Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3a4563d0-50bb-4d3c-b857-f5e7c280427a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ismét demonstrációt tartott Hadházy Ákos, független országgyűlési képviselő az Erzsébet hídon. Eredetileg 24 órásra tervezte a blokádot, de a Kúria ezt a dugóra hivatkozva nem engedélyezte, így a tervek szerint hajnali négyig tüntettek a legkitartóbbakkal a gyülekezési törvény szigorítása ellen és a Pride mellett, bár a beszédek után sokan hazaszállingóztak. Néhány sikertelen hídfoglalási kísérlet után újra az Erzsébet hídon próbálják átvészelni a hideget. A HVG 23:00-kor lezárta élő közvetítését. ","shortLead":"Ismét demonstrációt tartott Hadházy Ákos, független országgyűlési képviselő az Erzsébet hídon. Eredetileg 24 órásra...","id":"20250408_Elkezdodott-a-tuntetes-az-Erzsebet-hidon-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a4563d0-50bb-4d3c-b857-f5e7c280427a.jpg","index":0,"item":"0bbc6199-67cd-4719-90a6-0403dc305ef4","keywords":null,"link":"/itthon/20250408_Elkezdodott-a-tuntetes-az-Erzsebet-hidon-ebx","timestamp":"2025. április. 08. 17:10","title":"Néhány kósza hídfoglalási kísérlet után visszatértek az Erzsébet hídra a tüntetők, Hadházy jövő hétre újabb tüntetést jelentett be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e1bf142-469e-41b5-a4ea-8616683b28f5","c_author":"HVG Állásbörze","category":"kkv","description":"Kilátogattunk a HVG Állásbörze első napjára, ahol az előadások és az állásdömping mellett izgalmas programok várják az érdeklődőket: van szerencsekerék, ingyenes stílustanácsadás – idén a férfiaknak is – és sok olyan szűrővizsgálat, amire eddig esetleg nem tudtunk időt fordítani. ","shortLead":"Kilátogattunk a HVG Állásbörze első napjára, ahol az előadások és az állásdömping mellett izgalmas programok várják...","id":"20250409_Allasborze-jobline-oneletrajz-Koltai-Jeno-sportkozpont-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e1bf142-469e-41b5-a4ea-8616683b28f5.jpg","index":0,"item":"5e6ade39-e0ae-47d2-beee-d78a43e7054c","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_Allasborze-jobline-oneletrajz-Koltai-Jeno-sportkozpont-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 14:02","title":"Felszolgálórobotok és rengeteg fiatal a 36. HVG Állásbörzén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"495305b6-be81-46dd-804e-0b612994408d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több tucat veszélyes sebezhetőséget javítottak az Androidban. Sok készülékre már le is tölthető a frissítés, de rövidesen minden támogatott eszközre befut.","shortLead":"Több tucat veszélyes sebezhetőséget javítottak az Androidban. Sok készülékre már le is tölthető a frissítés, de...","id":"20250408_android-aprilis-biztonsagi-javitocsomag-frissites-sulyos-sebezhetosegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/495305b6-be81-46dd-804e-0b612994408d.jpg","index":0,"item":"01c6794d-6af4-43a8-baf8-aaf5f12b0cc5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250408_android-aprilis-biztonsagi-javitocsomag-frissites-sulyos-sebezhetosegek","timestamp":"2025. április. 08. 11:03","title":"Androidos mobilja van? 62 hibát javíthat egy mozdulattal, köztük egy olyat is, amit a hatóságok is kihasználhattak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ea8ce03-c43e-48a3-998b-d55a2efec462","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Szalay-Bobrovniczky Kristóf által megvásárolt csehországi repülőgépgyárba látogatott a két védelmi miniszter.","shortLead":"A Szalay-Bobrovniczky Kristóf által megvásárolt csehországi repülőgépgyárba látogatott a két védelmi miniszter.","id":"20250409_AERO-Vodochody-Szalay-Bobrovniczky-Kristof-csehorszag-szlovakia-L39NG-gyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ea8ce03-c43e-48a3-998b-d55a2efec462.jpg","index":0,"item":"48e99e95-8d91-480e-ac3e-9ec4bbaea5da","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_AERO-Vodochody-Szalay-Bobrovniczky-Kristof-csehorszag-szlovakia-L39NG-gyar","timestamp":"2025. április. 