Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b16da993-5337-44bd-b6d2-8d4c09d96003","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Ritkán megszólaló bíróság váratlan döntése fegyverezte le Donald Trump amerikai elnököt az általa indított, kiszámíthatatlan vámháborúban. A pénzpiacokon fellélegeztek, az USA kereskedelmi partnerei kicsit magabiztosabban tárgyalhatnak, ám a végső szót a legfelső bíróság mondja majd ki arról, meddig terjed a Fehér Ház urának hatalma kereskedelmi kérdésekben.","shortLead":"Ritkán megszólaló bíróság váratlan döntése fegyverezte le Donald Trump amerikai elnököt az általa indított...","id":"20250529_vamhabori-trump-birosag-taco","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b16da993-5337-44bd-b6d2-8d4c09d96003.jpg","index":0,"item":"722f7df7-2cbb-4643-9126-379ba1a25d02","keywords":null,"link":"/360/20250529_vamhabori-trump-birosag-taco","timestamp":"2025. május. 29. 17:42","title":"Bíróság kényszerítheti fegyverletételre Trumpot a vámháborúban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b048fe78-d3b2-42ee-950a-50d807eed1bf","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Keith Jarrett koncertjei meditációs alámerülések, mint ő maga fogalmazott, mindig párbeszédben áll valami mással, mint amit éppen játszik. Egy német lány pedig ahelyett, hogy fogorvosnak tanult volna, a kínokat enyhítő más pályát választott: ha nem így dönt, nem születik meg minden idők legsikeresebb zongoraszóló-dzsesszalbuma. Ido Fluk Köln 75 című filmje ennek állít emléket.","shortLead":"Keith Jarrett koncertjei meditációs alámerülések, mint ő maga fogalmazott, mindig párbeszédben áll valami mással, mint...","id":"20250530_hvg-csak_osszejott-koln-75-film-ajanlo-keith-jarrett-koncert-jazz-album","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b048fe78-d3b2-42ee-950a-50d807eed1bf.jpg","index":0,"item":"d343c75b-d314-4368-a2d0-b745f05fb39c","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-csak_osszejott-koln-75-film-ajanlo-keith-jarrett-koncert-jazz-album","timestamp":"2025. május. 30. 18:00","title":"Akik látták és hallották, egy vallás követőivé váltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"676d13c5-cb28-4061-8d92-8f26c4f0169b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Trading House BBM levele olyan szerzők műveinek visszaküldését vagy megsemmisítését követeli, mint Jeffery Eugenides, Bridget Collins, Slavoj Zizek vagy Murakami Rjú.","shortLead":"A Trading House BBM levele olyan szerzők műveinek visszaküldését vagy megsemmisítését követeli, mint Jeffery Eugenides...","id":"20250529_oroszorszag-konyvkereskedes-konyvek-tiltas-Murakami-Eugenides-Collins-Zizek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/676d13c5-cb28-4061-8d92-8f26c4f0169b.jpg","index":0,"item":"882212ca-c23a-42be-8ef5-f8c5a2f4b297","keywords":null,"link":"/elet/20250529_oroszorszag-konyvkereskedes-konyvek-tiltas-Murakami-Eugenides-Collins-Zizek","timestamp":"2025. május. 29. 15:27","title":"Oroszországban egy nagykereskedő cég már a könyvesboltokat is cenzúrázza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f4fd2dc-9844-4bc2-ba6d-81e1ca723396","c_author":"HVG","category":"360","description":"A rendszeresen új helyre költözés vagy a több tudományos műhely közötti időmegosztás akár évekkel is lerövidítheti azt az időt, amennyi a később tudományos áttörésként értékelt alapötletek megszületéséhez szükséges.","shortLead":"A rendszeresen új helyre költözés vagy a több tudományos műhely közötti időmegosztás akár évekkel is lerövidítheti azt...","id":"20250530_hvg-tudosok-kutatok-mobilitas-tudomanyos-eredmenyesseg-nobel-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f4fd2dc-9844-4bc2-ba6d-81e1ca723396.jpg","index":0,"item":"c20ecea2-d186-4914-ae6d-fe8d6a4e494e","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-tudosok-kutatok-mobilitas-tudomanyos-eredmenyesseg-nobel-dijak","timestamp":"2025. május. 30. 16:15","title":"Tudósok, kutatók, induljatok el!