Sokan, sokszor vitatkoztak már arról, hogy melyik a legjobb/legmegbízhatóbb autómárka. A BMW-sek értelemszerűen a BMW mellett teszik le a voksukat, az Audi-tulajdonosok csak a négykarikás márkára szavaznak, de nincs ez másként a Mercedes, a Toyota, a Volvo vagy épp a Nissan esetében sem – de persze az összeset felsorolhatnánk most.
A tulajdonosok persze nemcsak az autó tényleges strapabírása miatt érvelnek ilyen hevesen, a márkahűség is komoly mértékben befolyásolja az embert. De melyik márka rajongói érvelnek a legaktívabban saját márkájuk mellett? Erre próbáltak fényt deríteni a német Ruhr Egyetem kutatói.
Az Autombilwoche beszámolója szerint igen meglepő az eredmény. A tulajdonosok aktivitása autós bejegyzéseinek elemzése alapján kiderült, leginkább a Volvo-tulajdonosok állnak ki a saját márkájuk mellett, míg az Audi csupán a második, a BMW pedig a harmadik helyen található.

Ráadásul jókora a különbség: az Involvement-index (kit mennyire foglalkoztat az autója) átlagos értéke ugyanis 1. Ehhez képest a Volvónál ez 7,48, míg az Audinál 3,92, a BWM-nél pedig 3,56. Vagyis úgy tűnik, a két német márka legfeljebb csak egymással tud versenyezni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.