Ha húsvét, akkor jönnek a tojásformájú autók - íme néhány példány

Az ősrégi "hogyan képes a nyúl tojást tojni" kérdéskört megkerülve mi most inkább néhány tojásra emlékeztető autót mutatunk.

  • hvg.hu hvg.hu
Ha húsvét, akkor jönnek a tojásformájú autók - íme néhány példány

Ha azt gondoljuk, hogy az autók aerodinamikájával csak az elmúlt évtizedekben kezdtek foglalkozni a gyártók, bizony nagyot tévedünk. A légellenállás csökkentésére már a 20. század elején is elkezdtek odafigyelni, melynek ékes bizonyítéka a leginkább tojásformájúnak mondható Dymaxion, melyet egy amerikai befektető, Buckminster Fuller tervezett. 1933-ban három prototípus készült az alumínium kasztnis különc járműből, melynek meghajtásáról egy V8-as Ford motor gondoskodott.

Washed Ashore
Washed Ashore
Washed Ashore

A háború utáni időszakban látott napvilágot a bájos formájú kis Isetta, mely 1953 és 1962 között volt gyártásban. Az enyhén nyomott tojásra hajazó formavilágú, különleges ajtajú és egyhengeres motorú törpeautóból mintegy 162 ezer példányt gyártott a BMW.

Form Trends
Form Trends
Form Trends

A következő delikvenseink a brit Cadbury csokoládégyártó reklámautói, melyek szó szerint abszolút tojásformájúak.

i1.wp.com
i1.wp.com
i1.wp.com

Akár az elsőgenerációs Citroën Xsara Picasso is nevezhető tojásformájúnak, de a francia gyártó 2011-ben készített egy ennél is jobban tojásra hajazó formájú autót, melynek a neves is igen beszédes: Eggo. A 2,45 méter hosszú és 1,79 méter magas koncepcióból nem meglepő módon aztán nem készült sorozatban gyártott változat.

Citroën
Citroën
Citroën

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Révész Sándor: A Pride betiltása nem szólhat a Pride-ról

Révész Sándor: A Pride betiltása nem szólhat a Pride-ról

A gyülekezés joga arról szól, hogy egy véleménycsoport megmutatja magát köztéren a köznek: „Itt vagyunk, ezt gondoljuk, ilyenek vagyunk, ezt akarjuk!” Aki ezt nem teheti meg, az az önkifejezés, a közéletben való részvétel alapvető jogától van megfosztva.