Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Videóriportot készített a kis, Ózd melletti településen Hadházy Ákos arról, hogy a több helyi lakos szerint a jelenlegi polgármester 10 ezer forintért vette meg a szavazataikat. A videón részletesen elmondták, hogyan ígértek nekik pénzt annak érdekében, hogy Kovács Gáborra voksoljanak. Akad, aki utólag szégyelli, hogy elfogadta, de „jól jött a pénz”, más munkanélküliként úgy gondolta, „muszáj volt belemenni”. ","shortLead":"Videóriportot készített a kis, Ózd melletti településen Hadházy Ákos arról, hogy a több helyi lakos szerint a jelenlegi...","id":"20250131_hadhazy-akos-szavazas-jardanhaza-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726.jpg","index":0,"item":"a89b177a-81a5-4e70-a502-f2084b5d75d2","keywords":null,"link":"/itthon/20250131_hadhazy-akos-szavazas-jardanhaza-valasztas","timestamp":"2025. január. 31. 16:17","title":"Hadházy szerint 10 ezer forintért vették a szavazatokat a járdánházi választáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kiderült, hogy lopott volt a rendszám és jogosítványa sem volt a 20 éves magyarnak. ","shortLead":"Kiderült, hogy lopott volt a rendszám és jogosítványa sem volt a 20 éves magyarnak. ","id":"20250201_250-el-szaguldo-magyar-sofort-uldoztek-a-rendorok-Ausztriaban-nagy-baleset-lett-a-vege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"71a6f299-6373-4a34-8797-1c65f3a35864","keywords":null,"link":"/cegauto/20250201_250-el-szaguldo-magyar-sofort-uldoztek-a-rendorok-Ausztriaban-nagy-baleset-lett-a-vege","timestamp":"2025. február. 01. 10:04","title":"250-nel száguldó magyar sofőrt üldöztek a rendőrök Ausztriában, nagy baleset lett a vége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e2020cc-9457-485e-89ed-70b243c52d35","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szokatlanul nagy mintán végzett felmérés készült.","shortLead":"Szokatlanul nagy mintán végzett felmérés készült.","id":"20250131_publicus-intezet-felmeres-tisza-part-fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e2020cc-9457-485e-89ed-70b243c52d35.jpg","index":0,"item":"d7efd454-6107-4456-adbf-042356eff501","keywords":null,"link":"/itthon/20250131_publicus-intezet-felmeres-tisza-part-fidesz","timestamp":"2025. január. 31. 08:06","title":"Publicus: A Tisza minden választói rétegben hibahatáron túl vezet a Fidesz előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fe29d5c-e245-4ce5-8795-af799838c8fb","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Első lépésként felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára.","shortLead":"Első lépésként felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára.","id":"20250131_Vilagoroksegi-cimre-palyazik-a-cseh-sorkultura","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fe29d5c-e245-4ce5-8795-af799838c8fb.jpg","index":0,"item":"3012bb33-35b6-497f-baff-832a48f510c2","keywords":null,"link":"/elet/20250131_Vilagoroksegi-cimre-palyazik-a-cseh-sorkultura","timestamp":"2025. január. 31. 08:41","title":"Világörökségi címre pályázik a cseh sörkultúra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c24d4463-a36a-4c39-8872-f53f5e8d8ae2","c_author":"HVG","category":"360","description":"Költséghatékony közegészségügyi beavatkozásként emlegetik brit kutatók a parkrunt, egy nálunk kevésbé ismert aktivitási formát.","shortLead":"Költséghatékony közegészségügyi beavatkozásként emlegetik brit kutatók a parkrunt, egy nálunk kevésbé ismert aktivitási...","id":"20250201_parkrun-parkfutas-egeszsegugyi-hatasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c24d4463-a36a-4c39-8872-f53f5e8d8ae2.jpg","index":0,"item":"813c80f3-67de-4c50-8928-46f3267ffd06","keywords":null,"link":"/360/20250201_parkrun-parkfutas-egeszsegugyi-hatasa","timestamp":"2025. február. 01. 16:00","title":"Ezt okozza az emberben az 5 km-es parkrun","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3db1ea1-9aef-42cb-b910-45181b367af9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mesterséges intelligencia is segíti a potenciálisan kártékony alkalmazások kiszűrését, mielőtt azok bekerülnének a Play Áruházban. És úgy tűnik, hatékony.","shortLead":"Mesterséges intelligencia is segíti a potenciálisan kártékony alkalmazások kiszűrését, mielőtt azok bekerülnének a Play...","id":"20250201_google-android-play-aruhaz-veszelyes-alkalmazasok-kiszures-tiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3db1ea1-9aef-42cb-b910-45181b367af9.jpg","index":0,"item":"3ff86cfb-fdb4-45b7-9a3a-6eee7d5a073e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250201_google-android-play-aruhaz-veszelyes-alkalmazasok-kiszures-tiltas","timestamp":"2025. február. 