szerző:
Tetszett a cikk?

Nagyon egyedi dizájnt vitt mindig is a japán Infinti márka, amiért mindenképpen elismerés jár nekik. Már csak a modellek neveivel kéne valamit kezdeni, hogy azok is megjegyezhetőek legyenek. A fődizájnerükkel beszélgettünk még a Páriszi Autószalonon.

A SUV-okat sok mindenért lehet szeretni vagy éppen nem kedvelni, az viszont tény, hogy a világ autóiparának egyik jelenlegi fő mozgatórugója pontosan ez a járműkategória. Teljes mértékben tisztában van ezzel az Infiniti is, mely hazánkban nemrégiben dobta piacra friss kompakt divatterepjáróját, a QX30-at, mely hamarosan egy vadonatúj nagy testvérmodellt fog kapni. Ennek a várhatóan a közeljövőben bemutatkozó újdonságnak az előfutára a mostani Párizsi Autószalonon leleplezett QX Sport, mely a korábban Pekingben bemutatott előd továbbfejlesztett kiadása.

L.F.

A koncepcióautó mintegy 18 centiméterrel rövidebb a cég gyártásban lévő legnagyobb SUV-jánál, a QX70-nél - a 2,8 méteres tengelytávolság tágas belsőt, a 23 centiméteres hasmagasság pedig korrekt terepjáróképességet eredményez. A matt fényezésű karosszérián normál visszapillantó tükör és hagyományos kilincs nem található, de a majdan gyártásba kerülő végleges modellen minden bizonnyal ezek is fellelhetők lesznek.

Ennek kapcsán az Infiniti főtervezőjével a vadonatúj QX Sport formatervével kapcsolatban beszélgettünk.

Ahol az Uber

Érdekesség, hogy Párizsban, a közúti forgalomban rengeteg Infiniti Q50-est láttunk, melynek kapcsán mi először egy ötletes marketingtrükkre, illetve valamilyen szuper akciós helyi Q50 árazásra gyanakodtunk.

Később aztán kiderült, hogy a hazánkban néhány hónapja betiltott Uber Franciaországban igen komoly Ifiniti Q50 kontingenst állított forgalomba. Az Uber sofőrök által Párizsban használt Q50-esek közös vonása a fekete szín és a 2,2 literes dízelmotor, ezenkívül pedig a helyi taxisok körében is népszerű a Q50 és a nagyobb Q70 is.

A Párizsi Autószalonon szokás szerint rengeteg koncepcióautót lehet látni: vannak köztük szépség tekintetében igen komoly kihívásokkal küszködők, és akadnak közöttük szemrevaló példányok is. Utóbbiak közé sorolható az Infiniti által leleplezett QX Sport, melyről nemrégiben részletesebben írtunk már, most pedig sikerült elkapnunk az autó főtervezőjét, Alfonso Albaisát egy gyors beszélgetésre.

- Melyek a QX Sport leginkább meghatározó formai elemei?

- Elsőként talán az autón végigfutó egyenes vonalakat emelném ki, melyek egyrészt hosszabbnak láttatják a kocsit, mint amekkora a valóságban, másrészt pedig maszkulin, erőteljes megjelenést kölcsönöznek ennek az alapvetően középkategóriás méretű SUV-nak. Fontos designelem a hosszú motorháztető, melyet egy hosszanti vonal oszt ketté, és ez a vonal alul az Infiniti embléma irányába mutat. Hangsúlyos elem a hűtőrács, mely a korábbiaknál is nagyobb méretű lett, ezenkívül pedig komoly szerep hárul a C-oszlopnál található króm díszítőelemre, mely a jelenleg kapható modelljeinkről már ismerős lehet.

- Kijelenthetjük, hogy a QX Sport a designikon Infiniti FX45 szellemi örököse?

- Ez nem ilyen egyszerű, ugyanis a QX Sport valójában nem egyetlen autó, hanem egy koncepciómodell, mely előrevetíti, hogy milyen lesz kettő-három, a közeljövőben érkező modellünk.

L.F.

- A beltér formavilágáról és a felhasznált anyagokról mit érdemes tudnunk?

- Az utastér első szekcióját úgy alakítottuk ki, hogy egyrészt sofőrcentrikus legyen, másrészt pedig a vezető mellett ülő utas se érezze elhanyagoltnak magát. Az ívelt műszerfal körbeöleli az elöl utazókat, hátul pedig igyekeztünk tágasra venni a teret. Fát ezúttal nem alkalmaztunk, viszont bőrt és alumíniumot nagy mennyiségben. Érdekesség, hogy míg az ajtókon hajszálvékony és apró darabokra tagolt bőrfelületetek találhatók, addig a műszerfal tetején szinte ujjnyi vastag a minőségi bőr. Nagy élményt jelentett ennek a nemes anyagnak a vastagságával játszani.

Alfonso Albaise
László Ferenc

- Mennyi időt töltött Ön és a csapata a QX Sport külcsínjének tervezésével?

- Nem túl sok időt fordítottunk rá, ami persze relatív, hiszen a stábunk mintegy 8 hónapon át tervezte a kocsi designját. Megjegyzendő továbbá, hogy hatalmas csapatunk van, hiszen egyszerre négy tervezőiroda foglalkozott a QX Sporttal, Tokióban, Pekingben, Kaliforniában és Londonban.

- A kiállított autóban működő benzinmotor található?

- Nem, ebbe az egyetlen példányban létező prototípusba egy egyszerű elektromos meghajtást szereltünk, ami a standra történő beguruláshoz tökéletesen elegendő volt. A QX Sport koncepcióra épülő sorozatgyártású autóinkban azonban már remek VC-Turbo erőforrások lesznek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!