Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a6008f93-9fd7-46a2-8c7e-9dceb61695fa","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Még senki sem tudja, hogy fellendülést vagy általános recessziót és inflációt hoz-e Trump vámpolitikája. A szabadkereskedelem mindenhatóságának eltörlése azt jelentené, hogy a fejlődés iránya nem a fair, fenntartható gazdaság. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"Még senki sem tudja, hogy fellendülést vagy általános recessziót és inflációt hoz-e Trump vámpolitikája...","id":"20250410_hvg-Hamvay-Peter-Szabadulas-a-nagysagtol-Fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6008f93-9fd7-46a2-8c7e-9dceb61695fa.jpg","index":0,"item":"92d7076f-e774-45dc-9b72-8d04e6497a75","keywords":null,"link":"/360/20250410_hvg-Hamvay-Peter-Szabadulas-a-nagysagtol-Fulszoveg","timestamp":"2025. április. 10. 08:00","title":"Hamvay Péter: A nacionalista és erőből diktált önzés rendszere jön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebf57a53-cc42-410b-bec6-79d0e8210e11","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Kegyelmi kérvény helyett perújításban gondolkodik a Fenyő-gyilkosság ügyében jogerősen 7 év szabadságvesztésre ítélt Gyárfás Tamás védője. Zamecsnik Péter a HVG-nek azt is mondta, ettől függetlenül a volt producernek börtönbe kell vonulnia.","shortLead":"Kegyelmi kérvény helyett perújításban gondolkodik a Fenyő-gyilkosság ügyében jogerősen 7 év szabadságvesztésre ítélt...","id":"20250410_gyarfas-tamas-kegyelem-borton-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebf57a53-cc42-410b-bec6-79d0e8210e11.jpg","index":0,"item":"a32b1b5b-7321-4e47-8d22-00e787c7bc8e","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_gyarfas-tamas-kegyelem-borton-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 15:58","title":"Nem kérnek államfői kegyelmet Gyárfás Tamásnak, akinek néhány héten belül kell börtönbe vonulnia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7b305fc-bda4-42c0-ac53-71ec3a41693e","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A vámháború továbbra is hatással van a piacokra, az USA–Kína kölcsönös emelés hírére jelentősen estek az európai tőzsdék.","shortLead":"A vámháború továbbra is hatással van a piacokra, az USA–Kína kölcsönös emelés hírére jelentősen estek az európai...","id":"20250409_Minuszban-zart-a-magyar-tozsde","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7b305fc-bda4-42c0-ac53-71ec3a41693e.jpg","index":0,"item":"8c683938-0019-4c86-bb8d-cc538cf5e8fe","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_Minuszban-zart-a-magyar-tozsde","timestamp":"2025. április. 09. 18:36","title":"Trump vámjai miatt szerdán is mínuszban zárt a magyar tőzsde","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab83e250-f42a-4533-bd3f-6905553c0157","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Korábban is történt már hasonló tragédia. ","shortLead":"Korábban is történt már hasonló tragédia. ","id":"20250411_hudson-folyo-helikopter-baleset-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab83e250-f42a-4533-bd3f-6905553c0157.jpg","index":0,"item":"90967d04-7522-47b3-b784-0d3adbbb5e80","keywords":null,"link":"/vilag/20250411_hudson-folyo-helikopter-baleset-aldozatok","timestamp":"2025. április. 11. 13:33","title":"Egy spanyol család halt meg a Hudson folyónál történt helikopterbalesetben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12b54ee6-5785-4cb1-9a2f-aaadb065404b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Lázár egyelőre újabb hivatalt adott azoknak, akik már eddig is gazdagodtak a kormánnyal való együttműködésen, miközben a gyanús közbeszerzéseket nem a NER-esek körében vizsgálná.","shortLead":"Lázár egyelőre újabb hivatalt adott azoknak, akik már eddig is gazdagodtak a kormánnyal való együttműködésen, miközben...","id":"20250410_hvg-nusz-zrt-utdijfizetes-autopalya-meszaros-lorinc-vida-jozsef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12b54ee6-5785-4cb1-9a2f-aaadb065404b.jpg","index":0,"item":"57696220-382d-464b-84a6-f5cf5a075325","keywords":null,"link":"/360/20250410_hvg-nusz-zrt-utdijfizetes-autopalya-meszaros-lorinc-vida-jozsef","timestamp":"2025. április. 10. 