01. 10:27","title":"Kilőttek 2 300 000 androidos alkalmazást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az ügy elsőrendű vádlottja akár 11 évre börtönbe kerülhet.","shortLead":"Az ügy elsőrendű vádlottja akár 11 évre börtönbe kerülhet.","id":"20250131_koltsegvetesi-csalas-foldgazkereskedo-letartoztatas-fovarosi-torvenyszek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"27c3bdd9-eb41-4b9c-89d0-fd925a5966fa","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250131_koltsegvetesi-csalas-foldgazkereskedo-letartoztatas-fovarosi-torvenyszek","timestamp":"2025. január. 31. 14:47","title":"Tízmilliárdos költségvetési csalás miatt tartóztattak le két földgázkereskedőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5762d47-8cbe-4d15-a0de-b94225cfadbd","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"Kínában továbbra is hasít, Németországban továbbra is bukdácsol a tisztán elektromos autók piaca.","shortLead":"Kínában továbbra is hasít, Németországban továbbra is bukdácsol a tisztán elektromos autók piaca.","id":"20250131_tesla-byd-e-elektromos-villany-auto-pwc-kina-nemetorszag-hibrid-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5762d47-8cbe-4d15-a0de-b94225cfadbd.jpg","index":0,"item":"0a2c41bb-f0ad-46f0-a979-424d7aad503d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250131_tesla-byd-e-elektromos-villany-auto-pwc-kina-nemetorszag-hibrid-ebx","timestamp":"2025. január. 31. 07:04","title":"Új világrekord született: több mint 10 millió e-autót adtak el 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hondások – legalábbis a kereskedők biztosan – egekbe emelt kezekkel fogadhatták a hírt, amikor kiderült, megint lesz kisméretű szabadidő-autó a japán márka kínálatában. A visszatérés igazán hondásra sikeredett. Nagyon hangulatos jármű lett az új Honda HR-V.
Az egységes hondás stílusjegyek, a jellegzetes hűtőmaszk, a rejtett kilincses hátsó ajtók mellett milyen kevés elég, hogy egy autó alapvetően jó érzéseket keltsen. A 18 colos felniken lévő vörös kiegészítő festésekkel, az ugyan ilyen színű visszapillantó-házzal, a fehér alapszín ellenére már messziről is hangulatos darab a HR-V.
A HR-V, amely először 1999-ben tűnt fel az utcákon igazi piacfoglaló jármű volt, nem nagyon volt ilyen – pláne csak háromajtós karosszériával gyártott – divatos, sportos városi szabadidő-autó. A Honda sajnos bele is szunyókált előnyébe, és nem vitték tovább azt a nagyon karakteres járművet, ami manapság pedig a legdivatosabb kategória kedvence lehetne.
D.P.
Közel 10 év kellett mire visszatértek vele, ám azt is némileg külön utas módon tették, de szerencsére még mindig maradt a jó génállományból valami. Az új HR-V talán a leginkább crossover a szabadidő-autók közt, vagyis nagyon nem tűnik terepjárósnak – talán a Mazda CX-3 ilyen még – sokkal inkább egy alaposan megemelt kompaktnak. Magyarázat persze van a HR-V vonalaira, itt a Honda Jazz az alap, arra építkezik a 4294 milliméteres, 1772 milliméter széles és 1605 mm magas autó.
Helyből van benne bőven, elöl és hátul egyaránt, hátul ráadásul felfelé feszegeti a kategória határait, igen tágas. A csomagtartó megfelelően nagy 470 literes, síkokkal határolt, belül ráadásul megvan a hondás Magic Seat megoldás is, amellyel szinte minden kívánalomhoz megfelelő méretű csomagtér nyerhető. A vezető- és a többi ülés tömése is kemény, az ülőlapok bár alig formázottak, de elég hosszúak, és jól támasztanak.
Ha jó hangulatról beszélünk, akkor a HR-V menet közben lesz aztán igazán szerethető. Főleg azok fognak mosolyogni, akik szeretnek „gépészkedni” is az autójukkal. Nekik, persze csak a hatfokozatú kézi váltós verzió ajánlott. A HR-V-ben lévő váltószerkezet külön fejezet, olyan erős ingerfaktor. A váltó elképesztően rövid úton jár, határozott mechanikai „klattyogással” kísér minden fokozatváltást. Vitán felül a legerősebb hozzáadott műszaki élvezeti értéke a járműnek. (Nyilván a Civic Type R 4 centi hosszú - vagyis nagyon rövid - váltóútját még nem üti, de komolyan nem sokkal hosszabb.)
D.P.
