Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Itt az amerikai birodalom vége. Trump vámjai az újkori történelem legnagyobb gazdaságpolitikai hibáját jelentik. Amit Amerika csinál, az öngyilkosság. Az EU félénk, Kína dühös, Trump pedig szadista hajlamait éli ki és gúnyolódik. Az amerikai elnök vámháborúja a világsajtó fókuszában. Lapszemle.","shortLead":"Itt az amerikai birodalom vége. Trump vámjai az újkori történelem legnagyobb gazdaságpolitikai hibáját jelentik. Amit...","id":"20250410_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"40a75180-f8d7-4999-8f8d-53ed20c23820","keywords":null,"link":"/360/20250410_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 10. 10:30","title":"Miért függesztette fel Trump a vámokat – maga döntött, vagy egy tévéinterjú térítette jobb belátásra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"feb4e0af-802a-4c6e-ad64-27dfba2c49d4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 2,4 tonnás Smart #5 Brabus körülbelül akkora, mint egy Mercedes GLC és bőven kevesebb, mint 4 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást.","shortLead":"A 2,4 tonnás Smart #5 Brabus körülbelül akkora, mint egy Mercedes GLC és bőven kevesebb, mint 4 másodperc alatt tudja...","id":"20250409_646-loerovel-debutalt-az-eddigi-legdurvabb-smart-5-brabus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/feb4e0af-802a-4c6e-ad64-27dfba2c49d4.jpg","index":0,"item":"8c255f2e-b263-412f-b891-f3abb321a54e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_646-loerovel-debutalt-az-eddigi-legdurvabb-smart-5-brabus","timestamp":"2025. április. 09. 07:21","title":"646 lóerővel debütált az eddigi legdurvább Smart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3c90620-33e5-4e98-a4e5-a0d2b651e8be","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Magyarország tavaly 2,88 milliárd dollár értékben importált közvetlenül amerikai árukat. Ebben van sok whiskey és dohány, de főleg gépek és elektronikai eszközök, alkatrészek, mezőgazdasági alapanyagok.","shortLead":"Magyarország tavaly 2,88 milliárd dollár értékben importált közvetlenül amerikai árukat. Ebben van sok whiskey és...","id":"20250409_amerika-usa-magyar-import-termekek-vam-vamhaboru-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3c90620-33e5-4e98-a4e5-a0d2b651e8be.jpg","index":0,"item":"2310b0a9-b08c-4d13-88af-c0f23b990233","keywords":null,"link":"/360/20250409_amerika-usa-magyar-import-termekek-vam-vamhaboru-trump","timestamp":"2025. április. 09. 16:35","title":"Mit adtak (el) nekünk az amerikaiak? A marhaspermán, a bourbonön és a mandulán túl","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6","c_author":"Visa","category":"brandcontent","description":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi szektorban. A Visa 2024-ben is azokat az üzleteket kereste és díjazta, ahol a vásárlók a hagyományos értékesítésen túl megkapják ezt a pluszt. A Visa Boltok Boltja versenyben már második alkalommal osztották ki a fődíjakat, idén a fenntarthatósággal, a közösségi élményekkel és a kiemelkedő ügyfélkiszolgálással lehetett kitűnni a mezőnyből.","shortLead":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi...","id":"20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6.jpg","index":0,"item":"ab9c278c-c18e-40af-8262-d292feba9c2e","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","timestamp":"2025. április. 10. 11:30","title":"Titkos vásárlásokkal ellenőrizték a boltokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Alessandro Coatti szombat éjjel tűnt el.","shortLead":"Alessandro Coatti szombat éjjel tűnt el.","id":"20250408_kolumbia-olasz-kutato-borond-holttest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93.jpg","index":0,"item":"49ee6916-ddb3-4423-b8a0-64f8d20c25ad","keywords":null,"link":"/vilag/20250408_kolumbia-olasz-kutato-borond-holttest","timestamp":"2025. április. 08. 