szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ezzel a járművel környezettudatos módon és a legnagyobb csendben szállíthatók a gyerkőcök. Csendben persze csak a busz lesz, a gyermekek nem feltétlenül.

A Thomas névről leginkább a meséből jól ismert gőzmozdony juthat az eszünkbe, az Egyesült Államokban viszont a filmekben is látható sárga iskolabuszra asszociálnak ezen név hallatán. Nem csoda, ugyanis a német Daimler tulajdonában lévő, 1916-ban alapított Thomas Built Buses 38,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. És ez a gyártó most előrukkolt ezzel:

Thomas Built Buses

Ez pedig nem más, mint a Jouley becenevű, Saf-T-Liner C2 Electric Bus. Könnyen kikövetkeztethető, hogy ezúttal egy tisztán elektromos meghajtással rendelkező buszhoz van szerencsénk. A 81 gyermeket a legnagyobb biztonságban, szuperhalk módon és lokális károsanyag-kibocsátás nélkül szállító jármű egy feltöltéssel maximum 160 kilométeres távolságot képes megtenni, de a későbbiekben extra telepekkel növelhető lesz a hatótávja.

Thomas Built Buses

A Thomas Built Buses 160 kWh kapacitású újdonságának sorozatgyártása 2019-ben kezdődik meg. Egyik legkomolyabb riválisa a Proterra Catalyst E2 lehet, mely általános felhasználású elektromos busszal nemrégiben 1761 kilométeres (!) rekordtávolságot sikerült megtenni egyetlen feltöltéssel.

Az Ikarusnak egyébként már 1975-ben volt olyan különleges busza, mellyel egyszerre akár 104 kisgyermeket is lehetett szállítani, igaz ennek a járműnek még nem sok köze volt az elektromossághoz. És ilyen sűrűn ültek rajta a kicsik:

Wheelsage.org

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!