Az elég komoly, hogy milyen autóval járőröznek a cseh rendőrök

Alsó hangon is 45 millió forint az új ára egy ilyen hibrid sportkocsinak.

  • hvg.hu hvg.hu
Az elég komoly, hogy milyen autóval járőröznek a cseh rendőrök

A BMW elektromos autói közül, a kisebb racionálisabb darab, az i3-as már feltűnt egy két ország járőrautói között, de hogy egy 140 ezer eurós hibrid sportkocsi is bekerüljön egy rendőrségi állományba, az elég jelentős különbség.

Los Angelesben például már több száz BMW i3-as járőrözik, Londonba a tűzoltóság 52 darabot és Németországban és Svájcban is használatosak.

BMW

Az plug-in hibrid i8-is feltűnik néhány helyen így Sydney-ben vagy Dubaiban, nyilván egy más misszióval, mint a városi kisautó.

Mostantól ezzel a sportkocsival a csehek is beálltak a sorba, vettek egy BMW i8-ast, amely alig használt, 20 ezer kilométeres darab.

BMW

Pár adat a kocsiról: a benzines része egy háromhengeres(!) 1.5 literes motor, ezt kombinálták az elektromotoros hajtásrésszel összességében egy 326 lóerős autóhoz jutva, amely 4.4 másodperc alatt ugrik 100-ra.

Környékünkön egyébként megszaporodtak mostanság a látványos rendőrautók. A legutóbb a román rendőrség Alfa Romeo Giuliárira lehetett kicsit irigykedni, szó se róla azok is mutatós gépek.

autoitalia

A magyar rendőrség csúcsmodellje pedig egy rendőri felfestéssel ellátott, íbiszfehér alapszínű Audi TTS Coupé, amelyet még 2015-ben kaptak a sztrádarendőrök. Egyébként ez hagyomány; az elsőt még 2005-ben, majd 2008-ban adta át a győri Audi-gyár a rendőröknek.

Persze nem lehet megfeledkezni a 2014-es nagy rendőrségi beszerzés legizmosabb, autópályákra szánt autóiról, amelyből 18 példány érkezett, és 333 lóerős Audi S4 Avant – kombi – 3.0 TFSI quattrókat jelentenek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.