19:03","title":"Bőröndben találták meg egy olasz kutató feldarabolt holttestét Kolumbiában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"232a8e16-61f3-4a08-a678-37548cd84d7f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nincs új helyszín, ahol felbukkant volna a száj- és körömfájás betegség, a szakértők a vírus eredetét kutatják.","shortLead":"Nincs új helyszín, ahol felbukkant volna a száj- és körömfájás betegség, a szakértők a vírus eredetét kutatják.","id":"20250410_gulyas-gergely-mesterseges-szaj-koromfajas-virus-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/232a8e16-61f3-4a08-a678-37548cd84d7f.jpg","index":0,"item":"28b8763d-4c8e-4451-bf5c-b92c2d8cc47b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250410_gulyas-gergely-mesterseges-szaj-koromfajas-virus-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 10:19","title":"Gulyás Gergely: Nem kizárt, hogy mesterséges úton jött létre a száj- és körömfájás vírusa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"270c89e7-c355-4b82-99c7-a4cf28f73d9d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A két telekomcég eltekint az inflációkövető díjkorrekciótól idén, sőt jövő év közepéig maradnak a díjak.","shortLead":"A két telekomcég eltekint az inflációkövető díjkorrekciótól idén, sőt jövő év közepéig maradnak a díjak.","id":"20250409_magyar-telekom-one-4ig-zrt-telekommunikacio-inflaciokoveto-aremeles-elmarad-nem-lesz-dijkorrekcio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/270c89e7-c355-4b82-99c7-a4cf28f73d9d.jpg","index":0,"item":"93c6852d-10ac-47e3-85bb-ffd51940da94","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_magyar-telekom-one-4ig-zrt-telekommunikacio-inflaciokoveto-aremeles-elmarad-nem-lesz-dijkorrekcio-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 09:59","title":"Fontos bejelentést tett a Telekom és a One: idén elmarad az áremelés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"036102aa-95ad-4895-b8a0-7e0333e53bd2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Donald Trump amerikai elnök a közösségi médiában reagált az újabb kínai viszontvámok hírére: szerinte pánikra semmi ok, vásárolni annál inkább.","shortLead":"Donald Trump amerikai elnök a közösségi médiában reagált az újabb kínai viszontvámok hírére: szerinte pánikra semmi ok...","id":"20250409_donald-trump-truth-social-vam-kina-tozsde-vam-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/036102aa-95ad-4895-b8a0-7e0333e53bd2.jpg","index":0,"item":"a07bc133-8854-44b7-9d11-11777476535f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_donald-trump-truth-social-vam-kina-tozsde-vam-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 16:29","title":"Trump: Nyugi, minden rendben lesz!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hondások – legalábbis a kereskedők biztosan – egekbe emelt kezekkel fogadhatták a hírt, amikor kiderült, megint lesz kisméretű szabadidő-autó a japán márka kínálatában. A visszatérés igazán hondásra sikeredett. Nagyon hangulatos jármű lett az új Honda HR-V.
Az egységes hondás stílusjegyek, a jellegzetes hűtőmaszk, a rejtett kilincses hátsó ajtók mellett milyen kevés elég, hogy egy autó alapvetően jó érzéseket keltsen. A 18 colos felniken lévő vörös kiegészítő festésekkel, az ugyan ilyen színű visszapillantó-házzal, a fehér alapszín ellenére már messziről is hangulatos darab a HR-V.
A HR-V, amely először 1999-ben tűnt fel az utcákon igazi piacfoglaló jármű volt, nem nagyon volt ilyen – pláne csak háromajtós karosszériával gyártott – divatos, sportos városi szabadidő-autó. A Honda sajnos bele is szunyókált előnyébe, és nem vitték tovább azt a nagyon karakteres járművet, ami manapság pedig a legdivatosabb kategória kedvence lehetne.
D.P.
Közel 10 év kellett mire visszatértek vele, ám azt is némileg külön utas módon tették, de szerencsére még mindig maradt a jó génállományból valami. Az új HR-V talán a leginkább crossover a szabadidő-autók közt, vagyis nagyon nem tűnik terepjárósnak – talán a Mazda CX-3 ilyen még – sokkal inkább egy alaposan megemelt kompaktnak. Magyarázat persze van a HR-V vonalaira, itt a Honda Jazz az alap, arra építkezik a 4294 milliméteres, 1772 milliméter széles és 1605 mm magas autó.
Helyből van benne bőven, elöl és hátul egyaránt, hátul ráadásul felfelé feszegeti a kategória határait, igen tágas. A csomagtartó megfelelően nagy 470 literes, síkokkal határolt, belül ráadásul megvan a hondás Magic Seat megoldás is, amellyel szinte minden kívánalomhoz megfelelő méretű csomagtér nyerhető. A vezető- és a többi ülés tömése is kemény, az ülőlapok bár alig formázottak, de elég hosszúak, és jól támasztanak.
Ha jó hangulatról beszélünk, akkor a HR-V menet közben lesz aztán igazán szerethető. Főleg azok fognak mosolyogni, akik szeretnek „gépészkedni” is az autójukkal. Nekik, persze csak a hatfokozatú kézi váltós verzió ajánlott. A HR-V-ben lévő váltószerkezet külön fejezet, olyan erős ingerfaktor. A váltó elképesztően rövid úton jár, határozott mechanikai „klattyogással” kísér minden fokozatváltást. Vitán felül a legerősebb hozzáadott műszaki élvezeti értéke a járműnek. (Nyilván a Civic Type R 4 centi hosszú - vagyis nagyon rövid - váltóútját még nem üti, de komolyan nem sokkal hosszabb.)
