szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az utcai autók között a Veyron Super Sport az eddigi csúcstartó a 431 kilométer/órás végsebességével. A Chirontól 463 kilométer/óra feletti végsebességet várnak, ha feloldják benne az elektronikus korlátozást.

Amikor a Genfi Autószalonon bemutatták az 1500 lóerős W16-os motorral szerelt Bugatti Chiront sejteni lehetett, hogy képes lesz megdönteni a sorozatgyártású autók sebességrekordját, csak az volt a kérdés, hogy mennyivel, és mikor fog erre sor kerülni. A válaszhoz most közelebb kerültünk, ugyanis a napokban a márka vezérigazgatója, Wolfgang Dürheimer hivatalosan is megerősítette a brit AutoCar magazinnak, hogy már megkezdték az előkészületeket a csúcsdöntésre, amit jelenleg a Chiron elődjének számító 1200 lóerős Veyron Super Sport tart 431 kilométer/órával.

Bugatti

„Megpróbálunk felállítani egy új sebesség-világrekordot. Tudom, hogy a Chiron gyorsabb lesz, de azt nem, hogy mennyivel. Vannak erre vonatkozó előzetes kalkulációink, de mindig más ténylegesen az autóban ülni és véghez vinni” – nyilatkozta a Bugatti első embere. Hogy pontosan mekkora végsebességre számítanak azt nem árulta el, szakértők viszont 463 kilométer/órára számítanak. Természetesen ehhez fel kell oldani a Chironban az elektronikus sebességkorlátozást, ami az utcai verziókban hivatalosan 420 kilométer/óránál szabályozza a száguldást.

Bugatti

2010-ben, amikor a Veyronnal megfutották a rekordot, ugyanígy kikapcsolták benne a sebességlimitert, de ettől még Guinness-rekord hitelesítői elfogadták sorozatgyártású autónak. Ez a mostani próbánál is így lesz, amit 2018-ra terveznek, valószínűleg ugyanazon az Ehra-Lessien-i Volkswagen-tesztpályán, ahol anno a Veyron is megfutotta a rekordot.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!