Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"00f2517f-fe0a-4ae6-be14-890e1da5dfdc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik egy kicsit a Brabus G-osztályéhoz hasonló külsejű Land Cruisert szeretnének maguknak.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik egy kicsit a Brabus G-osztályéhoz hasonló külsejű Land Cruisert szeretnének maguknak.","id":"20250310_alaposan-felmorcositott-uj-toyota-land-cruiser-wald-tuning","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00f2517f-fe0a-4ae6-be14-890e1da5dfdc.jpg","index":0,"item":"2eb6cb92-40f6-4105-8126-b0c205624d10","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_alaposan-felmorcositott-uj-toyota-land-cruiser-wald-tuning","timestamp":"2025. március. 10. 06:41","title":"Alaposan felmorcosították az új Toyota Land Cruisert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c819175f-369d-42e9-a235-02cfc47dd4b3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a tér elhasználódott utcabútorainak cseréjét, felújítását szeretné elérni.","shortLead":"A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a tér elhasználódott utcabútorainak cseréjét, felújítását szeretné elérni.","id":"20250310_vitezy-david-karacsony-gergely-fopolgarmester-szell-kalman-ter-padok-csere-karbantartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c819175f-369d-42e9-a235-02cfc47dd4b3.jpg","index":0,"item":"b19dcf70-2e72-43ba-b2f6-8d9511141fde","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_vitezy-david-karacsony-gergely-fopolgarmester-szell-kalman-ter-padok-csere-karbantartas","timestamp":"2025. március. 10. 10:24","title":"Vitézy: A fővárosi cégek vezetőinek prémiumaira, új autóira mindig jut pénz, a Széll Kálmán tér padjainak cseréjére meg nincs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb6afbe3-e381-475d-8bc3-2c2258d89bdd","c_author":"HVG","category":"360","description":"Magyar Péter arról beszélt: nemrég megsúgták neki, hogy a rendőrség át akarja kutatni az irodáját és munkatársainak lakását. A cél az, hogy a párt ne folytathassa a kampányt. A Tisza Pártról készített riportot a brit lap tudósítója.","shortLead":"Magyar Péter arról beszélt: nemrég megsúgták neki, hogy a rendőrség át akarja kutatni az irodáját és munkatársainak...","id":"20250309_The-Times-magyar-peter-orban-viktor-tisza-part-riport-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb6afbe3-e381-475d-8bc3-2c2258d89bdd.jpg","index":0,"item":"6345972f-0808-4720-a493-ace8f89541f6","keywords":null,"link":"/360/20250309_The-Times-magyar-peter-orban-viktor-tisza-part-riport-lapszemle","timestamp":"2025. március. 09. 09:00","title":"The Times: 15 éve nem fenyegette senki Orbán hatalmát annyira, mint Magyar Péter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65f7e156-7a20-438d-b6c5-a3e35177f76c","c_author":"Szlavkovits Rita","category":"360","description":"A fogyasztók mellett a kormányt is bosszantja a tejtermékek drágulása, de hagyja, hogy Mészáros Lőrinc sorra vásárolja fel a gazdaságokat.","shortLead":"A fogyasztók mellett a kormányt is bosszantja a tejtermékek drágulása, de hagyja, hogy Mészáros Lőrinc sorra vásárolja...","id":"20250310_hvg-torik-a-fejuket-megfejesen-draga-tej-kistermelok-tejfeldolgozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65f7e156-7a20-438d-b6c5-a3e35177f76c.jpg","index":0,"item":"a87085f4-be7c-45dc-857a-12a00cbdd545","keywords":null,"link":"/360/20250310_hvg-torik-a-fejuket-megfejesen-draga-tej-kistermelok-tejfeldolgozas","timestamp":"2025. március. 10. 