Áradt a felgyorsult Tisza és mindent letarolt
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, elsőként 2020-ra a dízel-, majd öt évvel később, minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.
A Parlament honlapján jelent meg egy önálló képviselői indítvány, amelynek lényege a dízelautók nagyon közeli dátummal jegyzett betiltásán túl, hogy 2025-re minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.
A Lehet más a Politika képviselője, Sallai R. Benedek által jegyzett előterjesztés több pontban taglalja, hogyan „szűkítenék” a jelenlegi belső égésű járművek életterét.
2025-től már nem csak a személyautók, de dízel kisteherautók, teherautók és buszok forgalmazásának tilalmát is kezdményezik. Ugyan így, a benzines és EURO-V-nél (a magyar forgalmiben 12-14-es kategória) rosszabb kibocsátású járműveket kitiltanák a 100 ezer lakos feletti városok belterületéről.
A jelenlegi szmogriadó-rendelet kapcsán pedig már idénre kezdeményezik, hogy szeptember 1-jétől a dízel meghajtású, illetve az EURO-IV-nél gyengébb környezetvédelmi kategóriájú benzinmotoros személygépjárművek ne közlekedhessenek az érintett településeken.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Pannonhalmán mondta el augusztus 20-i ünnepi beszédét a Tisza Párt elnöke.
Kína és Oroszország is részt venne a kidolgozásban, dobta fel az orosz külügyminiszter.
A rendőrség ugyanakkor nem akarja elárulni, hogy milyen bűncselekmény gyanújával indítottak eljárást.