szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az biztos, hogy egészen hamar nagy rajongótábort szerezne magának egy ilyen szerethető elektromos autó.

A bajor márka egyik legismertebb autója – még akkor is, ha sokan talán nem tudják, hogy ez egy BMW volt – az Isetta, a világ egyik első mikroautója.

A német gyártó háború utáni helyzete még elég kétséges volt, akkoriban úgy látták, egy minimál autó lenne a legjobb irány a rossz anyagi helyzetben lévő lakosság motorizációjára. A BMW Isetta egy egészen különleges kis autó volt, a kormányszerkezetet előrebillentve, az orrán lévő ajtón keresztül kellett beülni a kocsiba.

A koncepció többször visszatért már az idők folyamán és most a motorizáció egyik forradalmi korszakában, az elektromos átállás idején, nagyon aktuálisnak tűnik megint egy ilyen kisautó a BMW-től is. Ennek egyik, talán megfontolásra érdemes jele, hogy koncepció formájában Justin Hyunijung Cho révén elkészült egy látványos dizájnterv az legújabbkori Isettára.

Justin Hyunjung Cho

A kétemberes kisautó alig 640 kilót nyomna, és nem érné el a 3 méteres hosszt (2696 mm) valamivel azért az eredetinél kicsit kényelmesebb karosszériával. A hajtást egy elektromotor adja amely 9,6 kW-os, amivel a maximális sebessége 85 km/h vagyis igazi város autó lenne. És, ami lényeg ebbe sem éppen hétköznapi módon kellene beszállni.

Justin Hyunjung Cho
Justin Hyunjung Cho
Justin Hyunjung Cho

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Galéria: törpék, amik vagyont érnek

Két ülés, négy – időnként három – kerék, parányi motor, s karakteres egyéniségek – így konferálja fel a BBC az ötvenes évek törpeautóit, amelyekből egy magánkézben lévő amerikai autómúzeum, a Georgia állambeli Madisonban mondhatta magáénak a világ legnagyobb gyűjteményét.