Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Minden jel arra mutat, hogy hamarosan már nemcsak a legdrágább V12-es Ferrarikban használhatunk KERS-t. Mutatjuk a legfrissebb kémvideót.
A Ferrari a közelmúltban dobta piacra a szívómotoros 458 Italia turbósított utódját, a 488 GTB-t, melyben egy 3,9 literes lökettérfogatú, két darab turbóval megspékelt V8-as erőforrás található. Tavaly aztán felbukkant a 488 GTB egy olyan prototípusa, melyben állítólag már ott figyelt a KERS (Kinetic Energy Recovery System), és amely autó most újból feltűnt, még pedig a németországi Nürburgring környékén.
A kinetikus energiavisszanyerő rendszert eredetileg a Forma–1-es autók számára fejlesztette ki a Ferrari, majd pedig utcai csúcsmodelljébe, a mindössze néhány száz példányban gyártott LaFerrariba is beletette. A rendszer működése egyszerű: a fékezési energiát elektromos energiaként eltárolja a KERS, majd pedig az adott pillanatban rászabadítja azt a villanymotorokra.
A Ferrari korábban azt nyilatkozta, hogy csak a V12-es csúcsmodellekbe fog elektromos rásegítéssel operáló KERS-t szerelni, de most nagyon úgy néz ki, hogy az ilyen megoldással felvértezett V8-as 488 GTB Speciale akár nagyon rövid időn belül hivatalosan is bemutatkozhat. Azt egyelőre nem tudni, hogy a KERS vajon mennyire növeli majd meg az autó tömegét.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.