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d15bf5c-0877-47e4-98db-a0cccf1b2be9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hónapokkal ezelőtt fel kellett állnia a Sonos vezérigazgatói székéből a cég első emberének egy katasztrofálisnak minősített alkalmazás-bevezetés után. Utódja most magyarázni próbálja, mi is történt valójában.","shortLead":"Hónapokkal ezelőtt fel kellett állnia a Sonos vezérigazgatói székéből a cég első emberének egy katasztrofálisnak...","id":"20250531_sonos-ceo-app-frissites-tom-conrad-magyarazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d15bf5c-0877-47e4-98db-a0cccf1b2be9.jpg","index":0,"item":"f037ad89-1481-42e2-85e5-d6e5e9e67341","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_sonos-ceo-app-frissites-tom-conrad-magyarazat","timestamp":"2025. május. 31. 06:03","title":"Az új vezérigazgató magyarázza a hibát, amiért a régi távozott: nem értette meg a cég, hogyan működik a való világ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0af6b119-b0a1-49ff-b0d8-5f200c30a34b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mark Zuckerberg szerint a vállalatnak nagy tervei vannak a Meta AI-t illetően, ami már 1 milliárd felhasználót vonzott. Igaz, lehet, hogy csak véletlenül.","shortLead":"Mark Zuckerberg szerint a vállalatnak nagy tervei vannak a Meta AI-t illetően, ami már 1 milliárd felhasználót vonzott...","id":"20250529_meta-ai-mesterseges-intelligencia-chatbot-program-mi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0af6b119-b0a1-49ff-b0d8-5f200c30a34b.jpg","index":0,"item":"e1a9575b-2f4c-46a6-83fa-d3c08286fcad","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_meta-ai-mesterseges-intelligencia-chatbot-program-mi","timestamp":"2025. május. 29. 16:33","title":"Már 1 milliárdan használják a Meta mesterséges intelligenciáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4072eb94-8a9c-4508-a63a-bbb5c94129b5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az utóbbi években már több világsztár vált dollármilliárdossá, miután felfutott szépségápolási brandjét eladta.","shortLead":"Az utóbbi években már több világsztár vált dollármilliárdossá, miután felfutott szépségápolási brandjét eladta.","id":"20250529_Hailey-Bieber-kozel-egymilliard-dollarert-adta-el-harom-eve-alapitott-make-up-markajat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4072eb94-8a9c-4508-a63a-bbb5c94129b5.jpg","index":0,"item":"e71d001e-e8a1-44bc-8d47-b6212c9f0464","keywords":null,"link":"/elet/20250529_Hailey-Bieber-kozel-egymilliard-dollarert-adta-el-harom-eve-alapitott-make-up-markajat","timestamp":"2025. május. 29. 13:38","title":"Hailey Bieber közel egymilliárd dollárért adta el három éve alapított make-up márkáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7645d03f-4578-487f-ab51-bc3dafe2e9ad","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Mikor lesz kóros az ételek iránti sóvárgás? Mi történik bennünk testileg és lelkileg, amikor az evésbe menekülünk? Miért bukik el annyi diéta vagy életmódváltás? És egyáltalán, hol van innen a kiút? Ezekről a témákról is szó esett a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában.","shortLead":"Mikor lesz kóros az ételek iránti sóvárgás? Mi történik bennünk testileg és lelkileg, amikor az evésbe menekülünk...","id":"20250529_Kosz-jol-Etelfuggoseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7645d03f-4578-487f-ab51-bc3dafe2e9ad.jpg","index":0,"item":"94405be7-8bec-4b7c-9d4f-a9b4c94458ea","keywords":null,"link":"/elet/20250529_Kosz-jol-Etelfuggoseg","timestamp":"2025. május. 29. 19:32","title":"Kösz, jól: Ételfüggő vagyok, ha alig várom, hogy este befaljak egy zacskó chipset?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hondások – legalábbis a kereskedők biztosan – egekbe emelt kezekkel fogadhatták a hírt, amikor kiderült, megint lesz kisméretű szabadidő-autó a japán márka kínálatában. A visszatérés igazán hondásra sikeredett. Nagyon hangulatos jármű lett az új Honda HR-V.
