szerző:
hvg.hu

A vitatható szabályozás következtében Magyarországon akár a több száz lóerős személyautók is zöldnek minősülnek.

Magyarországon nemcsak a teljesen elektromos meghajtású autók kaphatnak zöld rendszámot, hanem azok a gépkocsik is, melyek hálózatról tölthető (plug-in) hibridek és tisztán elektromos módban képesek megtenni legalább 25 kilométert. Magyarul hazánkban nemcsak a kis BMW i3 és a kompakt Nissan Leaf kaphat zöld rendszámot (és számos kedvezményt), hanem több olyan autó is, mely elsősorban 5 méteres hosszáról, 2 tonnás tömegéről és 400 lóerõ körüli teljesítményéről ismerszik meg. Miközben a messze 5 liter alatti átlagfogyasztást produkáló legújabb (még nem plug-in hibrid) Toyota Priusra nem igényelhető zöld fémlap.

Az egyik, polgárpukkasztásra leginkább alkalmas zöld rendszámos autó a Porsche által tavaly ősszel bejelentett Panamera 4 E-Hybrid, mely 330 lóerős benzines és 136 lóerős elektromos teljesítménnyel rendelkezik. A kereken 5 méteres és 4 személyes sportkocsi 462 lóerős összteljesítménye és 700 Nm-es nyomatéka 4,6 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, a 278 km/h-s végsebességről nem is beszélve. A 2,2 tonnás járgány a mesebeli gyári adatok szerint 2,5 litert fogyaszt 100-on, és egy feltöltéssel akár 50 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromosan. Ha pedig valakinek esetleg ez sem lenne elég, akkor már meg is rendelheti a még újabb Panamera Turbo S E-Hybridet, ami 680 lóerővel, 850 Nm-rel és 50 kilométeres e-hatótávval bír. A végsebesség 310 km/h, a 0-100-as gyorsulás pedig alig 3,4 másodpercnyi időt vesz igénybe.

©

A következő delikvensünk a kevésbé sportosra, mint inkább kényelmesre hangolt, 5,1 méteres Mercedes S500 Plug-In Hybrid. A stuttgarti cirkáló esetében sem panaszkodhatunk erőhiányra, hiszen a 442 lóerős összteljesítménynek köszönhetően 5,5 másodperc alatt letudhatjuk a 0-100-as gyorsulást, a végsebességet pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ra. A fogyasztás elvileg mindössze 2,8 liter 100 kilométerenként, és tisztán elektromosan maximum 30 kilométert képes elgurulni a zöld S-osztály.

©

Összeállításunkból természetesen egy vérbeli SUV sem hiányozhat. A zöld rendszámmal minden további nélkül ékesíthető Audi Q7 e-tron 5 méter hosszú, közel 1,8 méter magas, a tömege pedig majdnem eléri a 2,5 tonnát. Hogy egy ekkora és ilyen nehéz test 6,2 másodperc alatt gyorsulhasson 0-ról 100-ra, nagyon elkél a 3 literes dízelmotor 258 lóerős teljesítménye, melyet az elektromotor további 128 lóerővel egészít ki. A 374 lóerős összteljesítményű és 230 km/h végsebességű behemót papíron mindössze 1,9 liternyi gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, és legfeljebb 56 kilométert tehet meg e-módban.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Brexit: mától regisztrálhatnak a Nagy-Britanniában élő magyarok

Brexit: mától regisztrálhatnak a Nagy-Britanniában élő magyarok

Képtelen nemet mondani? Talán ez a módszer segíthet!

Képtelen nemet mondani? Talán ez a módszer segíthet!

Az Európai Bizottsághoz fordul a DK a nyaralók adatainak gyűjtése miatt

Az Európai Bizottsághoz fordul a DK a nyaralók adatainak gyűjtése miatt

Kulka János újra színpadra áll

Kulka János újra színpadra áll

Hiába a tb-támogatás, egyre többet költünk gyógyszerekre

Hiába a tb-támogatás, egyre többet költünk gyógyszerekre

Le kellene már értékelni az iPhone-okat

Le kellene már értékelni az iPhone-okat