szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ezzel az új járgánnyal abszolút környezettudatos módon lehet feltépni az aszfaltot.

A Genfi Autószalonon debütált Artega Scalo Superelettra esetében mindenki maradt a kaptafánál, vagyis azt csinálta, amihez a legjobban ért. Az olaszok voltak felelősek a vonalak megrajzolásáért, a németek pedig a lemezek alatt rejlő technikát szállították a projektbe. A végeredmény egy látványos, bár forradalmian újnak és egyedinek semmiképp sem nevezhető karosszéria lett, ami igen fejlett elektomos meghajtást rejt maga alatt.

Quattroruote

A négy villanymotor közül az elsők maximum 270-270 lóerős teljesítményre képesek, a hátsók pedig legfeljebb 335-335 lóerőre. Az összteljesítmény alaphelyzetben mintegy 1020 lóerő, de padlógázas gyorsításkor rövid ideig akár 1280 lóerő felett is uralkodhatunk. Nyomatékból sincs hiány, ráadásul az 1620 Nm már nulla fordulatszámtól rendelkezésre áll.

Quattroruote

Az 1850 kilogramm tömegű és 4,6 méter hosszú Artega Scalo Superelettra 2,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 300 km/h körül alakul. Egy feltöltéssel 500 kilométer tehető meg és az ígéretek arról szólnak, hogy 4 percnyi gyorstöltéssel akár 100 kilométernyi újabb megtehető távolság nyerhető. A 0-80 százalékos feltöltés a fejlesztők szerint alig 17 percnyi időt vesz majd igénybe.

Quattroruote

A maximum 50 példányban legyártandó elektromos sportkocsi árát 500 000 és 1 000 000 euró (155-310 millió forint) közé teszik a cég képviselői. A sorozatgyártás várhatóan 2019-ben kezdődik meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!