szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mielőtt elkezdenének örülni a lépcsőshátú BMW modellek rajongói, el kell keserítenünk őket: az új 1-es szedánt Kínában fogják gyártani, és kizárólag ott fogják árulni.

A BMW tavaly novemberben mutatta be Kínában a Compact Sedan névre keresztelt tanulmányautót, ezzel egyértelműen a közönség és a konkurencia tudtára adták, hogy javában fejlesztik a 1-es sorozat szedán változatát. Nem is kellett sokat várni sorozatgyártásra kész verzióra, ugyanis a napokban leleplezték 1-es Sedant, amit olyan modellek ellenfelének szánnak, mint a Mercedes-Benz CLA és az Audi A3 Sedan. Mielőtt elkezdenék dörzsölni a tenyerüket a lépcsőshátú BMW modellek rajongói, sajnos rossz hírrel kell szolgálnunk: az újdonságot a bajorok kínai leányvállalata fogja gyártani, és kizárólag a helyi piacon lesz elérhető.

BMW

Kínai belpiacos modellként viszont a tervezésnél maximálisan szem előtt tarthatták a helyi igényeket, így bár a sajtóanyagban nincsen említés róla, de biztosra vehető, hogy tekintélyes méretű hátsó lábtérrel rendelkezik, hiszen Kínában ez egyfajta presztízskérdés. A technikai részleteket szintén nem részletezték a bajorok, de az előzmények ismeretében biztosra vehető, hogy a fronthajtáshoz optimalizált UKL padlólemezen nyugszik az autó, melynek egyenes következménye az elsőkerék-hajtás, valamint három- és négyhengeres turbós erőforrásokból álló motorpaletta.

Az új 1-es Sedan már ötödik olyan modellje a bajoroknak, amit Kínában gyártanak a helyi piacra, belépő szintű prémium lépcsőshátúként pedig igazi sikervárományosnak ígérkezik a tehetősebb kínai fiatalok körében.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!