Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fe9ccd14-5bbe-4f05-93df-6f9a201017d0","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A korábbihoz képest jóval több, 12 kategóriában kaptak elismerést az olvasók kedvencei. Befért G. Fodor Gábor könyve is. ","shortLead":"A korábbihoz képest jóval több, 12 kategóriában kaptak elismerést az olvasók kedvencei. Befért G. Fodor Gábor könyve...","id":"20250614_libri-irodalmi-dij-g-fodor-gabor-orban-kontra-soros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe9ccd14-5bbe-4f05-93df-6f9a201017d0.jpg","index":0,"item":"9843ab37-55a6-4852-99be-589e4a3413d9","keywords":null,"link":"/kultura/20250614_libri-irodalmi-dij-g-fodor-gabor-orban-kontra-soros","timestamp":"2025. június. 14. 09:46","title":"Schmidt Mária támogatta, G. Fodor Gábor megírta – Libri-díjat kapott az Orbán kontra Soros","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b2aec57-1a37-4ea0-895b-ce57659eefaa","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Izrael légicsapásokat hajtott végre Irán ellen, nukleáris és katonai létesítményeket vettek célba. Az Egyesült Államok elhatárolódott a támadástól, Irán súlyos válaszcsapást ígért, majd 100 drónt indított meg Izrael felé. A konfliktus legfrissebb fejleményei percről percre.","shortLead":"Izrael légicsapásokat hajtott végre Irán ellen, nukleáris és katonai létesítményeket vettek célba. Az Egyesült Államok...","id":"20250613_izrael-iran-bombazas-tamadas-legicsapas-nuklearis-katonai-letesitmenyek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b2aec57-1a37-4ea0-895b-ce57659eefaa.jpg","index":0,"item":"59ac0958-eeb1-4957-b004-a479cfa3e495","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_izrael-iran-bombazas-tamadas-legicsapas-nuklearis-katonai-letesitmenyek-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 05:15","title":"Iráni rakéták csapódtak be Tel-Avivban, miután Izrael lebombázott egy nukleáris létesítményt Közép-Iránban – élő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a6055a8-305d-451c-b2a3-68634c59ffb1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Hyundai Ioniq 6 N a Tesla Model 3 Perforance legújabb kihívójának ígérkezik.","shortLead":"A Hyundai Ioniq 6 N a Tesla Model 3 Perforance legújabb kihívójának ígérkezik.","id":"20250613_650-loero-ime-a-hyundai-ioniq-6-n-legujabb-elektromos-sportszedan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a6055a8-305d-451c-b2a3-68634c59ffb1.jpg","index":0,"item":"df1a5cba-9343-47ca-9372-e09cb3d84907","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_650-loero-ime-a-hyundai-ioniq-6-n-legujabb-elektromos-sportszedan","timestamp":"2025. június. 13. 07:59","title":"Íme a Hyundai 650 lóerős legújabb elektromos sportszedánja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89c53b00-0537-4952-8f8a-30db03ed3d56","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Brent olaj ára több mint 9 százalékot ugrott, nagyobbat, mint az elmúlt 5 évben bármikor.","shortLead":"A Brent olaj ára több mint 9 százalékot ugrott, nagyobbat, mint az elmúlt 5 évben bármikor.","id":"20250613_olaj-brent-izrael-iran-tamadas-legicsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89c53b00-0537-4952-8f8a-30db03ed3d56.jpg","index":0,"item":"4245f715-23ed-40b8-badf-67f8e956128a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_olaj-brent-izrael-iran-tamadas-legicsapas","timestamp":"2025. június. 13. 06:11","title":"Kilőttek az olajárak Izrael Irán elleni támadása után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33256900-c18e-4e3c-83db-499ca8f1b8d1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A KLM flottájában harmincnégy Boeing 787 Dreamliner is van.","shortLead":"A KLM flottájában harmincnégy Boeing 787 Dreamliner is van.","id":"20250613_air-india-lezuhant-repulogep-boeing-787-dreamliner-air-france-klm-vezerigazgato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33256900-c18e-4e3c-83db-499ca8f1b8d1.jpg","index":0,"item":"c5afbf73-78bf-49f9-91c4-3e74f9b3de44","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_air-india-lezuhant-repulogep-boeing-787-dreamliner-air-france-klm-vezerigazgato","timestamp":"2025. június. 13. 