szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ford, Volvo, Rolls-Royce, Lamborghini, Bentley, Aston Martin. Olyan márkák, amelyek meghatározó szereplői egy-egy nagy autószalonnak. Most mégis kihagyják a jövő héten nyitó Párizsi Autószalont. Egyre kevésbé egyedi, hogy egy autómárka nem a hagyományos úton akarja elérni vásárlóit.

Egy eléggé közismert – bár nálunk kissé áthallásos – indokkal magyarázzák ezek a nagy cégek, miért nem vesznek részt az idei év egyik legnagyobb autószalonján a két évente megrendezésre kerülő Párizsi Autószalonon.

A „fogyasztói szokások megváltozása” – leginkább ez a magyarázat a távolmaradásra, olyan cégek részéről, amelyek korábban évtizedeken keresztül voltak résztvevői az ilyen rendezvényeknek.

Kétségtelen, hírérték szempontjából nem sok értelme maradt ezeknek az eseményeknek. Míg korábban ténylegesen itt volt egy-egy modell exkluzív premierje, súlyos, színes-szagos katalógusokat nyomtattak a gyártók, addig mára, hetekkel korábban kint van minden újdonság a neten. Az információkat ráadásul maguk a gyártók szivárogtatják, hogy folyamatos médiafigyelmet kapjanak. Ha mindezt egy show-idején egyszerre tennék, nehéz lenne figyelmet kiharcolni.

Korábban szinte kötelező volt ott lenni egy ilyen eseményen, mondta Andy Palmer az Aston Martin vezére, amely márka szintén kihagyja az idei francia show-t. Mára van sokkal jobb módja is elkölteni a marketingpénzt, mint show-ról, show-ra turnézni – idézi az brit márka CEO-ját, a távolmaradókról írt cikkében az Automotive News.

AP / Frank Augstein

Kétségtelen, elképesztő pénzeket költöttek korábban a gyártók egy-egy ilyen eseményre. 2013-ban például az Audi, a Frankfurti Autószalonra épített különálló épülete több, mint 10 millió euróba került. Persze akkoriban még más idők jártak a dízelbotrány előtt, olyasmire is volt pénz, mint Justin Timberlake-et felbérelni a szalonok előtti látványos műsorokra.

Az olyan, mindig látványosságnak számító gyártók, mint a Rolls-Royce, amelyek tényleg vonzzák a közönséget is, átgondolták stratégiájukat. Idén úgy döntöttek, inkább Szardinia szigetén, Porto Cervo kikötőjében hoznak létre egy ultraluxus bemutatóközpontot, ahol a közvetlen ügyfeleiket kényeztetik inkább.

A Rolls-Royce inkább ide viszi a közönségét.
RR

A Ford is más utat jár mára. A nyár folyam rengeteg egynapos tesztprogramot szerveztek Franciaországban, ahol úgy látják jobban elérik a célközönségüket.

A közönség viszont úgy tűnik szereti az ilyen szalonokat, ami felemás módon, éppen a gyártók által fenntartott folyamatos média figyelemnek köszönhető. A 2016-os Detroiti Autószalonra például 815 ezer ember volt kíváncsi, vagy két évvel ezelőtt éppen Párizsban, 1,25 millió ember vándorolt ki, hogy megnézze a legújabb, legritkább autókat egy helyen.

Persze azért az idei Párizsi Autószalon is dugig lesz látványosságokkal: Mercedes-AMG GT Roadster, Audi Q5, Opel Ampera-e, Hyundai i30, Peugeot 5008, Honda Civic.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!