szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ráadásul nem is lehetnek benne biztosak, hogy teljes mértékben vissza tudják majd követleni költségeiket a japán vállalattól.

Kétmilliárd eurót kell a német autógyáraknak a Takata légzsákok cseréjére fordítaniuk - számolt be hétfőn az Automobilwoche német lap az autógyárak által adott információkra hivatkozva.

A német autógyárak több mint hatmillió autót hívtak vissza javításra, a BMW 2013 óta közel négymilliót, a VW 900 ezret, a Daimler egymilliót, az Audi 450 ezret. A javítási költség autónként 300 euróval számolva mintegy kétmilliárd eurót tesz ki.

Az Automobilwoche beszámolója szerint a Daimler 2015-ben és 2016-ban 900 millió euró céltartalékot alakított ki a visszahívás költségeinek fedezetére. A VW 400 millió eurós költséggel számol, az Audi és a BMW viszont külön nem mutatta ki a javítás költségeit.

Az, hogy a német autógyárak vissza tudják-e követelni költségeiket a japán Takata vállalattól, még nyitott kérdés. Az autógyárak világszerte mintegy 50 millió autót hívtak vissza a hibás Takata légzsákok javítására.

A légzsákokkal az a probléma, hogy a felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívja meg magát, ami instabillá teszi a vegyületet, és így az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozhat.

Magyarországon a botrány kirobbanása után érdeklődtünk az importőröknél, hány autó lehet érintett a veszélyes légzsákpatron-ügyben. A 2015-ös akkori (első) adatok szerint, nálunk mintegy 40 ezer autóban kellene kicserélni a veszélyes alkatrészt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!