szerző:
Tetszett a cikk?

A prémium kategória legfejlettebb technikája jelenleg az A8-asban rejtőzik, és ennek alaposan meg is kérik az árát. Megérkezett Magyarországra az új etalon.

Az Audi 1994-ben mutatta be az 1988 és 1993 között gyártott luxusautó, az Audi V8 utódját, ami Audi A8 típusjelzéssel azóta is a nemzetközi és hazai utak egyik meghatározó prémium személyautója. A 2002-ben debütált második generációt 2010-ben követte a harmadik széria, melynek idén nyáron leplezték le a teljesen újragondolt utódját. És most ennek első példányai érkeztek meg hazánkba.

Az elöl lézeres HD Matrix LED fényszórókkal, hátul Matrix OLED lámpákkal szerelt A8-as 5,17 méter hosszú, a tengelytávja pedig 2,99 méter. A hosszított, úgynevezett Lang változat 5,3 méternyi helyet foglal a garázsban, 3,13 méteres tengelytávolsága pedig elképesztően nagy hátsó lábtérrel kecsegtet. A csomagtartó nem túl nagy, 505 literes.

László Ferenc

A középkonzolon alul egy 8,6 colos, felül pedig egy 10,1 colos képátlójú érintőkijelző várja ujjaink érkezését, a kormány mögötti virtuális műszerfal szerepét pedig egy 12,3 colos Full HD képmegjelenítő látja el. A hátsó utasoknak egy 5,7 colos OLED paneles távvezérlő, illetve oldalanként egy-egy 10,1 colos tablet jár.

A villámgyors LTE mobilnet, a wifi hotspot funkció és a vezeték nélküli okostelefon-töltő szinte már teljesen magától értetődik. A 23 hangszórós Bang&Olufsen hifi 1920 W teljesítményű, az pedig már csak hab a tortán, hogy a jármű akár egy okostelefonnal távirányítva képes beparkolni még a legszűkebb helyekre is. És kulcs helyett akár mobillal is nyitható is.

László Ferenc

A forgalmazás kezdetekor csak két motor érhető el a kínálatban, ami persze a későbbiekben jelentősen bővülni fog. A 3 literes TDI erőforrás 286 lóerős és 600 Nm-es produkciót ad elő, ami 5,9 másodperces 0-100-as szintidőt biztosít. Az ugyancsak 3 literes V6-os TFSI benzinmotor 340 lóerős teljesítményéről, illetve 500 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg, illetve arról, hogy 5,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Az erő mindkét esetben egy nyolcfokozatú automataváltón keresztül érkezik meg a négy kerékre, melyek mindegyike kormányzott.

Az akár talpmasszírozó funkcióval is rendelhető és a világon elsőként Level 3-as, tehát nagyon profi önvezető képességekkel rendelkező Audi A8 a gyártó első olyan modellje, mely minden kivitelében tartalmaz kisebb-nagyobb elektromotort. A 48 V-os elektromos rendszerű autó esetében mutatkozik be az Audi új motorjelölési szisztémája: a 3 literes TDI motoros változat A8 50 TDI, a 3 literes benzinmotoros típus pedig A8 55 TFSI néven debütál.

László Ferenc

Az új Audi A8 alapára 27,8 millió forint, mely összeg ellenében egy 286 lovas 50 TDI-t lehet hazavezetni. Összehasonlításképpen, a BMW 27,4 millió forintos áron kínálja a legolcsóbb 7-est, ami a 265 lóerős 730d. A Mercedes S-osztály még ennél is olcsóbb: a csillagos márka által kínált 286 lovas S350d hazai alapára 26,2 millió forint.

A 340 lóerős Audi A8 55 TFSI alapára 29,8 millió forint. Amennyiben hosszabb tengelytávval szeretnénk megrendelni az új A8-ast, akkor az 50 TDI 30 millió forintos, az 55 TFSI pedig 32 millió forintos áron lehet a miénk. Tehát a 13 centis növekmény mintegy 2 millió forintba kerül Ingolstadtban. Az új A8 már rendelhető, az első hazai szerencsések pedig 2 hónap múlva vehetik majd át a kulcsokat.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!