szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német kormányzat lényegében feljelentő levélben fordult az Európai Bizottsághoz, amelyben azzal vádolják az olasz-amerikai Fiat-Chrysler-konszernt, hogy csaló szoftvert használtak egyik dízelmotorjukban.

A WirtschaftsWoche - illetve az információik alapján az Automotive News - számolt be a német közlekedési miniszter EU-nak írt leveléről, amelyet még augusztus végén küldtek el hivatalosan. A németek állításuk szerint bizonyítékokat találtak, hogy a Fiat egyik 2.0 literes dízele csaló szoftverrel dolgozik, amely kikapcsolja a károsanyagokat közömbösítő rendszert.

A leírás szerint a nitrogén-oxidokat közömbösítő katalizátor egyszerűen kikapcsol néhány tisztító ciklus után. A érintett modellek a Fiat 500X, valamint a Jeep Renegade - amelyek műszakilag lényegében azonos autók - továbbá a Fiat Doblo.

A német közlekedési miniszter Alexander Dobrindt már korábban kritizálta a Fiat-Chrysler vezetőségét, hogy nem vettek részt egy összejövetelen, amely éppen dízelek károsanyag-kibocsátási normáival foglalkozott. Ugyanakkor az olasz Graziano Delrio, aki szintén közlekedési miniszter jelezte, járműveiket tesztelték és minden szabványnak megfeleltek.

A német közlekedési felügyelet a KBA a Volkswagen dízelbotrányát követően saját hatáskörében sorra elkezdte vizsgálni a konkurensek motorjait is, ezeken a vizsgálatokon már akkor találtak furcsaságokat a Fiat motorjainál, amelyek 22 perc után visszavették a károsanyagtisztító-rendszer teljesítményét. Az idő itt jelzés értékű, mert egy átlagos teszt a károsanyag-kibocsátásra vonatkozóan 20 perces.

Az Automotivenews kereste mindkét felet, amelyek egyelőre nem kívántak nyilatkozni az ügyben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!