06:15","title":"Állami posztot kapott Lázártól a milliárdos, aki Mészáros Lőrinc földije","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0cf5d52f-aadf-4172-9a62-b80f951e6cbb","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"A hatóság szerint a Sztárban Sztár All Stars zsűritagjainak trágárkodásai megsértették a kiskorúak védelmére vonatkozó törvényi rendelkezéseket.","shortLead":"A hatóság szerint a Sztárban Sztár All Stars zsűritagjainak trágárkodásai megsértették a kiskorúak védelmére vonatkozó...","id":"20250410_tv2-tragar-beszed-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0cf5d52f-aadf-4172-9a62-b80f951e6cbb.jpg","index":0,"item":"f5f86d8e-1050-46df-af56-a024bf74bf43","keywords":null,"link":"/elet/20250410_tv2-tragar-beszed-birsag","timestamp":"2025. április. 10. 10:24","title":"Trágár beszéd miatt négymillió forintra bírságolta a médiatanács a TV2-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa83d139-eb8e-464f-a44e-81d2162fbb1c","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A férfi számítógépét átvizsgálta a rendőrség, egy hónap múlva kell újra bíróság elé állnia.","shortLead":"A férfi számítógépét átvizsgálta a rendőrség, egy hónap múlva kell újra bíróság elé állnia.","id":"20250410_Gyerekporno-gyerekbantalmazas-amerikai-motorosok-alelnok-buffalo-rendorseg-gyermekpornografia-szamitogep-borton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa83d139-eb8e-464f-a44e-81d2162fbb1c.jpg","index":0,"item":"d02f0204-296f-49f0-b1d0-158642c71ccd","keywords":null,"link":"/vilag/20250410_Gyerekporno-gyerekbantalmazas-amerikai-motorosok-alelnok-buffalo-rendorseg-gyermekpornografia-szamitogep-borton","timestamp":"2025. április. 10. 21:15","title":"Gyerekpornót találtak a gyerekbántalmazás ellen küzdő amerikai motorosok alelnökénél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7374f5f4-87b7-4449-a682-d7d58cc77460","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Összegezték a költségeket. ","shortLead":"Összegezték a költségeket. ","id":"20250411_Autokoltseg-index-2025-Ezekben-az-orszagokban-eri-meg-leginkabb-elektromos-autot-fenntartani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7374f5f4-87b7-4449-a682-d7d58cc77460.jpg","index":0,"item":"cb9dea83-86e4-4115-9791-712cb6454fef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_Autokoltseg-index-2025-Ezekben-az-orszagokban-eri-meg-leginkabb-elektromos-autot-fenntartani","timestamp":"2025. április. 11. 08:48","title":"Autóköltség-index 2025: Ezekben az országokban éri meg leginkább a lízingelt elektromos autó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tíz autóból már három szabadidő-autó nálunk is. Akár tetszik, akár nem, az SUV-k elárasztották a piacot, a kérdés mára csak az, mennyire tud egy-egy gyártó a tucattól eltérő autót fejleszteni, ami aztán a vásárlóknak is tetszik. Az új Peugeot 3008-assal ez most egész jól sikerült.
A Peugeot mostanra reagálta le igazán, hogy az egyterű és crossover fazonokat ki kell pucolni a kínálatából. Szó se róla, fel is pörögtek rendesen, alig egy év alatt meg lesz a teljes sor a Peugeot SUV-kból: 2008-3008-4008-5008 mind teljesen megújul, és egytől egyig valódi szabadidő-autók lesznek. A nemrégiben nálunk is bemutatkozott kiskompakt 2008-as frissítése után megjött a C-szegmensben versenyző Peugeot 3008-as.
D.P.
A kocsi 4450 milliméter hosszú – 80 milliméterrel hosszabb az elődnél – a szélessége 1840 milliméter, amely nem változott, a magassága viszont csökkent 16 milliméterrel (1620 mm). A tengelytávja változatlan, a csomagtér kapacitása alapból 520 liter, amely jelentős, 88 literes plusz az első generációhoz képest. A második sor támláit ledöntve a tér 1580 literes. A kocsik tömege azonos motorok mellett, 100 kilogrammal alacsonyabb, mint a korábbi változatoké. A hasmagassága korántsem csekély, 22 centiméter az újdonságnak.
Külső formáit illetően az új 3008-as, annyira hasonlít elődjére, mint alma a banánra, így összehasonlítani őket teljesen felesleges. Itt egy teljesen új autóval van dolgunk. Kívül, de különösen belül, szokatlanul kellemes meglepetést tudtak okozni a franciák. Igaz, főleg azoknak, akik nem megrögzötten konzervatívak. A kocsi kabinja egyértelműen aduász lehet, a kezelőfelületetek formái, anyaga kellemes meglepetésként hatnak egy ilyen, alapvetően volumenautókat gyártó márkától. A magunk részéről jár érte a csettintés a francia dizájnereknek.
D.P.
