szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bemutatkozott Barcelonában az Audi új luxuscirkálója. Az újdonság az eddigi legfejlettebb önvezető technológiát és kényelmet ígéri.

Hivatalosan is leleplezték a 7-es BMW, illetve a nemrégiben ráncfelvarrt S-osztályos Mercedes közvetlen ellenfelének szánt A8 új generációját. Kétség kívül egy hatalmas, masszív autót terveztek megint az ingolstadtiak. 

Formailag a korábban megismert Prologue koncepciókból eléggé visszavettek a végeredmény esetében. A hátsó részen komoly újdonság a teljes csomagtérajtón is áthaladó LED-fénycsík, és a lámpák keskenyebbek is lettek, amivel elegánsabb a modell hátsó része. A frontrészen a legfontosabb dizájnelem továbbra is a 3D-s, most hatszögletű single frame hűtőmaszk és a lézeres első fényszórók.

A kocsi 5172 mm hosszú, 1945 mm széles és 1473 mm magas, amellyel 37 mm-rel hosszabb, 4mm-rel keskenyebb és 13 mm-rel magasabb alapkivitelben, mint az elődje volt.

©
©

Techinkában, az úgynevezett elektromechanikus működtetésű felfüggesztés az egyik legérdekesebb új elem, amely mind a négy kerék futóműelemét külön vezérli kamerák révén, így tekint kvázi előre az úton. Az A8-ban már alapkivitelben is benne lesz a cég új 48 voltos mild hibrid rendszere is, amelynek célja leginkább a fogyasztáscsökkentés. A rendszer elvileg 0,7 litert spórol 100 kilométerenként átlagban.

Hozzáadott biztonsági eleme a rendszernek, hogy a légrugós futóművet a kocsi kameráival összehangolva, ha úgy érzékeli a rendszer, hogy balesetet fog szenvedni az autó, akár 8 centivel is megemeli adott oldalon a karosszériát. Ezzel a magasabbra került oldal becsapódási pontja vélhetően a küszöbelem szintjére kerül, ami sokkal strapabíróbb.

©
©

A belső tér mostantól teljesen az érintőképernyős világé, alig maradtak klasszikus kezelőgombok. Ami a kényelmi luxust jellemzi, az ingolstadti gyártó a közelmúltban több információt is csepegtetett már az új luxuslimuzinnal kapcsolatban, így például megismerkedhettünk annak új belterével és lábmasszírozó funkciójával.

Az Audi új zászlóshajója egyben hármas szintű önvezetési technológiát kínál, amely teljes mértékben ellenőrzi a gépkocsi sebességét, gyorsítást, fékezést és kormányzást. Ehhez többek közt lézerszkennert is használ.

©
©

A motorválasztékot illetően két V6-os turbómotorral indul a forgalmazás: egy 3.0 literes benzinessel, amely 340 lóerős, míg a dízel 268 lóerős teljesítménnyel érkezik. Később, a jövő év elején, jöhet a 4.0 literes V8-as 435 lóerővel. Az igazi ínyenc motor pedig a W12-es hatliteres lesz 593 lóerő körüli teljesítménnyel. A hibridek vonalán – e-tron jelzővel – egy V6-os benzines és egy elektromotorral hoznának ki 450 lóerős teljesítményű modellt.

Ami az árazást illeti, csak nemzetközi oldalakra hagyatkozhatunk, amelyek az alapmodell árát 90 ezer dollárra teszik, a hosszított L-változatét pedig 94 ezerre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!