09. 18:16","title":"A Magyar Honvédségnek szánt gépekkel fotózkodott a cseh és a szlovák miniszter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3cdb5399-e600-40aa-b062-f873655731b2","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A cég szerint átmeneti készlethiányról van szó.","shortLead":"A cég szerint átmeneti készlethiányról van szó.","id":"20250408_ikea-szivarvanyos-taska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cdb5399-e600-40aa-b062-f873655731b2.jpg","index":0,"item":"5582b322-669e-4d8d-a9d9-67e60db76538","keywords":null,"link":"/kkv/20250408_ikea-szivarvanyos-taska","timestamp":"2025. április. 08. 19:40","title":"Megszólalt az IKEA: Nem szűnik meg a szivárványos táska gyártása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de40421c-9f96-4418-89a9-8cb5a9e959e9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A dán pár környezetkímélő erdei üdülőt működtetett, aztán leléptek Guatemalába. ","shortLead":"A dán pár környezetkímélő erdei üdülőt működtetett, aztán leléptek Guatemalába. ","id":"20250408_dan-hazaspar-erdei-fahazak-urulek-hordo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de40421c-9f96-4418-89a9-8cb5a9e959e9.jpg","index":0,"item":"a45eb0a5-0c9e-4c25-b430-1b1d98d977a9","keywords":null,"link":"/elet/20250408_dan-hazaspar-erdei-fahazak-urulek-hordo","timestamp":"2025. április. 08. 11:29","title":"158 hordónyi emberi ürüléket és adótartozást hagyott maga után az erdei elvonulásbizniszt futtató ökoházaspár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1f5983c-3fd6-4d66-9986-45962b8f7ef8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Kúria nem engedélyezte az Erzsébet híd 24 órás elfoglalását, de így is fél éjszaka kitartottak a gyülekezési jog korlátozása és a Pride betiltása ellen tüntetők Budapesten. Bár Hadházy Ákos arra kért mindenkit, maradjanak a helyszínen, a Petőfi hídról és a Szabadság hídról így is rendőröknek kellett leszorítaniuk a demonstrálókat. Dínójelmez, rendőrsorfal, trombita és az éjszaka legjobb képei a HVG fotósainak szemével.","shortLead":"A Kúria nem engedélyezte az Erzsébet híd 24 órás elfoglalását, de így is fél éjszaka kitartottak a gyülekezési jog...","id":"20250409_Hidfoglalas-galeria-20250408","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1f5983c-3fd6-4d66-9986-45962b8f7ef8.jpg","index":0,"item":"5621db89-68bd-4157-965b-946a4c4719a4","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_Hidfoglalas-galeria-20250408","timestamp":"2025. április. 09. 13:51","title":"Szabadságmenet és rendőrsorfal – képeken az éjszakai hídfoglalás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0418af01-0cbc-49c2-8f04-1be58506fc2b","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Sokkal olcsóbb lett a benzin, a szolgáltatásoknál működik a bázishatás, a rezsit a sok vitára okot adó módszertannal sokkal olcsóbbra hozta ki a KSH, az élelmiszerek ára pedig stagnált, így jött ki az, hogy 4,7 százalékosra lassult az infláció.","shortLead":"Sokkal olcsóbb lett a benzin, a szolgáltatásoknál működik a bázishatás, a rezsit a sok vitára okot adó módszertannal...","id":"20250408_inflacio-arak-dragulas-ksh-szolgaltatas-elelmiszer-benzin-rezsi-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0418af01-0cbc-49c2-8f04-1be58506fc2b.jpg","index":0,"item":"d4808acc-5502-4de7-adce-c5f2670612f4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_inflacio-arak-dragulas-ksh-szolgaltatas-elelmiszer-benzin-rezsi-ebx","timestamp":"2025. április. 08. 08:35","title":"Nagyot fékezett az infláció, de bármit mondanak, ennek nincs köze az árrések szabályozásához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Seatot az utóbbi időkig sokat lehetett heccelni azzal, hogy a sok „emocion” helyett inkább egy kis „action” kéne, hogy egyenesbe jöjjön. A spanyol márka egy kompakt szabadidő-autóval végre megkapta a komoly esélyt, hogy bizonyítson. Kipróbáltuk.
