Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
A Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain járművein WC is lenne, ha ennek felárát kifizetik. Szerevényenként több százmillió forint pluszról van szó – derül ki a Délmagyarország cikkéből.
A Délmagyarország szerint az eredeti összeg duplájába is kerülhet a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain nyolc járműve, amelynek darabját kétmilliárd forintért gyártja le a Stadler. Költségnövekedést hozhat az is, ha vécét alakítanak ki a járműveken darabonként 370 millió forintért. Erről még nincs döntés, és arról sem, ki fizeti ennek a költségét, ha végül mégis kérik a WC-ket.
A Magyar Államvasutakkal jó üzleti kapcsolatban álló Stadler nyerte meg a MÁV-START tramtrain beszerzésére kiírt pályázatát – jelentették be a héten. A nyolc jármű Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedik majd. A szerződésben négydarabos opció szerepel.
A MÁV 30-40 méter hosszú, száz kilométer per órás utazósebességgel közlekedő hibrid járműre várta a gyártóktól az ajánlatokat. Bár a kiírásban konkrét összeg nem szerepelt, korábban a járművek beszerzésére 10 milliárdos tételt, a pálya kiépítésére pedig 13,2 milliárd forintot állítottak be – emlékeztet a lap.
A közbeszerzésen csak a Stadler Rail Valencia S.A.U tett ajánlatot, amely egyenként 6,4 millió euróért gyártja le a 202 férőhelyes, dízel és villamos üzemmódra is képes járműveket. A mozgáskorlátozottak által is használható WC csak opció: darabonként 1,2 millió eurórért alakítják ki a járműveken.
A lap feltette kérdéseit az ügyben a MÁV-nak, de onnan a kommunikációs igazgatóság türelmet kért, és közölték, hogy a részletekről csak a szerződés aláírása után tájékoztatják a nyilvánosságot.
Azt már korábban is pedzegette több lap, hogy Szeged és Hódmezővásárhely között várhatóan olyan villamos motorvonat közlekedik majd előreláthatólag 2019-től, mint amilyen már a kelet-németországi Chemnitzben fut. Azt a Stadler által megvásárolt Vossloh cég tervezett. A Citylink Hybrid Tramtrainen vécé is van.
A Délmagyarország úgy értesült: a Stadler nem nulláról kezdi el tervezni a szegedi hibrid járművet, hanem már meglévő járműtípus, nagy valószínűséggel a chemnitzi villamos motorvonaton módosít majd, és bőven a határidőn belül leszállítja a járműveket. A WC-k sorsáról azonban még nem döntöttek.
A Stadler 202 férőhelyes tramtrainje hosszabb és szélesebb lesz, mint a 209 férőhelyes szegedi PESA villamosok, mégsem kell szétverni és átépíteni a szegedi peronokat, csak kisebb korrekciókat kell végrehajtani azokon – olvasható még a cikkben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.