Az egységes hondás stílusjegyek, a jellegzetes hűtőmaszk, a rejtett kilincses hátsó ajtók mellett milyen kevés elég, hogy egy autó alapvetően jó érzéseket keltsen. A 18 colos felniken lévő vörös kiegészítő festésekkel, az ugyan ilyen színű visszapillantó-házzal, a fehér alapszín ellenére már messziről is hangulatos darab a HR-V.
A HR-V, amely először 1999-ben tűnt fel az utcákon igazi piacfoglaló jármű volt, nem nagyon volt ilyen – pláne csak háromajtós karosszériával gyártott – divatos, sportos városi szabadidő-autó. A Honda sajnos bele is szunyókált előnyébe, és nem vitték tovább azt a nagyon karakteres járművet, ami manapság pedig a legdivatosabb kategória kedvence lehetne.
D.P.
Közel 10 év kellett mire visszatértek vele, ám azt is némileg külön utas módon tették, de szerencsére még mindig maradt a jó génállományból valami. Az új HR-V talán a leginkább crossover a szabadidő-autók közt, vagyis nagyon nem tűnik terepjárósnak – talán a Mazda CX-3 ilyen még – sokkal inkább egy alaposan megemelt kompaktnak. Magyarázat persze van a HR-V vonalaira, itt a Honda Jazz az alap, arra építkezik a 4294 milliméteres, 1772 milliméter széles és 1605 mm magas autó.
Helyből van benne bőven, elöl és hátul egyaránt, hátul ráadásul felfelé feszegeti a kategória határait, igen tágas. A csomagtartó megfelelően nagy 470 literes, síkokkal határolt, belül ráadásul megvan a hondás Magic Seat megoldás is, amellyel szinte minden kívánalomhoz megfelelő méretű csomagtér nyerhető. A vezető- és a többi ülés tömése is kemény, az ülőlapok bár alig formázottak, de elég hosszúak, és jól támasztanak.
Ha jó hangulatról beszélünk, akkor a HR-V menet közben lesz aztán igazán szerethető. Főleg azok fognak mosolyogni, akik szeretnek „gépészkedni” is az autójukkal. Nekik, persze csak a hatfokozatú kézi váltós verzió ajánlott. A HR-V-ben lévő váltószerkezet külön fejezet, olyan erős ingerfaktor. A váltó elképesztően rövid úton jár, határozott mechanikai „klattyogással” kísér minden fokozatváltást. Vitán felül a legerősebb hozzáadott műszaki élvezeti értéke a járműnek. (Nyilván a Civic Type R 4 centi hosszú - vagyis nagyon rövid - váltóútját még nem üti, de komolyan nem sokkal hosszabb.)
D.P.
Az alu-blokkos dízel – amely egyébként nem a legpuhább, legcsöndesebb járású – de a turbója kellően kicsi, gyorsan felpörög, így ezzel a kitűnő váltóval kísérve igazán szeretni lehet azt, ahogyan a HR-V kedvünkre, karakteresen mozgatható. Az 1.6 literes motor teljesítménye 120 lóerő 4000-es percenkénti fordulaton, míg a nyomatéka 300 Nm/2000 fordulat percenként. Nyilván ezek nem észvesztő adatok és még egy kis kakaóval egészen parádés lenne a HR-V, de ne felejtsük el, itt azt az 1.6 literes gázolajos kategóriát kellett kiszolgálnia végre a Hondának, amellyel a cégautók közt lehet piacot hódítani.