A Seat Ateca mindenképpen komoly bizonyítéka annak, hogy a spanyolok márkájáról nem tett le az anyakonszern. Sőt helyzetbe is hozta, azzal, hogy a házon belüli legnagyobb vetélytárssal, a Skodával szemben most ők jöhettek ki elsőként egy eddig hiányzó nagy volumenű termékkel. (Persze a Skoda is kapott ellentételezést a Kodiaq révén, amelynek még csak a nemzetközi menetpróbájánál tartunk, mindenesetre azon is ott voltunk.)
Az Atecát egyébként már nagyon korán láthattuk, a Seat martorelli központjába szervezett úton, a dizájnközpont totálisan neutrális fényű és berendezésű udvarán mutatta meg nekünk, a főtervező Alejandro Mesonero még koncepció formájában. Arról a bemutatóról még írni sem volt szabad és jellemző, hogy, amikor az udvaron körbejártuk a kocsit és felzúgott egy helikopter a távolban, azonnal szürke lepellel burkolták be a járművet. Mi pedig az újdonság vastag szigetelő szalaggal leragasztott nevét találgattuk, mert még az sem volt hivatalos akkoriban.
Azóta persze elmúlt a felhajtás, a modellt bemutattak a nagyközönségnek is. Jöhetnek a dolgos hétköznapok sikerre kéne vinni a spanyol márka első szabadidő-autóját. A kompakt SUV szegmens egyébként is a legfontosabb piaca egész Európának, a Qashqai, Tiguan, Sportage, Tucson, Kuga, CR-V, S-Cross, Kadjar, Mokka, Duster mezőnnyel, hogy a prémium versenyzőket ne is keverjük bele. A Seatnál sem lehetett komoly nehézség felismerni, hogy nagyon kellene egy ilyen autó a portfóliójába.
D.P.
Az Ateca 4,36 méter hosszú, amellyel csak kettő centivel rövidebb, mint a Nissan Qashqai. A tengelytávja 2,63 méter, hasonlóan a Leonhoz, miközben a szélessége 1,84 méter, a magassága pedig 1,6 méter, azonosan a Qashqai-jal. A kocsi csomagtere 510 liter, amely jelentősen nagyobb a Qashqai 430 literénél. Az Ateca egyébként is az igen sikeresnek bizonyult harmadik generációs Seat Leon formaiságát viszi tovább, természetesen azokkal a robusztusabb jegyekkel, amit ez a stílus megkövetel. Formailag nem nevezhető olyan könnyednek, mint például a nemrégiben feltűnt Peugeot 3008, amely kívül-belül egyedien stílusosra sikeredett
A Volkswagen-konszern ereje nem is ebben van, hanem a jól becsatornázott és zsigerileg masszívnak tűnő cég tömegvonzásában. Az Atecán vannak nagyon finom részletek, az éles oldalvonalak, a stílusos lámpák, amelyek a Leonnál is működtek formailag, a kocsi rövidnek tűnő hátsója, ha nem is extraklasszis megjelenést, de egy tetszetős kompakttá egybegyúrt végeredményt eredményez, amelyre láthatóan rápillantanak az emberek.
Beülve az Atecába még inkább érezhető a német konszern univerzális tömegvonzása. Nehéz is manapság olyan embert találni, akinek ne lenne valamilyen tapasztalata autóikkal – Skodával, Audival, VW-vel, Seattal – és ne érezze úgy, hogy ült már az autóban. Ennek minden előnyével és hátrányával együtt. A műszercsoport, a középkonzol, a formák az anyagok, a kárpitok, az ülések az egész ergonómiája nagyon kiszámított, kézre álló, maximum kissé unalmas. Persze, hogy az összhatás ne az unalmas legyen, egyedi apróságokkal próbálják érzelmileg is közelebb hozni a gépet: mint a visszapillantó aljába épített hazakísérőfény, amely az Ateca sziluettjét és nevét rajzolja este az aszfaltra. Vagy másik példaként hozható kis figyelmesség a kijelzőn egy üzenet, ne felejtse mobilját a kocsiban.
D.P.
