szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Tesla történetében befejeződött egy nagy szakasz, jöhet a következő.

Tíz évvel azután, hogy Elon Musk felvázolta a Tesla első grandiózus tervét, a napokban bejelentette a másodikat, pontosabban szólva az előző folytatását. Az első "mestertervben" olyan dolgok szerepeltek, mint egy kis darabszámú autó legyártása (Roadster), kifejleszteni egy valamivel nagyobb darabszámban elkészített elektromos autót (Model S), majd végül egy olyan gép elkészítése, ami a tömegekhez is elérhet (Model 3). Így végignézve azt kell mondanunk, minden összejött, amit Musk akart, így valószínűleg az új "mesterterv" sem áll túl messze a megvalósíthatóságtól.

A cég tervei szerint a következő tíz évben minden jelentősebb szegmensben megjelennek majd a Tesla autói. Musk szerint jönnek a régóta pletykált elektromos crossoverek, utána pedig a szinten elektromos hajtást kapó kisteherautók. A tervet látva rögtön érthető, miért próbál ezerrel ilyen gépet fejleszteni az új kínai vállalat.

A Model Y névre keresztelt crossover fantáziarajza.
©

A Tesla-vezér azonban nem elégszik meg ennyi feladattal: a fogyasztói járművek mellett elektromos kamionok és tömegközlekedési eszközök piacra dobását is a tervbe vette. Ezen a téren már fel is bukkant a konkurencia.

Az már csak hab a tortán, de semmiképpen sem meglepő, hogy piacvezetők akarnak lenni az önvezető technológiában (is). Musk úgy számol, hogy ahhoz, hogy a világ minden táján engedélyezzék az önvezető autókat, nagyjából 6 milliárd mérföldet, vagyis 9,6 milliárd kilométert kell futniuk az autóknak. Ez nem tűnik olyan távoli jövőnek, tekintve, hogy jelenleg napi 3 millió mérföldet, vagyis 4,8 millió kilométert tesznek meg az ilyen üzemmódba kapcsolt Teslák. Ezzel persze azt is jelezték, a tragikus baleset ellenére is kitartanak a technológia mellett.

A járművek mellett a cég bővíteni akarja a napelemekben lévő üzleti érdekeltségét is, valamint beindítanák a telekocsi-szolgáltatásukat, amivel a tulajdonosok is kereshetnének némi pénzt.

Hát, így állunk most. Izgalmas jövő lesz? Az nem kifejezés!

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Egy magyar és egy délvidéki koronavírus-fertőzött volt a sátoraljaújhelyi táborban

Egy magyar és egy délvidéki koronavírus-fertőzött volt a sátoraljaújhelyi táborban

Palócz Éva: "A második hullám maga lenne az Armageddon”

Palócz Éva: "A második hullám maga lenne az Armageddon”

Eddig 232 ezer nemzeti konzultációs ívet töltöttek ki

Eddig 232 ezer nemzeti konzultációs ívet töltöttek ki