Objektív módon pedig a Peugeot nem csinált mást, mint az i-Cockpit koncepciót vitte tovább, sőt továbbfejlesztette. Konkrétabban, eltűnt minden analóg műszer a vezető elől, mostantól egy 12,3 colos kijelző van, valamint egy új 8 colos érintőképernyő a középkonzolon, amely teljesen elvállt a középkonzoltól. A belső környezet további hangsúlyos eleme az apró kormánykerék, a szövetanyagok és a szokatlan formájú és elhelyezésű kezelőszervek. A korábbi modellben is létező Mirror Screen funkcióval az okostelefon képernyőjét lehet tükrözni és úton van Android Auto és Apple Carplay lehetőség is, amely egyre inkább elvárás. A hifi is feljebb lépett minőségben, mert összeálltak a Focal nevű gyártóval, akik 12 csatornás hangrendszert kínálnak az újdonságba.
Összességében egy nagyon nem konzervatív felfogás szerinti utastérrel van dolgunk, ami éppen úgy lehet majd érv vagy ellenérv a Peugeot 3008 esetében.
D.P.
A motortérben nincs ekkora forradalom, a jól ismert Peugeot-Citroen (PSA) motorvariánsok maradtak: az 1.2 PureTech (130 LE/230 Nm), az 1.6 literes THP (165 LE/240 Nm) valamint dízel 1.6 literes BlueHDi (100-120 LE/254Nm-300Nm). A csúcsváltozaté egy 2.0 literes BlueHDi (150LE/370 Nm). Az, mára talán már nem újdonság, hogy ezekből a modellekből nem is lesz összkerékhajtású változat, az új Peugeot 3008-ból is csak 2019 után lesz egy, az is, csak azért, mert a hibrid változat ilyen. Elől hajt a belsőégésű egység és hátul az elektromos.
+ : ügyes, eredeti dizájn, jó alapfelszereltség, tágas utas és csomagtér, versenyképes ár.
–: fura a kis kormány, nincs összkerék-hajtás opció, felárasak a modern biztonsági asszisztensek.
Maradnak tehát az elsőkerék-hajtású változatok, amelyek alapvetően bőségesen megfelelnek ebben a C-szegmensben a volumen modelleknek. Mi, egy rövid próbán a 120 lóerős és 300 Nm-es nyomatékcsúccsal bíró dízelt próbáltunk ki. A kis kormány miatt eleve úgy érezzük, az ölünkben tartjuk a kormányt, kicsit gokartos a jellege, és az autó is élénken reagál a mozdulatokra. Minél nagyobb az autó, annál furább ez a kis kormány, és nem győz meg teljesen a koncepció helyességéről. A 3008-as egyébiránt teljesen új futóművet kapott – ami maradt ugyan MacPherson rendszerű – de a szélesebb nyomtáv és a megváltozott hangolás miatt az úthibákra nem tűnt kényesnek, még 18-as kerekekkel sem az inkább lágyra hangolt felfüggesztés.
A 120 lóerő manapság már nem tűnik soknak még egy ilyen nem túl nehéz, 1375 kilogrammos autóhoz sem, de a 300 Nm-es nyomatékot jól lehet beosztani, ráadásul a korábban kissé lötyögősnek érzett Peugeot-váltók helyett itt, a hatfokozatú, manuális szerkezet, puhán, de pontosan járt. A Grip Control-rendszer, amely ötféle tapadási módot képes kezelni egy lezárt homokbányában próbálgatva ügyesen tette a dolgát, a felázott és kitaposott nyomvályús talaj nem állította különösebb kihívás elé a 3008-ast, a rendszer ügyesen fékezgette, illetve hagyta túlforogni a laza talajon tapadást kereső kerekeket.
D.P.
Az új Peugeot a fedélzeti rendszereit tekintve is a kényelmes és biztonságos családi autókkal szembeni elvárásokra tette a hangsúlyt. Eddig sem volt komoly lemaradása, de az adaptív sebességtartó, a közlekedési tábla felismerő rendszer, az automatikus vészhelyzeti fékasszisztens, a parkolási segéd, az aktív sávelhagyás figyelmeztetés, amely akár korrigál is 180 km/h-s tempóig, vagy a fáradtság figyelő illetve a vezeték nélküli telefontöltést támogató QI (ejtsd. „csi”) rendszer, hozza a mai élvonalat a kategóriában.
Ami az árait illeti, a belépőmodell az Access felszereltségű 1.2 literes 130 lovas hatfokozatú manuális váltóval 5,79 millió forint alapból, míg a várható eladások zömét jelentő Active 1.6 120 lóerős dízel 6,95 millió forintról indul, a teljes árlista később lesz elérhető. Piacképes árazásnak tűnik.