17:50","title":"Mi magyarázza, hogy a 200 forintos tejért több mint 500-at kérnek el a boltban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6","c_author":"Visa","category":"brandcontent","description":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi szektorban. A Visa 2024-ben is azokat az üzleteket kereste és díjazta, ahol a vásárlók a hagyományos értékesítésen túl megkapják ezt a pluszt. A Visa Boltok Boltja versenyben már második alkalommal osztották ki a fődíjakat, idén a fenntarthatósággal, a közösségi élményekkel és a kiemelkedő ügyfélkiszolgálással lehetett kitűnni a mezőnyből.","shortLead":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi...","id":"20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6.jpg","index":0,"item":"ab9c278c-c18e-40af-8262-d292feba9c2e","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","timestamp":"2025. március. 10. 13:30","title":"A siker kulcsa az egyediség: a kiskereskedelmi szektor legjobbjait díjazták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dde0630a-b726-4a5b-928a-59fa4b274cd8","c_author":"CIB Bank ","category":"brandcontent","description":"Hogyan állnak manapság a magyarok a befektetésekkel? Melyek a legnépszerűbb eszközosztályok és miért? Hogyan épül fel egy olyan banki szolgáltatás, melynek célja a prémium ügyfélkör számára kiemelt figyelmet és személyre szabott lehetőségeket biztosítson? És mitől lesz igazán értékes ez a mindennapokban? Vasas Norberttel, a CIB Bank Prémium és Privát Banki Szegmens Menedzsment vezetőjével beszélgettünk.","shortLead":"Hogyan állnak manapság a magyarok a befektetésekkel? Melyek a legnépszerűbb eszközosztályok és miért? Hogyan épül fel...","id":"20250310_Megtakaritas-befektetes-CIB-Bank-Magnifica-interju-Vasas-Nortbert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dde0630a-b726-4a5b-928a-59fa4b274cd8.jpg","index":0,"item":"337d1718-bcad-4fc6-8374-67a1d8dd0082","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250310_Megtakaritas-befektetes-CIB-Bank-Magnifica-interju-Vasas-Nortbert","timestamp":"2025. március. 10. 11:30","title":"Egyre többen tesznek félre, de még mindig kevesen merik azt befektetni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Mondhatni kiábrándult a királyságból, és már nem is érzi akkora kiváltságnak, ha majd őt is fogadja III. Károly.","shortLead":"Mondhatni kiábrándult a királyságból, és már nem is érzi akkora kiváltságnak, ha majd őt is fogadja III. Károly.","id":"20250309_donald-trump-duhos-iii-karoly-brit-uralkodo-zelenszkij-diplomacia-talalkozo-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9.jpg","index":0,"item":"ec55ffd2-86c1-464d-9169-49d1621ade7c","keywords":null,"link":"/vilag/20250309_donald-trump-duhos-iii-karoly-brit-uralkodo-zelenszkij-diplomacia-talalkozo-usa","timestamp":"2025. március. 09. 15:54","title":"Dühbe jött Donald Trump, amikor meglátta a Károly királlyal parolázó Zelenszkijt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e476c9d-e12f-4ba4-8a77-400f2287169c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A következő német kancellár kivenné az adófék szabályai alól a hadiipari költéseket, és 500 milliárd eurót adna infrastruktúra-fejlesztésre, de ezt csak a Zöldekkel együtt tudja átverni a leköszönő parlamenten. A környezetvédő párt elutasította a terveit, de nyitva hagyták az ajtót a további egyeztetések előtt.","shortLead":"A következő német kancellár kivenné az adófék szabályai alól a hadiipari költéseket, és 500 milliárd eurót adna...","id":"20250310_nemetorszag-vedelmi-infrastrukturalis-csomag-zoldek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e476c9d-e12f-4ba4-8a77-400f2287169c.jpg","index":0,"item":"bec90278-9dd6-42ae-9eaf-dd32948779c9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_nemetorszag-vedelmi-infrastrukturalis-csomag-zoldek","timestamp":"2025. március. 10. 14:13","title":"Egyelőre lepattant a Zöldekről Friedrich Merz védelmi és infrastrukturális gigacsomagja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Seatot az utóbbi időkig sokat lehetett heccelni azzal, hogy a sok „emocion” helyett inkább egy kis „action” kéne, hogy egyenesbe jöjjön. A spanyol márka egy kompakt szabadidő-autóval végre megkapta a komoly esélyt, hogy bizonyítson. Kipróbáltuk.
