szerző:
hvg.hu

Ezekkel a kocsikkal bizony alaposan elbánt a természet, illetve ez esetben ugyebár sokkal inkább a tervező.

A szépség megítélése abszolút szubjektív dolog, hiszen van akinek az M3-as BMW külcsínje sokkal inkább bejön, mint az AMG C63 designja, mások viszont pont a csillagos márka sportmodelljének vonalvezetését kedvelik jobban. Ebben a példában persze két olyan járgányt említettünk, melynek alapvetően nagyon is rendben van a külseje, de azért akad néhány olyan autó is, melyet szinte mindenki "rusnyának" talál.

Szubjektív listánkat rögtön egy felénk igen ritka, de a népszerű Breaking Bad sorozatnak köszönhetően világhírnévre szert tett kocsival kezdjük. A sorozatban Walter White által terelgetett Pontiac Aztek elölről, oldalról és hátulról egyaránt igen komoly kihívásokkal küszködik szépség terén, és akkor meglehetősen enyhén fogalmaztunk. A középméretű crossover kategóriában rajtvonalhoz állt amerikai rondaságot 2000 és 2005 között gyártották, és a közelmúltban több alkalommal is beválasztották a világ legcsúnyább, illetve legrosszabb autói közé.

©

A retinánkat ugyancsak nagyon könnyen károsíthatja a dél-koreai SsangYong által az utcákra szabadított Rhodius, mely nagytestű MPV-ben egyedül talán csak a Mercedes-féle erőforrások szerethetők. Elölről talán még vállalható is lenne a külcsín, de az oldal- és hátulnézet kőkemény gyomrost ad a szépérzékünknek. A Rhodiusból elsősorban a 2004 és 2013 között gyártott elsőgeneráció volt nagyon csúnya, de azért a 2013 óta gyártott második generáció is igen messze van a széptől.

©

Bár az idő múlása mintha egyre emészthetőbbé tenné a Fiat Multipla formáját, kétség sem férhet hozzá, hogy 1998-as bemutatkozásakor ez az ötajtós olasz egyértelműen sokkolta a közízlést. A Multipla elsősorban a furcsa első szekciójával veri ki sokaknál a biztosítékot, a hat személyes utastér viszont a hétköznapok során igen jól használható. A 2004-ben kijött ráncfelvarrt modell már sokkal emészthetőbb első- és hátsólámpákat kapott, de az alapkoncepció természetesen változatlan maradt.

©

Sokan talán már nem is emlékeznek rá, hogy a Ford a 90-es évek közepén egy meglehetősen egyedi külsejű Scorpióval örvendeztetett/vert meg bennünket. Míg az elsőgenerációs Scorpió sokaknak tetszett, addig a második generációs változat designja sokkal nehezebben volt emészthető. A csík- helyett békalámpás nagy Ford 1994-től 1998-ig volt gyártásban.

©

Azonban nehogy azt gondoljuk, hogy csak az unalmas tucatmárkák képesek igen véleményes külsejű autókat kiadni, hiszen itt van nekünk például a Lamborghini Veneno, mely a "kevesebb néha több" tipikus esete. Az olasz sportkocsigyártó ezzel az Aventadorra épülő limitált sorozatú torpedóval kívánta megünnepelni a saját 50. születésnapját, azonban az erősen túlspoilerezett és agyonszabdalt felületű Veneno csak kevesek tetszését nyerte el. Forgalomba mindössze három példány került belőle, még pedig nem kevesebb mint 3,12 millió dolláros, vagyis átszámítva mintegy 900 millió forintos áron.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Eljárás indul a budaörsi szemészeti szakrendelő ügyében

Eljárás indul a budaörsi szemészeti szakrendelő ügyében

Pénzt vagy elveket: kardjába dőlhet-e a szépségipar az állatkísérletek betiltása után?

Pénzt vagy elveket: kardjába dőlhet-e a szépségipar az állatkísérletek betiltása után?

A királynő sem állította meg a Brexitet, jövő pénteken kilépnek a britek

A királynő sem állította meg a Brexitet, jövő pénteken kilépnek a britek

Visszafizeti a szabadságmegváltásért kapott pénzt Trócsányi László

Visszafizeti a szabadságmegváltásért kapott pénzt Trócsányi László

Terry Jones legjobb pillanatai

Terry Jones legjobb pillanatai

520 millió forintot kérnek a kocsiért, amiben agyonlőtték Tupacot

520 millió forintot kérnek a kocsiért, amiben agyonlőtték Tupacot