szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Akárcsak tíz éve a Veyron bemutatkozásakor, megállt az élet a Genfi Autószalonon: bemutatkozott a Bugatti Chiron. Bár sokáig arról szóltak a hírek, hibrid lesz az újdonság, de ezt úgy tűnik, végül elvetették.

Az elmúlt időszakban már annyiféle információ keringett a Bugatti Veyron utódjáról, hogy a médiafelhajtás garantált volt az új hiperautó megjelenésre. Még a nevét sem igazolta vissza sokáig a cég, aztán eldőlt, az ígért 1500 lóerős csodaautót, az egykori Forma–1-es pilóta, Louis Chiron után nevezik el.

A legutóbbi konkrétum, a tavalyi Frankfurti Autószalonon egy Vision Gran Turismo koncepció bemutatása volt, amely egy rendkívül erős, Veyronhoz képest nagyon átdolgozott Chiront mutatott, amely méltán lett volna a mai szuperautók – a McLaren P1, a Ferrari LaFerrari és Porsche 918 Spyder – feletti lépcsőfok.

A végeredmény külsőségekben és talán a hajtásláncot tekintve sem lett olyan forradalmi, mint vártuk, de a Chiron elmondhatja magáról, hogy a jelenlegi legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású jármű. Még akkor is, ha ez a „sorozat” 500 példányt jelent összesen. A Bugatti Chiron teljesítménye egész pontosan 1500 lóerő, amellyel 2,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, annak ellenére, hogy 1995 kilogramm a jármű súlya. A végsebessége pedig 420 km/h.

©

A bődületes teljesítményt egyébként a Veyronban használt 8.0 literes, négy darab turbófeltöltővel lélegeztetett W16-os erőforrás továbbfejlesztett változata, állítólag jelentéktelen mértékben azonos alkatrészekkel, mint az elődé volt. A közel 500 lóerővel nagyobb teljesítmény leginkább a karbonszálas szívósornak, az átdolgozott befecskendezési-rendszernek – 32 injektorból áll –, a nagyobb és erősebb turbóknak, az áttervezett töltőlevegőhűtő-rendszernek és az új titán kipufogó-egységnek köszönhető.

Az elmúlt 10 év turbótechnikája is alapos fejlődésen ment át, így a Chiron is kétfázisú feltöltéssel üzemelő motort kapott, amelyben két turbó alacsony fordulaton is üzemel, míg a másik kettő 3800-as fordulatszám felett kezdi el tolni a levegőt igazán a motorba. De átdolgozták a néhai Veyron hétfokozatú duplakuplungos váltóját is, valamint az összkerékhajtási rendszert is.

©

Érdekesség, hogy végsebességből is kétféle van a Chironban. Az egyik a 380 km/h-s tempó, amikor az elektronika beavatkozik, de hagytak egy úgynevezett „top-speed mode-ot” is, amellyel a Chiron megfutja a 420-as tempóját, amellyel 11 km/h-val gyorsabb, mint az alap Veyron volt.

A Chiron ára 2,4 millió euróról indul majd és összesen 500 példány fog belőle készülni, amiből 130 darabot már előrendelésben értékesíttek.

Az összességében nem kérdés, hogy a Chiron is méltó lesz az Ettore Bugatti által alapított márka legendájához, aki olasz nemzetisége ellenére Franciaországban alapított gyárat és 1910 és a második világháború kezdete, 1939 között Molsheimben összesen 8000 luxuslimuzint gyártott.

©
©
©
©
©
©

Ha szeretne értesülni a Genfi Autószalon eseményeiről, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A német egyesítés sem állította meg a nyugatra vándorlást – 1990. október 24.

A német egyesítés sem állította meg a nyugatra vándorlást – 1990. október 24.

Hasznos funkció jön: rögzítse kedvenc weboldalait a Windows Start menüjében

Hasznos funkció jön: rögzítse kedvenc weboldalait a Windows Start menüjében

Orbán háromnegyed óráig vitatkozott a gender szóról Európa vezetőivel

Orbán háromnegyed óráig vitatkozott a gender szóról Európa vezetőivel