A Seat Ateca mindenképpen komoly bizonyítéka annak, hogy a spanyolok márkájáról nem tett le az anyakonszern. Sőt helyzetbe is hozta, azzal, hogy a házon belüli legnagyobb vetélytárssal, a Skodával szemben most ők jöhettek ki elsőként egy eddig hiányzó nagy volumenű termékkel. (Persze a Skoda is kapott ellentételezést a Kodiaq révén, amelynek még csak a nemzetközi menetpróbájánál tartunk, mindenesetre azon is ott voltunk.)
Az Atecát egyébként már nagyon korán láthattuk, a Seat martorelli központjába szervezett úton, a dizájnközpont totálisan neutrális fényű és berendezésű udvarán mutatta meg nekünk, a főtervező Alejandro Mesonero még koncepció formájában. Arról a bemutatóról még írni sem volt szabad és jellemző, hogy, amikor az udvaron körbejártuk a kocsit és felzúgott egy helikopter a távolban, azonnal szürke lepellel burkolták be a járművet. Mi pedig az újdonság vastag szigetelő szalaggal leragasztott nevét találgattuk, mert még az sem volt hivatalos akkoriban.
Azóta persze elmúlt a felhajtás, a modellt bemutattak a nagyközönségnek is. Jöhetnek a dolgos hétköznapok sikerre kéne vinni a spanyol márka első szabadidő-autóját. A kompakt SUV szegmens egyébként is a legfontosabb piaca egész Európának, a Qashqai, Tiguan, Sportage, Tucson, Kuga, CR-V, S-Cross, Kadjar, Mokka, Duster mezőnnyel, hogy a prémium versenyzőket ne is keverjük bele. A Seatnál sem lehetett komoly nehézség felismerni, hogy nagyon kellene egy ilyen autó a portfóliójába.
D.P.
Az Ateca 4,36 méter hosszú, amellyel csak kettő centivel rövidebb, mint a Nissan Qashqai. A tengelytávja 2,63 méter, hasonlóan a Leonhoz, miközben a szélessége 1,84 méter, a magassága pedig 1,6 méter, azonosan a Qashqai-jal. A kocsi csomagtere 510 liter, amely jelentősen nagyobb a Qashqai 430 literénél. Az Ateca egyébként is az igen sikeresnek bizonyult harmadik generációs Seat Leon formaiságát viszi tovább, természetesen azokkal a robusztusabb jegyekkel, amit ez a stílus megkövetel. Formailag nem nevezhető olyan könnyednek, mint például a nemrégiben feltűnt Peugeot 3008, amely kívül-belül egyedien stílusosra sikeredett
A Volkswagen-konszern ereje nem is ebben van, hanem a jól becsatornázott és zsigerileg masszívnak tűnő cég tömegvonzásában. Az Atecán vannak nagyon finom részletek, az éles oldalvonalak, a stílusos lámpák, amelyek a Leonnál is működtek formailag, a kocsi rövidnek tűnő hátsója, ha nem is extraklasszis megjelenést, de egy tetszetős kompakttá egybegyúrt végeredményt eredményez, amelyre láthatóan rápillantanak az emberek.
Beülve az Atecába még inkább érezhető a német konszern univerzális tömegvonzása. Nehéz is manapság olyan embert találni, akinek ne lenne valamilyen tapasztalata autóikkal – Skodával, Audival, VW-vel, Seattal – és ne érezze úgy, hogy ült már az autóban. Ennek minden előnyével és hátrányával együtt. A műszercsoport, a középkonzol, a formák az anyagok, a kárpitok, az ülések az egész ergonómiája nagyon kiszámított, kézre álló, maximum kissé unalmas. Persze, hogy az összhatás ne az unalmas legyen, egyedi apróságokkal próbálják érzelmileg is közelebb hozni a gépet: mint a visszapillantó aljába épített hazakísérőfény, amely az Ateca sziluettjét és nevét rajzolja este az aszfaltra. Vagy másik példaként hozható kis figyelmesség a kijelzőn egy üzenet, ne felejtse mobilját a kocsiban.
D.P.