17:23","title":"Az Air France–KLM vezérének töretlen a bizalma az Indiában lezuhant repülőtípus iránt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4c64268-e4aa-41ff-9975-f7d651a00a1e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Terelés, sebességkorlátozás, terelés, sebességkorlátozás. Mostantól nem ez lesz a mantrája az M7-esen közlekedőknek.","shortLead":"Terelés, sebességkorlátozás, terelés, sebességkorlátozás. Mostantól nem ez lesz a mantrája az M7-esen közlekedőknek.","id":"20250614_M7-es-felujitas-nyari-szunet-balaton-nagy-forgalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4c64268-e4aa-41ff-9975-f7d651a00a1e.jpg","index":0,"item":"f00a6273-9d89-43ed-af0c-24b1fe2b4db3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250614_M7-es-felujitas-nyari-szunet-balaton-nagy-forgalom","timestamp":"2025. június. 14. 22:01","title":"Fellélegzés: szüneteltetik az M7-es felújítását a nyáron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e45015be-6ca1-4b67-ae8f-653144abb492","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Apollo–10 legénysége 1969. május 26-án soha nem látott sebességgel száguldott a Föld felé. Ember azóta sem utazott olyan gyorsan, mint Thomas Stafford, John Young és Eugene Cernan.","shortLead":"Az Apollo–10 legénysége 1969. május 26-án soha nem látott sebességgel száguldott a Föld felé. Ember azóta sem utazott...","id":"20250614_apollo-10-urutazas-sebesseg-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e45015be-6ca1-4b67-ae8f-653144abb492.jpg","index":0,"item":"e637efc8-df4c-458c-82bf-8cb77b4c763c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_apollo-10-urutazas-sebesseg-rekord","timestamp":"2025. június. 14. 20:03","title":"39 937 km/h az eddigi leggyorsabb emberi utazás sebessége, 57 éve nem sikerül megdönteni a rekordot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55d2a88c-8030-4532-9276-ee9f38f46066","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az ingatlan tulajdonosa Orbán Balázs volt cége.","shortLead":"Az ingatlan tulajdonosa Orbán Balázs volt cége.","id":"20250613_Kepeken-Orban-Balazs-aposanak-tobb-szazmillio-forintos-Balaton-parti-villaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55d2a88c-8030-4532-9276-ee9f38f46066.jpg","index":0,"item":"9f29a41e-98ea-44dd-98c8-fe232c7dae87","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250613_Kepeken-Orban-Balazs-aposanak-tobb-szazmillio-forintos-Balaton-parti-villaja","timestamp":"2025. június. 13. 10:44","title":"Képeken Orbán Balázs apósának több száz millió forintos Balaton-parti villája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tíz autóból már három szabadidő-autó nálunk is. Akár tetszik, akár nem, az SUV-k elárasztották a piacot, a kérdés mára csak az, mennyire tud egy-egy gyártó a tucattól eltérő autót fejleszteni, ami aztán a vásárlóknak is tetszik. Az új Peugeot 3008-assal ez most egész jól sikerült.
A Peugeot mostanra reagálta le igazán, hogy az egyterű és crossover fazonokat ki kell pucolni a kínálatából. Szó se róla, fel is pörögtek rendesen, alig egy év alatt meg lesz a teljes sor a Peugeot SUV-kból: 2008-3008-4008-5008 mind teljesen megújul, és egytől egyig valódi szabadidő-autók lesznek. A nemrégiben nálunk is bemutatkozott kiskompakt 2008-as frissítése után megjött a C-szegmensben versenyző Peugeot 3008-as.
D.P.
A kocsi 4450 milliméter hosszú – 80 milliméterrel hosszabb az elődnél – a szélessége 1840 milliméter, amely nem változott, a magassága viszont csökkent 16 milliméterrel (1620 mm). A tengelytávja változatlan, a csomagtér kapacitása alapból 520 liter, amely jelentős, 88 literes plusz az első generációhoz képest. A második sor támláit ledöntve a tér 1580 literes. A kocsik tömege azonos motorok mellett, 100 kilogrammal alacsonyabb, mint a korábbi változatoké. A hasmagassága korántsem csekély, 22 centiméter az újdonságnak.
Külső formáit illetően az új 3008-as, annyira hasonlít elődjére, mint alma a banánra, így összehasonlítani őket teljesen felesleges. Itt egy teljesen új autóval van dolgunk. Kívül, de különösen belül, szokatlanul kellemes meglepetést tudtak okozni a franciák. Igaz, főleg azoknak, akik nem megrögzötten konzervatívak. A kocsi kabinja egyértelműen aduász lehet, a kezelőfelületetek formái, anyaga kellemes meglepetésként hatnak egy ilyen, alapvetően volumenautókat gyártó márkától. A magunk részéről jár érte a csettintés a francia dizájnereknek.
D.P.
