Most, hogy megjelent a bajorok üzleti szedánjának legsportosabb darabja, ideje áttekinteni a fejlődéstörténetét.
hvg.hu
Egy-egy komoly kultusszal övezett autó esetén érdemes visszatekintő – retrospekítv – videókkal jelentkezni, mert sok érdekes infóval bővíti azoknak is az ismereteit, akik nem feltétlen fújják kívülről a modelltörténetét az M5-nek.
A 2018-as évjáratú BMW M5-ös, hogyan jutott el az összkerék-hajtású formuláig, igencsak eltérve az eredeti koncepcióként E28-as kódnéven jegyzett 1985-ös első generációtól, ebben a 4 perces videóban szépen nyomon követhető. (Csak egyetlen dolgot nem értünk, hogy a Balatoni láz című, kilencvenes évekbeli magyar sláger alapját, hogyan sikerült berakni a videó alá 2:28.00-tól...)
Csak emlékeztetőül, a jelenlegi F90 kódjelű változat 4,4 literes M TwinPower Turbo V8 erőforrása kereken 600 lóerős teljesítménnyel, illetve 750 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. A nyolcsebességes M Steptronic váltóval szerelt újdonság alig 3,4 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-s tempóra katapultálni. De mindez úgyis kiderül a videóból is.
A kormány minden eszközzel segítené a kedvenc cégeit, hogy Montenegróban is megrendelésekhez jussanak. A nagy kérdés: mindez mennyi adófizetői pénzbe kerül, és mennyi gazdasági haszna lesz.
A magyar kormányfő bojkottálja, hogy Ukrajna megkezdhesse a felvételi tárgyalásokat az EU-val, ám most éppen szövetségese, az amerikai elnök szólítja fel, hogy adja fel a vétót.