szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német gyártó legújabb modelljnek sikere egy ősrégi bevált receptre épülhet, amit úgy hívnak, hogy tömegcsökkentés.

A Porsche a közelmúltban ígéretet tett arra, hogy több olyan új sportkocsival is elő fog rukkolni, melyeket kifejezetten az autózás legelvakultabb szerelmeseinek, a legkeményebb petrolhead hívőknek szán. Ilyen volt a nemrégiben kijött 911 R, és ilyen a most érkezett 911 T, mely tulajdonképpen nem más, mint egy szélesebb vásárlói közönség számára elérhető, olcsóbbá tett 911 R.

Porsche

Az 1968-as 911 T nyomdokain haladó újkori 911 T a 911 R-től eltérően nem egy motorsport eredetű szívómotort, hanem egy a normál 911-esekből érkezett 3 literes biturbó erőforrást kapott. A 370 lóerős teljesítmény, illetve az 1750-5000-es fordulatszám tartományban végig rendelkezésre álló 460 Nm-es maximális nyomaték önmagában véve talán még nem túl izgalmas, de gyorsan hozzá kell tennünk, hogy e mellé nagyon alacsony tömeget sikerült társítani.

Porsche

A könnyített üvegek, a csökkentett mennyiségű zajszigetelés és több kisebb-nagyobb trükk révén 1425 kilogrammra sikerült mérsékelni a tömeget, és ennek köszönhetően jelenleg nincs ennél könnyebb 911-es a zuffenhauseniek kínálatában. A 20 colos felnis és PDK-váltós 911 T 4 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-ra, a végsebessége pedig 290 km/h. Megjegyzendő, hogy a 911 T alapáron manuális váltóval rendelkezik, ami 4,3 másodperces 0-100-as sprint elérését teszi lehetővé.

Porsche

A mechanikus hátsó differenciálzárral, hátsókerék-kormányzással és PASM sportfelfüggesztéssel felvértezett újdonság ára 102 ezer dollár (26,6 millió forint), az első példányokat pedig márciusban szállítja majd le a Porsche.

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!