A nálunk járt Style Wave-felszereltségű változat bőségesen el volt látva extrákkal, amely a vételáron is tükröződik majd, de arra térjünk vissza a végén. A hivatalosan Mato barna színű autó, kétzónás klíma, 8 colos, érintőképernyős központi egység, két USB-bement, tempomat, fűthető első ülések, valamint első full LED-fényszóróegység, fényezett tükrök-kilincsek, tolatóradar, 17-es Dynamic könnyűfém felnik, kanyarkövető ködfény, forgalom figyelővel, parkolószenzor, Full Led-es lámpák, oly annyira, hogy a kabin lámpái is ledesek. Az elektromos csomagtér-ajtó pedig úgy fest a következő elvárás a magasabb felszereltségű nem prémium SUV-okban is, ennek megfelelően az Ateca is ilyen volt. A nyitásra kifejezetten méretes és nagyfelületű síkokkal határolt csomagtér tárul elénk, a csomagtér padló alatt pedig segédpótkerék lapult.
Visszatéve a belsőre, elöl-hátul méretes ülőhelyek vannak, a vezetőülés az átlagnál határozottan jobb kialakítású és oldaltartású. A Csehországban, Kvasinyban készülő, alig pár ezer kilométert futott példánynál persze különösen figyelünk az összeszerelési hiányosságokra utaló zajokra, de vélhetően a csehek keze munkája erre is komoly garancia lesz.
D.P.
Az esetünkben 150 lovas, 250 Nm-es csúcsnyomatékú gép motorjának különlegessége, a négyhengeres TSI-motor hengerlekapcsolós üzemmódja – ami anno a 7-es Golfban debütált, lassan négy éve – amelynek révén bizonyos üzemállapotokban „kéthengerezik” az autó, vagyis spórol. Ha nagyon akarjuk, de ez inkább csak placebo hatás, érezni, amikor igazán lustán autózunk, 1400 és 1900-as fordulat között, kicsit másmilyen a vibrációja a kocsinak. (Az érzésre persze ráerősít, hogy a kocsi mindezt tudatja velünk, és a kijelzőn megjelenik a felirat, most épp két hengerrel megyünk.) Hogy ténylegesen ennek révén mennyit lehet spórolni, azt megsaccolni is nehéz, mindenesetre nekünk 8 liter feletti fogyasztás jött ki a teszthét idejére, ami nem tűnik kevésnek. A Seatban egyébként igen finoman hangolt Start&Stop rendszer is segíti a takarékoskodást, valamint az ECO-tudatos vezetést segítő edzésprogram is van a menüben.
Ebben a modellben már az új 7 fokozatú DSG-váltó volt, és nem a saját érzékszerveinket akarjuk fényezni, de érződik is. Precízebb és akármennyire is próbáljuk zavarba hozni, az elmúlt évek alatt rengeteget finomodott a technika, finoman és biztosan teszi a dolgát. Nincs nyoma sem a korábbi, fokozat keresgéléseknek éppen a legkritikusabb, hirtelen elindulást követelő szituációkban. A Seat Ateca alá kerülő futómű a szabadidő autós felépítés ellenére egyáltalán nem túl puha, a kormánymű karaktere is ideális. Persze ebben sem kezdő már az anyacég és a konszern futóműveire nem szokás panaszkodni, még akkor sem, ha csak az összkerekes változatok kapják meg a komolyabb független, többkaros hátsó felfüggesztést. Jelen esetben pedig a szokásos, csatolt lengőkaros hátsófelfüggesztéssel jött az autó.
D.P.
+ : divatos külső, nagy csomagtér, minőségi összhatás.
–: kissé unalmas beltér, viszonylag magas fogyasztás.
A hírek szerint bizonyos esetekben – szín és extrák esetén – elég sokat, akár fél évet is kell várni az Atecára. A cseh gyártás eléggé tele van - egy soron készül az Ateca, a Kodiaq és itt lesz majd a Yeti-utód is – ami, elég komoly hátrány lehet, ha a konkurencia lényegesen rövidebb idő alatt szállít.
Az Ateca árazása, különösen a VW-csoporton belül vizsgálódva versenyképesnek mondható, még úgy is, hogy esetünkben kereken 9 millió forintos árcédula fityegett a tesztautón. Némi magyarázatként mindenképpen ide kívánkozik, hogy a szintén nagy újdonságként piacra került szuper trendi Audi Q2-es kis crossover - amelynek tesztje jövő héten jelenik meg - 4 millióval többe kerül, pedig gépészetben – motor, váltó, futómű - totálisan ikertestvére ennek a néhány kiegészítőben még többet is adó Seat Atecának.