. Finomra hangolt a kormányzás, kényelmesen, de stabilan mozog az autó. A gyári fogyasztási érték - papíron - vegyes használatra kerek 4.0 liter 100 kilométerenként, ami talán meg is csíphető a Start&Stop-automatikával és a fel- és a visszaváltásokra figyelmeztető jelzések betartásával, nem is beszélve az Eco-mód bekapcsolásáról, ami még az üzemanyag-fogyasztás nélküli kilométereinket is külön számolja.
Kulcs nélküli nyitás, elektromos rögzítőfék, parkólóradar, kétzónás klíma, elektromosan behajtható tükrök, az említett R-Link rendszer, fűthető első ülések és 5 éves garancia teszi alapból teljessé az új Renault Megane Intense Energy 1.6 dCi-t. A 7,67 millió forintos tesztautóban ezeket még adaptív, sebességszabályozó, sávelhagyásra figyelmeztető egészítette ki. Ami kétségtelen, az új Megane dizájnban nagyon erős lett, technológiában pedig mára szinte elvárás minden, amit kínál.