szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a Lancia a sorozat legerősebb szériából való, alig van benne kilométer és lényegében olyan ritka, mint a fehér holló. De a fényezése nem fehér.

A Lancia Delta HF 4WD/Integrale minden idők legsikeresebb raliautója, mely 1987 és 1992 között egymás után hatszor söpörte be a világbajnoki címet. Az olaszok a típus utcai változatát is sikerre vitték, így ha elhangzik a három szó, hogy Delta HF Integrale, akkor a hozzáértő rajongók mind a mai napig kérdés nélkül vigyázba állva tisztelegnek.

Mára sajnos már kevés jó állapotú példány maradt fenn a típusból, mi viszont most találtunk egyet, ami ráadásul éppen új gazdára vár. Íme:

©

A mellékelt fotókon egy 1995-ben gyártott Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II látható, mely típus 1993 nyarán váltotta fel az addig gyártott és 5 lóerővel gyengébb Evoluzionét. Az igen komoly szélesítésekkel rendelkező Evoluzione II 2 literes 16 szelepes frontmotorja 5750-es percenkénti fordulatszámon adja le 215 lóerős maximális teljesítményét, ami egy kéziváltón keresztül érkezik meg a négy kerékre.

©

A legnagyobb nyomaték 314 Nm, ami 2500-as fordulaton ébred. A 0-100-as sprinthez mindössze 5,7 másodperc szükségeltetik, a végsebesség 220 km/h, és ezek az értékek a 90-es évek elején igen komoly tiszteletet érdemeltek egy kompakt autó esetében.

©

Az eladásra kínált példány érdekessége, hogy abból az úgynevezett Dealer’s Collection sorozatból való, melyből mindössze 180 darab készült: ez a konkrét autó a 113-as sorozatszámot viseli magán. Ezeket az autókat csak és kizárólag Lancia kereskedők vehették meg a típus életciklusának legvégén. A sorozat egyediségét többek közt az egyedi fényezés, a bézs Recaro sportülések, az OMP pedálszett, illetve a nyomógombos indítás adja.

©

A többek közt ABS-sel és légkondicionálóval is felvértezett Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II eddig mindössze 20 700 kilométert tett meg. A kocsit eredetileg Olaszországban helyezték forgalomba, jelenleg pedig cseh rendszámmal rendelkezik.

©

A lényegében gyári állapotú, Giugiaro által tervezett négyajtós Lancia február 7-én kerül árverésre. Becslések szerint 90-120 ezer dolláros (22,7-30,3 millió forint) összeg ellenében cserél majd gazdát, ami egyáltalán nem sok érte, hiszen a közelmúltban akadtak hasonló autók, melyek ezen összeg duplájáért keltek el.

©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Seres László: A Jobbik sofőrjei

Seres László: A Jobbik sofőrjei

Eltüntették a radarról a NER magángépét

Eltüntették a radarról a NER magángépét

Látványos változás jött a Google Chrome-ba, már letöltheti az új kinézeteket

Látványos változás jött a Google Chrome-ba, már letöltheti az új kinézeteket