Az alu-blokkos dízel – amely egyébként nem a legpuhább, legcsöndesebb járású – de a turbója kellően kicsi, gyorsan felpörög, így ezzel a kitűnő váltóval kísérve igazán szeretni lehet azt, ahogyan a HR-V kedvünkre, karakteresen mozgatható. Az 1.6 literes motor teljesítménye 120 lóerő 4000-es percenkénti fordulaton, míg a nyomatéka 300 Nm/2000 fordulat percenként. Nyilván ezek nem észvesztő adatok és még egy kis kakaóval egészen parádés lenne a HR-V, de ne felejtsük el, itt azt az 1.6 literes gázolajos kategóriát kellett kiszolgálnia végre a Hondának, amellyel a cégautók közt lehet piacot hódítani.
Mindenesetre a könnyített dízelblokk érezhetően jó tesz a súlyelosztásnak, irányíthatóságnak. Az 1324 kilós jármű menet-karakterisztikája is feszesebb az átlagnál, de ezt is lehet kedvelni, mert a kormányzás pontos, a futómű pedig szépen kezeli az úthibákat. Mindezt viszonylag egyszerű futóműkonstrukcióval (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) megoldással érték el. A kaszni 27 százaléka pedig nagy szilárdságú acél, amivel alacsonyabbra tudták vinni a súlypontot vélhetően ez volt a másik paraméter, ami nagyon jót tett a vezethetőségnek.
D.P.
Bár van ECO-gomb is, amelyet bekapcsolva követhetjük a váltási utasításokat és zöldre színezhetjük a kijelző körüli fénygyűrűt, de nélküle is hamar ki lehet tapasztalni, hol vannak az ideális váltási pontok a HR-V-ben. A fogyasztására nem lesz panasz még akkor sem, ha a papíron megadott 4,1 literes vegyes használat melletti adatot közel sem sikerült reprodukálni. A teszt során 5,7 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként, de ezzel is bőven kiegyezünk.
+ : remek váltó és futómű, alacsony fogyasztás, igényes anyagválasztás.
–: magas alap és dízelfelár, nem a legfinomabb járású motor, fix felszereltségi csomagok.
Ugyanakkor, ahogy mindig, erre a Hondára is jellemzőek az apró tökéletlenségek, hiányosságok. A vezető előtti műszeregység mára kissé idejét múltnak hat – hiába szép a 3D-hatású sebességmérő óra, a szélén színváltó gyűrűvel – a digitális grafikai elemek monokróm volta ma már nem igazán elég. A központi infotainment-rendszer viszont nagyon mai, még ha a grafikája kissé bumfordi is. A klímapanel is igazán elegáns az érintőfelületes vezérléssel. Apróbb nagyobb baki, szintén, hogy a kormány melletti szellőző rostélyt nem lehet elzárni, pedig sokan nem szeretik, ha közvetlenül az arcukba fúj a klíma/fűtés. Ugyan így, kissé véleményes a kesztyűtartó felett keskeny befúvó kissé kaotikus dizájnja. De ezeken kívül az ergonómiára, anyagválasztásra, az összeszerelés minőségére nem lehet panasz.
A vezetési és balesetvédelmi asszisztensek terén mondjuk, úgy hozza a kötelezőt a Honda HR-V. Intelligens sebességtartó automatika, táblafelismerés, sávelhagyást figyelő rendszer, követési távolság asszisztens, automatikus fényszóró, dugóban ráfutás gátló asszisztens, amely állóra is tud fékezni – maximum 32 km/h sebességig működik és alapáron jár.
D.P.
A Honda mindig is a drágább vonalat vitte az éppen aktuális kategórián belül. Ennek most is vannak részben objektív okai is. A HR-V egyelőre Mexikóból érkezik, a viszonylag szűk kontingenst viszont elég jó alkupozícióból tudják itthon is értékesíteni. A nálunk járt változat kereken 9 millió forintos ára ezzel együtt igencsak borsos. Még úgy is, hogy a fenti asszisztens rendszerek mellett extraként az Executive felszereltségi szinten HDMI/USB-csatlakozó, Honda Connect Navi (7 colos Gramin) Mirror Link, esőzenzoros ablaktörlő, kulcsnélküli bejutás/indítás-rendszer, kétzónás digitklíma, parkolóasszisztens, panoráma napfénytető, Magic Seat ülésrendszer jár. Nem is beszélve a fent is említett hangulatfokozó Milano Red kiegészítő csomag meglehetősen húzós, 787 ezer forintos áráról. Pedig arról nagyon fájó szívvel mondanánk le.
Az amerikai külügyminisztérium és a Fehér Ház illetékesei közölték ukrán kollégáikkal, hogy a választások kulcsfontosságúak a nemzetközi és a demokratikus normák betartása szempontjából.