D.P.
Az alu-blokkos dízel – amely egyébként nem a legpuhább, legcsöndesebb járású – de a turbója kellően kicsi, gyorsan felpörög, így ezzel a kitűnő váltóval kísérve igazán szeretni lehet azt, ahogyan a HR-V kedvünkre, karakteresen mozgatható. Az 1.6 literes motor teljesítménye 120 lóerő 4000-es percenkénti fordulaton, míg a nyomatéka 300 Nm/2000 fordulat percenként. Nyilván ezek nem észvesztő adatok és még egy kis kakaóval egészen parádés lenne a HR-V, de ne felejtsük el, itt azt az 1.6 literes gázolajos kategóriát kellett kiszolgálnia végre a Hondának, amellyel a cégautók közt lehet piacot hódítani.
Mindenesetre a könnyített dízelblokk érezhetően jó tesz a súlyelosztásnak, irányíthatóságnak. Az 1324 kilós jármű menet-karakterisztikája is feszesebb az átlagnál, de ezt is lehet kedvelni, mert a kormányzás pontos, a futómű pedig szépen kezeli az úthibákat. Mindezt viszonylag egyszerű futóműkonstrukcióval (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) megoldással érték el. A kaszni 27 százaléka pedig nagy szilárdságú acél, amivel alacsonyabbra tudták vinni a súlypontot vélhetően ez volt a másik paraméter, ami nagyon jót tett a vezethetőségnek.
D.P.
Bár van ECO-gomb is, amelyet bekapcsolva követhetjük a váltási utasításokat és zöldre színezhetjük a kijelző körüli fénygyűrűt, de nélküle is hamar ki lehet tapasztalni, hol vannak az ideális váltási pontok a HR-V-ben. A fogyasztására nem lesz panasz még akkor sem, ha a papíron megadott 4,1 literes vegyes használat melletti adatot közel sem sikerült reprodukálni. A teszt során 5,7 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként, de ezzel is bőven kiegyezünk.
+ : remek váltó és futómű, alacsony fogyasztás, igényes anyagválasztás.
–: magas alap és dízelfelár, nem a legfinomabb járású motor, fix felszereltségi csomagok.
Ugyanakkor, ahogy mindig, erre a Hondára is jellemzőek az apró tökéletlenségek, hiányosságok. A vezető előtti műszeregység mára kissé idejét múltnak hat – hiába szép a 3D-hatású sebességmérő óra, a szélén színváltó gyűrűvel – a digitális grafikai elemek monokróm volta ma már nem igazán elég. A központi infotainment-rendszer viszont nagyon mai, még ha a grafikája kissé bumfordi is. A klímapanel is igazán elegáns az érintőfelületes vezérléssel. Apróbb nagyobb baki, szintén, hogy a kormány melletti szellőző rostélyt nem lehet elzárni, pedig sokan nem szeretik, ha közvetlenül az arcukba fúj a klíma/fűtés. Ugyan így, kissé véleményes a kesztyűtartó felett keskeny befúvó kissé kaotikus dizájnja. De ezeken kívül az ergonómiára, anyagválasztásra, az összeszerelés minőségére nem lehet panasz.
A vezetési és balesetvédelmi asszisztensek terén mondjuk, úgy hozza a kötelezőt a Honda HR-V. Intelligens sebességtartó automatika, táblafelismerés, sávelhagyást figyelő rendszer, követési távolság asszisztens, automatikus fényszóró, dugóban ráfutás gátló asszisztens, amely állóra is tud fékezni – maximum 32 km/h sebességig működik és alapáron jár.
D.P.
A Honda mindig is a drágább vonalat vitte az éppen aktuális kategórián belül. Ennek most is vannak részben objektív okai is. A HR-V egyelőre Mexikóból érkezik, a viszonylag szűk kontingenst viszont elég jó alkupozícióból tudják itthon is értékesíteni. A nálunk járt változat kereken 9 millió forintos ára ezzel együtt igencsak borsos. Még úgy is, hogy a fenti asszisztens rendszerek mellett extraként az Executive felszereltségi szinten HDMI/USB-csatlakozó, Honda Connect Navi (7 colos Gramin) Mirror Link, esőzenzoros ablaktörlő, kulcsnélküli bejutás/indítás-rendszer, kétzónás digitklíma, parkolóasszisztens, panoráma napfénytető, Magic Seat ülésrendszer jár. Nem is beszélve a fent is említett hangulatfokozó Milano Red kiegészítő csomag meglehetősen húzós, 787 ezer forintos áráról. Pedig arról nagyon fájó szívvel mondanánk le.