Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Az érintett járművekben a légzsák lehet életveszélyes. Mutatjuk, melyik modelleket érinti a probléma.
Még a Volkswagen dízelbotránya is eltörpül amellett a botrány mellett, ami a Takata-légzsákokat érinti. A japán cég által gyártott légzsák túl nagyot robbanhat, mert patronokban lévő vegyület instabillá válhat. Világszerte már több mint 100 millió autót hívtak vissza emiatt, de ez a szám még koránt sem a teljes visszahívást jelenti. Most a Toyota 5,8 millió autóját kell felülvizsgáltatni.
A visszahívás a Corolla, a Yaris/Vitz, a Hilux és az Etios modelleket érinti. Ezek közül is azokat, amelyek 2000 májusától 2001 novemberéig, valamint 2006 áprilisától 2014 decemberéig készültek – számolt be róla a Reuters.
A Takata légzsákjai miatt Japánban 1,16 millió, Európában 1,47 millió, Kínában 820 ezer autót kell átvizsgálni, de jutott még belőlük Közép- és Dél-Amerikába, Afrikába, a Közel-Keletre és Szingapúrba is.
Ezeknél az autóknál az utasoldali légzsákot kell kicserélni. A hibás szerkezetek miatt már 16-an vesztették életüket és több mint 100 embert sebesítettek meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.