A nálunk járt Style Wave-felszereltségű változat bőségesen el volt látva extrákkal, amely a vételáron is tükröződik majd, de arra térjünk vissza a végén. A hivatalosan Mato barna színű autó, kétzónás klíma, 8 colos, érintőképernyős központi egység, két USB-bement, tempomat, fűthető első ülések, valamint első full LED-fényszóróegység, fényezett tükrök-kilincsek, tolatóradar, 17-es Dynamic könnyűfém felnik, kanyarkövető ködfény, forgalom figyelővel, parkolószenzor, Full Led-es lámpák, oly annyira, hogy a kabin lámpái is ledesek. Az elektromos csomagtér-ajtó pedig úgy fest a következő elvárás a magasabb felszereltségű nem prémium SUV-okban is, ennek megfelelően az Ateca is ilyen volt. A nyitásra kifejezetten méretes és nagyfelületű síkokkal határolt csomagtér tárul elénk, a csomagtér padló alatt pedig segédpótkerék lapult.
Visszatéve a belsőre, elöl-hátul méretes ülőhelyek vannak, a vezetőülés az átlagnál határozottan jobb kialakítású és oldaltartású. A Csehországban, Kvasinyban készülő, alig pár ezer kilométert futott példánynál persze különösen figyelünk az összeszerelési hiányosságokra utaló zajokra, de vélhetően a csehek keze munkája erre is komoly garancia lesz.
D.P.
Az esetünkben 150 lovas, 250 Nm-es csúcsnyomatékú gép motorjának különlegessége, a négyhengeres TSI-motor hengerlekapcsolós üzemmódja – ami anno a 7-es Golfban debütált, lassan négy éve – amelynek révén bizonyos üzemállapotokban „kéthengerezik” az autó, vagyis spórol. Ha nagyon akarjuk, de ez inkább csak placebo hatás, érezni, amikor igazán lustán autózunk, 1400 és 1900-as fordulat között, kicsit másmilyen a vibrációja a kocsinak. (Az érzésre persze ráerősít, hogy a kocsi mindezt tudatja velünk, és a kijelzőn megjelenik a felirat, most épp két hengerrel megyünk.) Hogy ténylegesen ennek révén mennyit lehet spórolni, azt megsaccolni is nehéz, mindenesetre nekünk 8 liter feletti fogyasztás jött ki a teszthét idejére, ami nem tűnik kevésnek. A Seatban egyébként igen finoman hangolt Start&Stop rendszer is segíti a takarékoskodást, valamint az ECO-tudatos vezetést segítő edzésprogram is van a menüben.
Ebben a modellben már az új 7 fokozatú DSG-váltó volt, és nem a saját érzékszerveinket akarjuk fényezni, de érződik is. Precízebb és akármennyire is próbáljuk zavarba hozni, az elmúlt évek alatt rengeteget finomodott a technika, finoman és biztosan teszi a dolgát. Nincs nyoma sem a korábbi, fokozat keresgéléseknek éppen a legkritikusabb, hirtelen elindulást követelő szituációkban. A Seat Ateca alá kerülő futómű a szabadidő autós felépítés ellenére egyáltalán nem túl puha, a kormánymű karaktere is ideális. Persze ebben sem kezdő már az anyacég és a konszern futóműveire nem szokás panaszkodni, még akkor sem, ha csak az összkerekes változatok kapják meg a komolyabb független, többkaros hátsó felfüggesztést. Jelen esetben pedig a szokásos, csatolt lengőkaros hátsófelfüggesztéssel jött az autó.
D.P.
+ : divatos külső, nagy csomagtér, minőségi összhatás.
–: kissé unalmas beltér, viszonylag magas fogyasztás.
A hírek szerint bizonyos esetekben – szín és extrák esetén – elég sokat, akár fél évet is kell várni az Atecára. A cseh gyártás eléggé tele van - egy soron készül az Ateca, a Kodiaq és itt lesz majd a Yeti-utód is – ami, elég komoly hátrány lehet, ha a konkurencia lényegesen rövidebb idő alatt szállít.
Az Ateca árazása, különösen a VW-csoporton belül vizsgálódva versenyképesnek mondható, még úgy is, hogy esetünkben kereken 9 millió forintos árcédula fityegett a tesztautón. Némi magyarázatként mindenképpen ide kívánkozik, hogy a szintén nagy újdonságként piacra került szuper trendi Audi Q2-es kis crossover - amelynek tesztje jövő héten jelenik meg - 4 millióval többe kerül, pedig gépészetben – motor, váltó, futómű - totálisan ikertestvére ennek a néhány kiegészítőben még többet is adó Seat Atecának.