Mindenesetre a könnyített dízelblokk érezhetően jó tesz a súlyelosztásnak, irányíthatóságnak. Az 1324 kilós jármű menet-karakterisztikája is feszesebb az átlagnál, de ezt is lehet kedvelni, mert a kormányzás pontos, a futómű pedig szépen kezeli az úthibákat. Mindezt viszonylag egyszerű futóműkonstrukcióval (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) megoldással érték el. A kaszni 27 százaléka pedig nagy szilárdságú acél, amivel alacsonyabbra tudták vinni a súlypontot vélhetően ez volt a másik paraméter, ami nagyon jót tett a vezethetőségnek.
D.P.
Bár van ECO-gomb is, amelyet bekapcsolva követhetjük a váltási utasításokat és zöldre színezhetjük a kijelző körüli fénygyűrűt, de nélküle is hamar ki lehet tapasztalni, hol vannak az ideális váltási pontok a HR-V-ben. A fogyasztására nem lesz panasz még akkor sem, ha a papíron megadott 4,1 literes vegyes használat melletti adatot közel sem sikerült reprodukálni. A teszt során 5,7 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként, de ezzel is bőven kiegyezünk.
+ : remek váltó és futómű, alacsony fogyasztás, igényes anyagválasztás.
–: magas alap és dízelfelár, nem a legfinomabb járású motor, fix felszereltségi csomagok.
Ugyanakkor, ahogy mindig, erre a Hondára is jellemzőek az apró tökéletlenségek, hiányosságok. A vezető előtti műszeregység mára kissé idejét múltnak hat – hiába szép a 3D-hatású sebességmérő óra, a szélén színváltó gyűrűvel – a digitális grafikai elemek monokróm volta ma már nem igazán elég. A központi infotainment-rendszer viszont nagyon mai, még ha a grafikája kissé bumfordi is. A klímapanel is igazán elegáns az érintőfelületes vezérléssel. Apróbb nagyobb baki, szintén, hogy a kormány melletti szellőző rostélyt nem lehet elzárni, pedig sokan nem szeretik, ha közvetlenül az arcukba fúj a klíma/fűtés. Ugyan így, kissé véleményes a kesztyűtartó felett keskeny befúvó kissé kaotikus dizájnja. De ezeken kívül az ergonómiára, anyagválasztásra, az összeszerelés minőségére nem lehet panasz.
A vezetési és balesetvédelmi asszisztensek terén mondjuk, úgy hozza a kötelezőt a Honda HR-V. Intelligens sebességtartó automatika, táblafelismerés, sávelhagyást figyelő rendszer, követési távolság asszisztens, automatikus fényszóró, dugóban ráfutás gátló asszisztens, amely állóra is tud fékezni – maximum 32 km/h sebességig működik és alapáron jár.
D.P.
A Honda mindig is a drágább vonalat vitte az éppen aktuális kategórián belül. Ennek most is vannak részben objektív okai is. A HR-V egyelőre Mexikóból érkezik, a viszonylag szűk kontingenst viszont elég jó alkupozícióból tudják itthon is értékesíteni. A nálunk járt változat kereken 9 millió forintos ára ezzel együtt igencsak borsos. Még úgy is, hogy a fenti asszisztens rendszerek mellett extraként az Executive felszereltségi szinten HDMI/USB-csatlakozó, Honda Connect Navi (7 colos Gramin) Mirror Link, esőzenzoros ablaktörlő, kulcsnélküli bejutás/indítás-rendszer, kétzónás digitklíma, parkolóasszisztens, panoráma napfénytető, Magic Seat ülésrendszer jár. Nem is beszélve a fent is említett hangulatfokozó Milano Red kiegészítő csomag meglehetősen húzós, 787 ezer forintos áráról. Pedig arról nagyon fájó szívvel mondanánk le.