szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden relatív, így esetünkben ennek az igen ritka sportkocsinak a több száz millió forintos ára is viszonylag kedvezőnek mondható.

A nemrégiben debütált 1500 lóerős Bugatti Chironokért egyesek mostanság akár 4 millió fontot is hajlandóak kifizetni, és az elődmodell Veyron egyes példányai sem éppen filléres áron cserélnek gazdát. Most azonban felbukkant egy olyan Bugatti, mely szuperautó fronton igen kedvező, 894 950 fontos áron várja vevőjét. Ezt a 320 millió forintos összeget egy 15 éves autóért kéri jelenlegi tulajdonosa, azt viszont nem árt tudni, hogy a kocsiban mindössze 1680 kilométer van.

PistonHeads

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy hogyan lehet 2002-es gyártmányú a mellékelt képeken látható EB110-es, ha a típust csak 1991 és 1995 között gyártotta a Bugatti. Nos, a válasz úgy fest, hogy ezt a példányt nem a Bugatti-gyár, hanem az 1995-ben csődbe ment Bugattitól a félkész autókat, rengeteg alkatrészt és a gyártósorokat is megvásárló német Dauer szerelte össze, még mielőtt 2008-ban ugyancsak csődbe nem ment.

PistonHeads

A sötétfekete fényezésű és vörös belsejű Dauer-féle Bugatti EB110-ből nagyon kevés példány készült, no nem mintha a gyári EB110 mindennapos látvány lenne az utakon. A motorháztető alatt rejtőző 3,5 literes V12-es erőforrás a négy turbónak köszönhetően 560 lóerőt szabadít rá a négy kerékre. A manuális váltós szörnyeteg alig 3,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, végsebessége pedig 343 km/h.

PistonHeads

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!