Objektív módon pedig a Peugeot nem csinált mást, mint az i-Cockpit koncepciót vitte tovább, sőt továbbfejlesztette. Konkrétabban, eltűnt minden analóg műszer a vezető elől, mostantól egy 12,3 colos kijelző van, valamint egy új 8 colos érintőképernyő a középkonzolon, amely teljesen elvállt a középkonzoltól. A belső környezet további hangsúlyos eleme az apró kormánykerék, a szövetanyagok és a szokatlan formájú és elhelyezésű kezelőszervek. A korábbi modellben is létező Mirror Screen funkcióval az okostelefon képernyőjét lehet tükrözni és úton van Android Auto és Apple Carplay lehetőség is, amely egyre inkább elvárás. A hifi is feljebb lépett minőségben, mert összeálltak a Focal nevű gyártóval, akik 12 csatornás hangrendszert kínálnak az újdonságba.
Összességében egy nagyon nem konzervatív felfogás szerinti utastérrel van dolgunk, ami éppen úgy lehet majd érv vagy ellenérv a Peugeot 3008 esetében.
D.P.
A motortérben nincs ekkora forradalom, a jól ismert Peugeot-Citroen (PSA) motorvariánsok maradtak: az 1.2 PureTech (130 LE/230 Nm), az 1.6 literes THP (165 LE/240 Nm) valamint dízel 1.6 literes BlueHDi (100-120 LE/254Nm-300Nm). A csúcsváltozaté egy 2.0 literes BlueHDi (150LE/370 Nm). Az, mára talán már nem újdonság, hogy ezekből a modellekből nem is lesz összkerékhajtású változat, az új Peugeot 3008-ból is csak 2019 után lesz egy, az is, csak azért, mert a hibrid változat ilyen. Elől hajt a belsőégésű egység és hátul az elektromos.
+ : ügyes, eredeti dizájn, jó alapfelszereltség, tágas utas és csomagtér, versenyképes ár.
–: fura a kis kormány, nincs összkerék-hajtás opció, felárasak a modern biztonsági asszisztensek.
Maradnak tehát az elsőkerék-hajtású változatok, amelyek alapvetően bőségesen megfelelnek ebben a C-szegmensben a volumen modelleknek. Mi, egy rövid próbán a 120 lóerős és 300 Nm-es nyomatékcsúccsal bíró dízelt próbáltunk ki. A kis kormány miatt eleve úgy érezzük, az ölünkben tartjuk a kormányt, kicsit gokartos a jellege, és az autó is élénken reagál a mozdulatokra. Minél nagyobb az autó, annál furább ez a kis kormány, és nem győz meg teljesen a koncepció helyességéről. A 3008-as egyébiránt teljesen új futóművet kapott – ami maradt ugyan MacPherson rendszerű – de a szélesebb nyomtáv és a megváltozott hangolás miatt az úthibákra nem tűnt kényesnek, még 18-as kerekekkel sem az inkább lágyra hangolt felfüggesztés.
A 120 lóerő manapság már nem tűnik soknak még egy ilyen nem túl nehéz, 1375 kilogrammos autóhoz sem, de a 300 Nm-es nyomatékot jól lehet beosztani, ráadásul a korábban kissé lötyögősnek érzett Peugeot-váltók helyett itt, a hatfokozatú, manuális szerkezet, puhán, de pontosan járt. A Grip Control-rendszer, amely ötféle tapadási módot képes kezelni egy lezárt homokbányában próbálgatva ügyesen tette a dolgát, a felázott és kitaposott nyomvályús talaj nem állította különösebb kihívás elé a 3008-ast, a rendszer ügyesen fékezgette, illetve hagyta túlforogni a laza talajon tapadást kereső kerekeket.
D.P.
Az új Peugeot a fedélzeti rendszereit tekintve is a kényelmes és biztonságos családi autókkal szembeni elvárásokra tette a hangsúlyt. Eddig sem volt komoly lemaradása, de az adaptív sebességtartó, a közlekedési tábla felismerő rendszer, az automatikus vészhelyzeti fékasszisztens, a parkolási segéd, az aktív sávelhagyás figyelmeztetés, amely akár korrigál is 180 km/h-s tempóig, vagy a fáradtság figyelő illetve a vezeték nélküli telefontöltést támogató QI (ejtsd. „csi”) rendszer, hozza a mai élvonalat a kategóriában.
Ami az árait illeti, a belépőmodell az Access felszereltségű 1.2 literes 130 lovas hatfokozatú manuális váltóval 5,79 millió forint alapból, míg a várható eladások zömét jelentő Active 1.6 120 lóerős dízel 6,95 millió forintról indul, a teljes árlista később lesz elérhető. Piacképes árazásnak tűnik.